Proteinpulver


venaN
 Share

Recommended Posts

Velkommen til den ultimative proteinpulver tråd...

Jeg vil gerne have svar på det simple spørgsmål. Går du efter kvalitet eller kvantitet når du køber ind?

Jeg søgte lidt rundt, og folk er meget spredt omkring kvalitets spørgsmålet, så ville gerne høre folks mening her.

Jeg mener ikke selv kvaliteten spiller den store rolle, så længe det ikke er fyldt med ulovlige væksthormoner, som man desværre ser i nogle tilfælde. Hvordan undgår du det nemt og billigt?

I bund og grund indeholder mange forskellige mærker jo det samme, det er måske et spørgsmål om brand? Er det værd at give 300kr pr. kilo, når man kan få stort set det samme produkt for en 1/3del andre steder?

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal have det billigt og ikke for dyrt. Jeg er ligeglad med hvilket mærke, det skal bare ikke være noget der er helt ukendt. Og jo mere af det der er, så vil jeg sige at det er bedre. Selvfølgelig, fx 2 kilo til 3-400 kr vil jeg sige er fint nok. Men vil selv syntes at nogle steder hvor du køber 750 g for 350 kr, det vil jeg sige nej tak til. Det er for dyrt, måske er det godt mærke eller shit, men nej tak.

Konklusion : Billigt og kvalitet ;)

Link to comment
Share on other sites

Whey 80 - simpelt

jojo, men der er jo omkring 500 mærker der alle sælger whey 80 til forskellige priser. Jeg diskuterede med indehaveren af fitnesscenteret. Hun mente der var stor forskel på kvaliteten, og hun mente dermed det var værd at give omkring de 300 pr. kilo. Jeg har altid ment en højere prisen på proteinpulver ikke nøvendigvis er lig med bedre kvalitet. Men jeg tager så ofte fejl, så jeg ville gerne høre andre folks meninger omkring dette?

Link to comment
Share on other sites

jojo, men der er jo omkring 500 mærker der alle sælger whey 80 til forskellige priser. Jeg diskuterede med indehaveren af fitnesscenteret. Hun mente der var stor forskel på kvaliteten, og hun mente dermed det var værd at give omkring de 300 pr. kilo. Jeg har altid ment en højere prisen på proteinpulver ikke nøvendigvis er lig med bedre kvalitet. Men jeg tager så ofte fejl, så jeg ville gerne høre andre folks meninger omkring dette?

Jeg tror ikke, at det dyre 80% whey er merprisen værd.

Aminosyre-profiler er som regel til at sammenligne, ud fra deklarationerne.

Jeg køber mit pulver online, og jeg køber fra en dansk forhandler. Ikke det billigste produkt, men i den billige ende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke, at det dyre 80% whey er merprisen værd.

Aminosyre-profiler er som regel til at sammenligne, ud fra deklarationerne.

Jeg køber mit pulver online, og jeg køber fra en dansk forhandler. Ikke det billigste produkt, men i den billige ende.

Ja, det er også de argumenter jeg ville bruge. Men jeg høre ting som "usundt for kroppen", "fyldt med affaldsprodukter" eller lign. Det at det er en dansk forhandler er ikke nogen garanti sådan set, det betyder bare det en dansker der har importeret skidtet :smile:

Man burde kunne sige at et dyrere produkt, også er lig med en renere og bedre fremstilling af produktet. Men det er jo så lige det, om man kan det?

Link to comment
Share on other sites

Man skal være opmærksom på hvordan proteinpulveret er fremstillet. Nogle fabrikker fremstiller proteinpulver ved kemisk filtrering, og/eller pasteurisering af mælken ved meget høj varme som kan skade optageligheden når det laves til pulverform.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået dk's billigste protein pulver ind af døren og skulle smage på det. Aldrig har jeg smagt sådan en gang bræk før, det var det værste mos man kan forestille sig :4mewantfood:

Jeg har før prøvet noget andet whey 80% som smagte fint, men også var en del dyrere.

Uden tvivl kvalitet, om jeg så skal betale over det dobbelte for det.

Link to comment
Share on other sites

Man skal være opmærksom på hvordan proteinpulveret er fremstillet. Nogle fabrikker fremstiller proteinpulver ved kemisk filtrering, og/eller pasteurisering af mælken ved meget høj varme som kan skade optageligheden når det laves til pulverform.

Hvordan vil du finde ud af hvordan det er fremstillet? De skriver vel næppe på bøtten, at deres metode ikke er optimal?

Jeg er ikke sikker, men mener det med pasteuriseringen er blevet diskuteret før, hvor konklusionen var, at det ikke havde noget at sige med henhold til optagelsen, men igen er jeg ikke sikker.

Link to comment
Share on other sites

Whey er det engelske ord for valle. Valle er et restprodukt, der fremkommer, når man laver ost. Råvaren valle vil altså nok være ret ens, når den udbydes for eksempel af Arla. Jeg tvivler på, at valle der fremkommer ved produktion af råmælksost er bedre end valle der fremkommer ved fremstilling af ost fra pasturiseret mælk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Whey

Link to comment
Share on other sites

En tommeltinger-regel må være at hvis det er for billigt til at være sandt, ja, så er det det nok.

Man får bare ikke kvalitet til lavpris. Men danskernes iver efter at købe især fødevarer så billigt som muligt gør at man presser industrien til at producere lav-kvalitet. Se bare på de seneste kødskandaler. Folk elsker hakket oksekød til 10,- kr. for 500 gram. Når man presser producenterne til at sælge til den pris så må man også forvente at producenten går lige til kanten (eller over) af reglerne.

Dermed ikke sagt at man skal betale 4 eller 500 for et kg hyped proteinpulver fra Muscle Tech eller lign. Her kan enhver jo gennemskue at merprisen skyldes brandet/hypet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går efter mærker jeg kender, men prisen er super vigtigt, og det samme med smag. Når jeg vælger et kendt mærke har jeg en forventning om at det er kvalitet, så kigger jeg på prisen og især smagen. Det kan godt være det er kendt mærke eller at prisen god, men hvis smagen er helvedes til, kan det jo være lige meget.

Så jeg bruger et produkt der opfylder de ting for mig, og det synes jeg er super, tror virkelig ikke at kan man kan mærke forskel i de forskellige produkter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share