Træningsprogram


8MHS
 Share

Recommended Posts

Hej folkens :bigsmile: .

Jeg er en dreng på 14 år (15 om et par måneder) som har trænet hjemme i et godt stykke tid, men nu vil jeg gerne begynde at være lidt mere seriøs med det :bigsmile: !

Har selv lige siddet og lavet det her program, de fleste af øvelserne kan findes i øvelsesbibliotekket her på siden.

Er der for lidt ryg i forhold til mave? - Jeg kender ikke så mange øvelser til ryggen, så hvis der mangler og I kender nogen øvelser må I gerne lige skrive dem på :D.

- Der er heller ikke noget ben, men kan det godt erstattes af løb? - spiller også fodbold.

Målet med træningen er ikke at blive kæmpe stor, men bare blive stærkere;).

- Jeg kunne godt tænke mig 8 eller 6-pack (som stortset alle teenage drenge herinde :laugh:) Jeg ved godt at man skal være i lav fedt % og træne mavemusklerne, er der andet end det?

Jeg kunne også godt tænke mig at få den der "V-form" på overkroppen hvilke muskler fremhæver den :)?

Jeg spiser sundt og varrieret :4mewantfood: .

Håber I kan hjælpe mig lidt :).

Her er programmet.

Arme.

15*-5. Armbøjninger. (Benene hævet. Rygsæk med vægt i)

15*-4. Bicep curls. (2 omgange til hver arm)

15*-4. Tricep ekstension (2 omgange til hver arm)

20*-3. Chin ups. (Ude i et træ)

15*-4. Dumbell press.

10*-4. Laterals.

Ryg.

15*-3. Almindelige rygbøjnigner.

15*-4. Rygbøjninger. (Løft f.eks. venstre arm og højere ben på samme tid & omvendt)

Mave.

15*-3. Benløft.

15*-3. Almindelige mavebøjninger (med vægt)

15*-4. Skrå mavebøjninger (med vægt)

10*-4. Liggende rotationer.

10*-2. Mavebøjninger med benene oppe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt fra ekspert på området, men har læst på en anden af dine tråde at du også ville/er kommet igang med noget seriøs løbetræning. Hvis jeg så har forstået de ting jeg har læst her og der korrekt, styrker løb ryggen mere end den styrker maven. Så ud fra min "amatør" vurdering ser det fint ud. Til maven kan jeg varmt anbefale Air Bike Crunches hvis det skulle friste.

Du siger du ikke er interreseret i at træne ben, hvilket selvfølgelig er helt dit eget valg, men hvis du løber kan Lunges være en god ide. bare lige nogle få reps, så du mindsker risikoen for runners knee.

Det var alt fra mig, håber det kunne hjælpe og håber at der er nogle andre der har nogle flere råd :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Okay, fedt at løb også styrker ryggen :).

Det med ben, det er ikke fordi at jeg ikke vil træne ben, kender bare ikke rigtigt nogen øvelser til ben. - Træner jo hjemme:).

Det med løb styrker ryggen er ikke noget jeg tør sige med 100% sikkerhed, bare noget jeg har læst et sted.

Jeg har heller ikke selv kendskab til så mange benøvelser, men selv kører jeg ihvertfald Lunges, Reverse Lunges, Calf Raises og Nordic Hamstring. Alle sammen super øvelser som jeg virkelig kan anbefale. Ud fra dit træningsprogram, virker det som om du har mod/tid til lidt mere træning end mig. Hvis du så skulle have lyst til at køre nogle flere/andre øvelser end de 4 jeg har nævnt, kan du lave nogle traditionelle som at sidde med benene i 90 grader op ad en dør.

Held og lykke med det hele.

Link to comment
Share on other sites

Det med løb styrker ryggen er ikke noget jeg tør sige med 100% sikkerhed, bare noget jeg har læst et sted.

Jeg har heller ikke selv kendskab til så mange benøvelser, men selv kører jeg ihvertfald Lunges, Reverse Lunges, Calf Raises og Nordic Hamstring. Alle sammen super øvelser som jeg virkelig kan anbefale. Ud fra dit træningsprogram, virker det som om du har mod/tid til lidt mere træning end mig. Hvis du så skulle have lyst til at køre nogle flere/andre øvelser end de 4 jeg har nævnt, kan du lave nogle traditionelle som at sidde med benene i 90 grader op ad en dør.

Held og lykke med det hele.

Klik dig igennem de her øvelser, og se om der er nogle du har mulighed for at lave derhjemme :)

Link til benøvelser

Edited by GainX
Link to comment
Share on other sites

Det var så lidt.

Af ren nysgerrighed, hvor tunge vægte kører du med? Og bruger du stang eller håndvægte?

Forresten du sprøger om der for at få en 6-pack kræves andet end lav fedtprocent og stærke mavemuskler. Dertil kan jeg svare at du også skal have stærke rygmuskler, for at holde packen i spænd.

Edited by troels KI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share