Valg af pulsur


sunek
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg skal til at anskaffe mig et nyt pulsur, der skal benyttes til både løb og spinning. Jeg kunne godt tænke mig et ur med GPS og har derfor Garmin Forerunner 305 lidt i kikkerten da prisen er nogenlunde overkommelig. Hovedårsagen til at jeg gerne vil have GPS er for at kunne afgøre min hastighed (både undervejs og i forbindelse med efterfølgende analyse).

Men jeg vil også gerne have et ur der er brugervenligt. Jeg ved at hvis funktionerne ikke er nogenlunde intuitive så kommer jeg ikke til at bruge dem.

Mit gamle pulsur som døde for et par måneder siden var et billigt ur der var fint nok til at vise puls, men alt andet som fx gemme og sammenligne data, forbrænding målt i kcal osv var noget bøvl at bruge så det kom jeg aldrig til.

Er Garmin Forerunner 305 brugervenligt. Er der evt. nogle pulsure uden GPS der kunne dække mit behov bedre?

Tak for hjælpen.

sunek

Link to comment
Share on other sites

Guest OnTheRun

Jeg bruger en Garmin Forerunner 305, og den er ret uproblematisk at anvende. Jeg brugte tidligere end Garmin Edge 705 (cykelcomputer), og her er det meget enkelt at skifte over til en Forerunner 305, da de bruger samme software på computeren. Og Forerunner 305 kan både bruges til løb og cykling. man switcher bare over før starten af turen, så registrerer den turen korrekt på din software. Den medtager også højdemeter etc. som på en Edge, men man har naturligvis ikke samme store farveskærm.

Så alt i alt er jeg godt tilfreds. MEN ... for der er et stort men: Det er en virkelig stor krydder at have med omkring håndleddet. Du skal altså prøve den først, sammenligne med andre og være helt sikker på, at du vil have et "ur" med i den størrelse. Det er ikke særlig tungt, men som sagt: Meget stort.

Benmærk i øvrigt, at du kan få to forskellige pulsbælte: det traditionelle og et nyt, "blødt" bælte. Jeg valgte den bløde udgave, og den er markant mere komfortabel end det gamle med de lange plaststivere.

Jeg købte mit her og oplevede supergod service:

PULSURE

God fornøjelse!

Link to comment
Share on other sites

Hej OnTheRun og Morten Z

Tak for jeres input. Jeg vil smutte ned i en butik og teste de to ure (FR310XT-HR ser ud til at kunne alt hvad man kan ønske sig - og lidt til). Så kan man jo købe det på nettet efterfølgende :)

sunek

Edited by sunek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share