Den store kampsportstråd


incognito
 Share

Recommended Posts

forfriskende? ja. Fede kampe? nej

Hmm... Kampene er i hvert fald anderledes. Men syntes seriøst godt man kan sidde og nyde den måde han undviger slag på, slår kontra og laver slag/spark/nedtagnings komboer. Syntes det er facinerende hvordan han fra en karatestand kan holde en afstand til boksere/thai/kick der gør han er tæt nok på til at ramme men stadig langt nok væk til at kunne undvige slag UDEN bare at gribe dem i paraderne. Derudover er han virkelig skarp til at læse folk og reagere med det samme med en kontra.

Masser af ligegyldige kedelige ting i den her video men også en del eksempler på det jeg syntes er facinerende. Men incoqnito selv som modstander må du alligevel som karateudøver få et lille smil på læben når du ser en klassisk sparke kombo som den der er ca. 1,54 inde i videoen... Man ser ikke andre lave den slags i UFC.

Edit: spring det første minut af videoen over.

Edited by rhodos
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke - der kæmpes da allerede under prof. MMA regler i DK.

Jeg mindes at der for ca.... nok 10 år siden var snak om at UFC i Danmark ikke kunne lade sig gøre pga. nogle regler. Måske er det ændret, eller måske var det en and - måske husker jeg forkert.

Er der ikke nogen begrænsninger på, hvad man må under de regelsæt for "prof mma" du snakker om, som er begrænsede i forhold til UFC? F.eks. albuer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mindes at der for ca.... nok 10 år siden var snak om at UFC i Danmark ikke kunne lade sig gøre pga. nogle regler. Måske er det ændret, eller måske var det en and - måske husker jeg forkert.

Er der ikke nogen begrænsninger på, hvad man må under de regelsæt for "prof mma" du snakker om, som er begrænsede i forhold til UFC? F.eks. albuer?

Nej, "prof mma" regelsæt i DK er det samme som UFC. Det vil sige med knæ og albuer. Kunne da være fedt med UFC i Danmark - eller bare Skandinavien - der er jo efterhånden en håndfuld fra DK og SE, der gør det godt i UFC.

Link to comment
Share on other sites

Nej, "prof mma" regelsæt i DK er det samme som UFC. Det vil sige med knæ og albuer. Kunne da være fedt med UFC i Danmark - eller bare Skandinavien - der er jo efterhånden en håndfuld fra DK og SE, der gør det godt i UFC.

Så må jeg have husket forkert eller fejlfortolket noget.

Og ja, UFC i København, Stockholm eller Oslo ville være awesome.

Link to comment
Share on other sites

Så må jeg have husket forkert eller fejlfortolket noget.

Og ja, UFC i København, Stockholm eller Oslo ville være awesome.

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan det har været for 10 år siden, men pt. er det i hvert fald lovligt smile.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har folk fået set kampene fra UFC111?

Mir/Carwin

Er det bare mig eller undervurderede Mir at Carwin havde ham oppe imod hegnet helt enormt? Han kæmpede overhovedet ikke for at komme fri eller vende situationen, gik ikke engang efter et underhook... Kæft jeg synes Mir var ringe i den kamp. Normalt synes jeg det er meget fedt at han er lidt cocky, men det der var sgu bare for dumt. Virkede som om han bare stod og tænkte "Jeg tager det bare roligt, han kan ikke gøre mig noget"

:unhappy:

GSP/Dan Hardy

Ikke så meget at sige

:smile: Hardy fik ikke fyret ret meget af udover et par uinteressante jabs og blev så ellers taget ned 7-8 gange. Havde troet der var rimelig stor chance for at GSP ville vinde men havde sgu ikke troet det ville være så overbevisende. Prikken over i'et havde været at få en af han subs ordentligt ind. Lidt ærgeligt...

Hvordan vurderer folk egentlig Maias chancer mod Andersson til UFC112?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske lykkelig for at Carwin vandt. Det havde sgu været for kedeligt at se Brock vs Mir endnu engang. Du har ret i at Mir virkede uden gameplan. Skulle Mir vinde den kamp skulle det være på gulvet imo. og det så ikke ud som om han på noget tidspunkt forsøgte at komme ned.

Mht, GSP vs. Hardy var kampen ret ensformig og Hardy havde intet våben mod GSP´s takedowns. Dog fuldstændig vanvittigt at Hardy ikke tapper på en af de utallige submissions. Hans smertetærskel må være out of this world.

Link to comment
Share on other sites

Mir/Carwin

Er det bare mig eller undervurderede Mir at Carwin havde ham oppe imod hegnet helt enormt? Han kæmpede overhovedet ikke for at komme fri eller vende situationen, gik ikke engang efter et underhook... Kæft jeg synes Mir var ringe i den kamp. Normalt synes jeg det er meget fedt at han er lidt cocky, men det der var sgu bare for dumt. Virkede som om han bare stod og tænkte "Jeg tager det bare roligt, han kan ikke gøre mig noget"

:unhappy:

Jeg tænkte det samme. Det passer mig dog fint, jeg har aldrig brudt mig om Mir og hans attitude. Undrede mig iøvrigt også over hvor langsom kamplederen var til at gribe ind... Jeg synes Mir fik en håndfuld slag mens han var bevidstløs, som han ikke burde have haft.

Jeg glæder mig til at se Lesnar mod Carwin. Tror heller ikke den kamp går tiden ud.

GSP/Dan Hardy

Ikke så meget at sige

:smile: Hardy fik ikke fyret ret meget af udover et par uinteressante jabs og blev så ellers taget ned 7-8 gange. Havde troet der var rimelig stor chance for at GSP ville vinde men havde sgu ikke troet det ville være så overbevisende. Prikken over i'et havde været at få en af han subs ordentligt ind. Lidt ærgeligt...

GSP er så overlegen, at det ikke engang er sjovt - når han nu ikke kan stoppe kampen. Jeg røvkedede mig under kampen. Kan vi ikke lave en omgang fedekur/slankekur og få Anderson Silva og GSP til at slås? Det ville være sjovt.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske lykkelig for at Carwin vandt. Det havde sgu været for kedeligt at se Brock vs Mir endnu engang. Du har ret i at Mir virkede uden gameplan. Skulle Mir vinde den kamp skulle det være på gulvet imo. og det så ikke ud som om han på noget tidspunkt forsøgte at komme ned.

Mht, GSP vs. Hardy var kampen ret ensformig og Hardy havde intet våben mod GSP´s takedowns. Dog fuldstændig vanvittigt at Hardy ikke tapper på en af de utallige submissions. Hans smertetærskel må være out of this world.

Når man tænker på den forandring Mir er gået igennem siden sidst synes jeg egentlig det kunne være spændende at se Mir vs Brock igen og om han kunne ændre udfaldet fra sidst. Om Mir manglede en gameplan ved jeg ikke, synes mest bare han lignede en det ikke rigtig var gået op for, stod overfor en person der kunne tage sejren fra ham rimelig sikkert hvis han fik lov, men det er jo selvfølgelig bare gisninger...

Jeg tænkte det samme. Det passer mig dog fint, jeg har aldrig brudt mig om Mir og hans attitude. Undrede mig iøvrigt også over hvor langsom kamplederen var til at gribe ind... Jeg synes Mir fik en håndfuld slag mens han var bevidstløs, som han ikke burde have haft.

Jeg glæder mig til at se Lesnar mod Carwin. Tror heller ikke den kamp går tiden ud.

Dommeren, Dan Miragliota, har haft en del kampe hvor han uden tvivl har stoppet dem for tidligt, og efterfølgende har kæmperne og ham den til tider irriterende Joe Rogan nærmest hånet ham som dommer efterfølgende hvilket han måske har ladet sig påvirke af. Men i lige netop den situation synes jeg nu du har ret. Carwin kigger også op på dommeren og ser lidt uforstående ud men hamrer så videre fordi han ikke bliver stoppet... tuff shit

GSP er så overlegen, at det ikke engang er sjovt - når han nu ikke kan stoppe kampen. Jeg røvkedede mig under kampen. Kan vi ikke lave en omgang fedekur/slankekur og få Anderson Silva og GSP til at slås? Det ville være sjovt.

UHHH det kunne være spændende! Synes da også der bliver prikket lidt til GSP om at gå en vægtklasse op selvom om han i øjeblikket nægter at gøre det. :dry:

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Carwin.

Han har godt nok ikke så mange kampe med sig (men det har Lesnar jo heller ikke), men vil vove at påstå at han kan blive et større problem for Lesnar end Mir har været.

Han ligger på 70/40 (t)KO/Sub sejre, så det bliver helt sikkert fedt at se en der ikke absolut skal have Lesnar ned at ligge for at lave noget skade på manden.

St. Pierre vs Hardy...som tidligere skrevet, den sejr var næsten forudsagt.

Hardy er slet ikke nær GSP, selvom GSP er så respektfuld at kalde ham en af hans hårdeste modstandere...men det gør han jo hver gang :)

Silva har jo skiftet vægtklasse før, så det er nok ham der skal tage springet, hvis der skulle være en kamp mod GSP.

Tror personligt den ville være røvsyg og gå til dommernes vurderinger.

Men bare for giggles, måtte Hughes godt få en kamp med GSP igen.

.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er Silvas fremtid i UFC?

uuhhohoho

Find en modstander der kan sætte ham på plads, eller i det mindste lade ham arbejde hårdt for sejren...

Kan ikke se hvad der ellers skulle gøres?

Silva sagde vel egentlig også undskyld til fansne efter kampen.

Det må være underligt at stå som vinder af sit titelforsvar, og vide at han i den næste kamp har mange der skal overbevises med en klar sejr.

Personligt håber jeg på en Silva vs. GSP...

Link to comment
Share on other sites

Det må være underligt at stå som vinder af sit titelforsvar, og vide at han i den næste kamp har mange der skal overbevises med en klar sejr.

Synes du ikke han overbeviste mod Maia?

Den kamp lignede jo Fedor vs Mambomads, så stor var klasseforskellen. Han får professionelle eliteatleter til at ligne lallende amatører, som jeg ikke har set det før. At han så ikke afslutter kampen er jeg ligeglad med.

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige siges, at jeg faktisk synes det Silva gjorde var super underholdende og jeg kan ikke se hvorfor folk piver så meget over det... Kan godt se han ikke lavede så meget de sidste to runder, men hvorfor risikere for meget når man er foran?

Jeg synes, man mister lidt af respekten for ham som fighter, når han ikke går 100% efter en overbevisende sejr men i stedet vælger at kæmpe taktisk og kedeligt. Men det er jo en smagssag. Desuden var hans måde at psyke Maia ud IMO kun underholdende i starten, derefter kammede det over og ødelagde kampen. Og det er altså lidt komisk, at han efter en så selvfed indledning ender med at blive buet ud af publikum og stå og undskylde sin opførsel.

Link to comment
Share on other sites

Synes du ikke han overbeviste mod Maia?

Den kamp lignede jo Fedor vs Mambomads, så stor var klasseforskellen. Han får professionelle eliteatleter til at ligne lallende amatører, som jeg ikke har set det før. At han så ikke afslutter kampen er jeg ligeglad med.

Silva viser i første og til dels anden runde, at han er bedre ja... Men efterfølgende hvor Maia er nødsaget til at forcere for at score point, løber han bare rundt i ringen som var han en vildfaren cirkushest... Det havde været langt mere overbevisende hvis han i første eller anden omgang, havde gjort kampen færdig.. Hans sejr blegner i forhold til den måde han løb rundt i ringen på, for at undgå at komme i in-fight eller slag udveksling med Maia.

Jeg syntes Silva er en fantastisk fighter, men i går skuffede han IMO fælt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig været Silva fan og bliver det aldrig. Hold kæft han fortjener en røvfuld.

Det kan godt være han vandt, var overlegen langt hen ad vejen, men hans attitude var pinlig. Han taler om at blive disrespected af Maia i post-conferencen - Så hævner man det altså ved at gennemkneppe vedkommende med knytnæver i octagonen eller ved at gøre kort process, ikke ved at opføre sig som en komplet duche. Det var top pinligt!

Jeg har ikke været så pinligt berørt siden Brian Nielsen svingede med røven til OL.

Jeg håber bare at han vil hoppe ned til GSP og forhåbentlig mærke hvordan det er at ligge på ryggen en hel kamp - eller hvis den glipper - så op til Machida og få en småkage så han krøller sammen som en kludedukke som Rashad.

Pinligt!

Der er vist ikke andet for, end at se frem til weekendens Strikeforce (selvom jeg hader kommmentatorerne) og næste weekends WEC (det bliver vildt!).

Edited by huz
Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig været Silva fan og bliver det aldrig. Hold kæft han fortjener en røvfuld.

Det kan godt være han vandt, var overlegen langt hen ad vejen, men hans attitude var pinlig. Han taler om at blive disrespected af Maia i post-conferencen - Så hævner man det altså ved at gennemkneppe vedkommende med knytnæver i octagonen eller ved at gøre kort process, ikke ved at opføre sig som en komplet duche. Det var top pinligt!

Jeg har ikke været så pinligt berørt siden Brian Nielsen svingede med røven til OL.

Jeg håber bare at han vil hoppe ned til GSP og forhåbentlig mærke hvordan det er at ligge på ryggen en hel kamp - eller hvis den glipper - så op til Machida og få en småkage så han krøller sammen som en kludedukke som Rashad.

Pinligt!

Der er vist ikke andet for, end at se frem til weekendens Strikeforce (selvom jeg hader kommmentatorerne) og næste weekends WEC (det bliver vildt!).

Hvor ser du strikeforce og WEC henne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share