Accept this; My religion of torture!


kaoshjerte
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet bedt om at lave en log om mine eventyr, med de russiske stål kugler. Jeg træner en del, men jeg er rædsom til at logge min træning! Jeg kommer næsten lige ud af to 9 ugers Westside cyklusser. De gjorde godt på muskelmassen, men jeg blev også lidt tyk! :P Det skal jeg lige have gjort noget ved. Jeg har et basis program som jeg kører(Tak Badboy!), men bortset fra det tror jeg på "KISS"-princippet. Og derfor så bliver der banket MANGE swings og getups af. Typisk i en kombination der ser således ud:

20x 2h swings

1x getup til hver side

Rinse and repeat till you drop.

Jeg slutter den typisk omkring 300 swing reps med 20'eren. Det bliver således til 30 getups. Det kan godt mærkes, og jeg sveder typisk i en grad som er umuligt at forstå!(Så er der også lidt til damerne ;)) Basis programmet ser følgeligt sledes ud:

Warm Up

two handed swings, 20 reps

Around the body pass (slingshot), 10 reps each direction

REST: 30-60 seconds

Front Squats, 8-10 reps

Snatches, 5 reps, L&R, work on the weak arm first

Swing/Snatch combo, 8 reps, L&R, again, work on the weak arm first.

REST:60 seconds, repeat

Clean and strict press, 5 reps, L&R, weak arm first

Clean and push press, 8 reps, L&R, weak arm first

Kettlebell Thrusters, 10 reps, L&R. Guess what? Weak arm first again!

REST: 60 seconds, repeat

Stretch and ab work to finish.

Det er sakset direkte fra Besands oprindelige besked til mig, så det er hans skyld at det er på udenbys sprog! Jeg vil til tider gribe til vægt stangen, eller til noget crossfit, nede i min faste slå ihjel klub Roskilde Budo klub.

Hvad angår kost, så er der skisme ingen fast device i det. Jeg holder mig fra slik, og klammo fast food. Spiser masser af grønt, og kød. Og drikker i snit en 4-5 liter vand om dagen. Hvad kost tilskud angår så er det bare proteinpulver, multivitamin, og fiskeolie tabletter.

Men hvis der er nogle spørgsmål, så stik mig en besked, eller mail. Så fylder jeg dig med lort! :D

Lev med det. Det ville være noget lort at dø af.

Edited by kaoshjerte
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Feeeeeed log...!!!! Hvor mange Tgu banker du a med bæstet ?

Med the beast kan jeg tage en 3-5 get ups til hver side. Afhængig af hvor god en dag jeg har. Men jeg har det svært med koordinationen i venstre side på den øvelse! Og jeg aner ikke hvorfor, men for satan hvor det pisser mig af! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Det blev til lidt i dag. Men det var som om at kraften ikke rigtig var med mig. Det må være datteren der holder mig vågen om natten! :D

Det blev til:

1x2 gtu

4x20 2h swings

Med 16'eren.

Der røg lidt chokoladekiks indenbords i morges ... Det burde der ikke. Men jeg kan ikke modstå chokolade! :4mewantfood:

Edited by kaoshjerte
Link to comment
Share on other sites

Fedt, og velkommen til!

Du har ikke problemer med, at du mister motivationen, når træningen er meget ensformet anlagt?

Nej.

Eller jo, det har jeg. men det handler om, tror jeg, at finde mere motivation de rigtige steder. Jeg sidder tit og kigger på video'er på YT, og mma-core. Enten kampe, træninger, eller instruktioner. Det kan anbefales. Især ham på Youtube som hedder 'AverageToElite'. Han laver nogle fede vidoer. Og han ved sgu hvad han snakker om!

Og videoer som den her, er for mig en evig kilde til motivation!

Cool log - den får lige et bogmærke :4thumbup:

Modbydelig mange TGU reps med bæstet :devil:

Tak for tiltroen! :D

Det er desværre ikke reps jeg kan tage med den. Det er med pauser i mellem :blush:

Og lige så vi er enige allesammen, 'The beast' er en 24kg's bell?

Edited by kaoshjerte
Link to comment
Share on other sites

Nej.

Eller jo, det har jeg. men det handler om, tror jeg, at finde mere motivation de rigtige steder. Jeg sidder tit og kigger på video'er på YT, og mma-core. Enten kampe, træninger, eller instruktioner. Det kan anbefales. Især ham på Youtube som hedder 'AverageToElite'. Han laver nogle fede vidoer. Og han ved sgu hvad han snakker om!

Og videoer som den her, er for mig en evig kilde til motivation!

Tak for tiltroen! :D

Det er desværre ikke reps jeg kan tage med den. Det er med pauser i mellem :blush:

Og lige så vi er enige allesammen, 'The beast' er en 24kg's bell?

Lol.. Beast er en satan på 48kg :tongue: ... Back in the days måtte strongmen ikke træne andet før de kunne lave

en getup med bæstet.. En holdning jeg er mere end enig i :4thumbup: ..

Link to comment
Share on other sites

Hehe, en mindre misforståelse. :wink:

The Bulldog = 40kg kb

The Beast = 48kg kb

The Titan = 60kg kb

Af de tre er The Beast klart den mest populære i kraft af at den blev lavet først og ligger navn til "The Beast Challenge" (der også går under et par andre navne hvor Beast indgår)

Alle de øvrige kettlebellstørrelser betegnes så vidt jeg ved blot med deres vægt i kg/lbs/pood (1pood = 16kg).

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

I dag stod den på lidt beach-muscle workout. :wub:

Opvarmning - Zigzag drills x3

BP: 4x20 @ 55kg

Hammercurl: 4x20 @ 16kg

Lateral Raise: 4x20 @ 8kg

Zigzag drills x5

Edit:Stupid work got in the way! :devil:

Her er resten af træningen:

Lat pulldown 4x20 @ 55kg

Dips: 1x35 @ bodyweight

De der zigzagdrills tog virkelig livet af mig, så jeg valgte at fokusere lidt på dem, da min cardio tydeligvis er helt fubar. :4thumbup:

Soundtrack of the day:

Edited by kaoshjerte
Link to comment
Share on other sites

I dag stod den på lidt beach-muscle workout. :wub:

Opvarmning - Zigzag drills x3

BP: 4x20 @ 55kg

Hammercurl: 4x20 @ 16kg

Lateral Raise: 4x20 @ 8kg

Zigzag drills x5

De der zigzagdrills tog virkelig livet af mig, så jeg valgte at fokusere lidt på dem, da min cardio tydeligvis er helt fubar. :4thumbup:

Hvad er zigzagdrills?? Stærkt med curls i øvrigt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er zigzagdrills?? Stærkt med curls i øvrigt :smile:

Zigzag drills er en øvelse vi laver som opvarmning til MMA.

Den er lidt tricky at beskrive, men grundlæggende er det vel spurt fra den ene ende af lokalet til den anden, og tilbage x5, der efter shrimper man lokalets længde, og så kravler med hofterne i gulvet langs den anden væg, og så vupti, er man tilbage hvor man startede, og så på den igen. :superman:

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til lidt Crossfit.

Det var rart at få pulsen op, men jeg havde næsten lige spist frokost, og så sparring lige inden :crazy:

Men der findes da en lille ullistration:

10526_1228415503173_1012636668_30726097_7989793_n.jpg

Bagefter skulle guns'ne lige straffes lidt mere.

Yates row:

5x15 @ 35kg

Lat pulldown:

5x15 @ 65kg

Shrugs:

5x15 @ 45kg

Og sidst men ikke mindst:

Hyper extensions:

1x35 @5kg

Edited by kaoshjerte
Link to comment
Share on other sites

Puha, det var en hård weekend :crazy:

Men det er kun en vej mod helvede. Med en Kettlebell i hånden.

Jeg har skabt en lille morgenmadsret, som jeg gerne vil dele med jer.

Den er glemrende forud for træning.

4 æggehvider

1 kop havregryn

1 tsk kanel

1 kop Blåbær

Æggehviderne, havregryn, og kaneel piskes sammen i en skål, og hældes ud over en varm pande. Når den slipper i siderne er den færdig. Pandekagen fyldes med blåbær og rulles.

Enjoy!

Link to comment
Share on other sites

Jeg nakkede mit KB basis program i dag. Idéerne manglede, men det gjorde energien bestemt ikke! Så der blev kørt på med 16'eren. Jeg kunne nok godt ha taget 20'eren, men jeg valgte at satse konservativt efter en weekend med dommedagsdruk. Godt det kun er december 31 dage om året.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg har skabt en lille morgenmadsret, som jeg gerne vil dele med jer.

Den er glemrende forud for træning.

4 æggehvider

1 kop havregryn

1 tsk kanel

1 kop Blåbær

Æggehviderne, havregryn, og kaneel piskes sammen i en skål, og hældes ud over en varm pande. Når den slipper i siderne er den færdig. Pandekagen fyldes med blåbær og rulles.

Enjoy!

Det lyder delicius :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dag blev der svinget lidt kugler.

Jeg tog

55x2 1hswings@16kg

35x2 snatches@16kf

3x10 military press@16kg

Så begyndte den lille at græde, og så fik jeg ikke lavet mere :(

Min kost er endelig blevet nogenlunde normaliseret. Det var satme også tiltrængt! Fuck hvor er jeg træt af julemad! Jeg tror måske jeg rejser væk næste år, og oplever noget thailand eller lignende næste år. Det er her fede julehelvede magter jeg ikke igen. No sir!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tog lige en lille hyggetur med basis programmet og 16'eren her til aften, og så smed jeg lidt military press oven i.

Military press:

2x20 @ 16kg

Jeg ville egentlig gerne have lavet nogle clap ups, men jeg har haft små ondt i håndleddet efter at have bokset med Mikkel til træning, så jeg besluttede at de godt kunne vente.

EKSTRA INFO:

Jeg har købt en re-issue af Moonspell's "Wolfheart" album. Jeg har hørt det 9 gange i træk nu!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share