Dennis


Kongsfelt
 Share

Recommended Posts

Stakkels fyr.

Tror ikke det er usædvanligt, at bodybuildere i virkeligheden er alt andet end alfa hanner, som lægger damer på stribe. Hvorfor bodybuilde? For at blive større selvfølgelig... men efter år bliver det anderledes: målet er stadig størrelse, men det opsluger ens hverdag og man har aldrig fri fordi man konstant overvejer ting omkring træning bl. a. kost... men det er jo som med folk der samler frimærker, ofte bliver set som underlige snegle netop fordi de interesserer og fordyber sig i noget, mere eller mindre usædvanligt, på et niveau folk udefra ikke forstår. Deraf stemplingen "freak". Der er koldt på toppen...

Link to comment
Share on other sites

Stakkels fyr.

Tror ikke det er usædvanligt, at bodybuildere i virkeligheden er alt andet end alfa hanner, som lægger damer på stribe. Hvorfor bodybuilde? For at blive større selvfølgelig... men efter år bliver det anderledes: målet er stadig størrelse, men det opsluger ens hverdag og man har aldrig fri fordi man konstant overvejer ting omkring træning bl. a. kost... men det er jo som med folk der samler frimærker, ofte bliver set som underlige snegle netop fordi de interesserer og fordyber sig i noget, mere eller mindre usædvanligt, på et niveau folk udefra ikke forstår. Deraf stemplingen "freak". Der er koldt på toppen...

Koldt på toppen? Hvad snakker du om? Manden er gift i virkeligheden og fungerer fint socialt. Det er bare andre der tror de kan lege psykolog og påstå der er alvorlige problemer til bunds for størrelsen, og derfor er filmen interessant fordi den spiller på de fordomme.

Link to comment
Share on other sites

Må jeg lige spørge jer MOL om noget ang. Kim Kold - og andre i hans størrelse...

Udsprunget af denne debat: http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/80793/

, er der en række brugere der påstår at det er aldeles fysisk umuligt at nå den størrelse han har (193cm høj, 140kg off, 132kg on season). Jeg citerer lige mig selv fra det andet fora:

Det handler om en kombination af gode gener, mange års træning (15-25 år), absolut dedikation, streng diæt og "consistency", altså ikke at holde nogle pauser.

Hvordan ser realiteterne ud for jer, som sandsynligvis ved en del mere om BB-miljøet end jeg og en flok nørder gør? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Må jeg lige spørge jer MOL om noget ang. Kim Kold - og andre i hans størrelse...

Udsprunget af denne debat: http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/80793/

, er der en række brugere der påstår at det er aldeles fysisk umuligt at nå den størrelse han har (193cm høj, 140kg off, 132kg on season). Jeg citerer lige mig selv fra det andet fora:

Det handler om en kombination af gode gener, mange års træning (15-25 år), absolut dedikation, streng diæt og "consistency", altså ikke at holde nogle pauser.

Hvordan ser realiteterne ud for jer, som sandsynligvis ved en del mere om BB-miljøet end jeg og en flok nørder gør? :smile:

Ja der hersker da ikke skyggen af tvivl om, at han har haft et betydeligt steroid forbrug, hvis det er det du mener??

Link to comment
Share on other sites

Men er det muligt at opnå hans fysik, uden brug af roids?

Nej.

Dog kan du sagtens opbygge en fysik som vil få folk til at stille spørgsmålstegn ved om du har brugt ulovlige midler. Men den størrelse Kim har er ikke mulig uden ekstra vitaminer :devil: . Uanset hvad, så er han freakin stor og har kæmpet for at nå dertil hvor han er/var.

Link to comment
Share on other sites

Filmen er jo mest af alt et billed på folks total uforståendehed og manglende social accept af bodybuilding.

Sådan opfatter jeg det slet ikke.

Jeg ser mere blot som en skildring af et introvert menneske hvis mor har en alt-dominerende rolle i hans liv. At han er en stor bodybuilder er sekundært - det accenturer blot det tragiske i han domineres af sin mor.

Link to comment
Share on other sites

Klicherne findes altså også...

Kender en BB'er som er midt i fyerne og i ret habil str. 120-130 - han har aldrig fået et forhold til at fungere pga træning og livsstil... han spiser fortsat dagligt hjemme hos hans forældre efter job!!

... sgu ikke en sport der er det værd nonono.gif

Link to comment
Share on other sites

Klicherne findes altså også...

Kender en BB'er som er midt i fyerne og i ret habil str. 120-130 - han har aldrig fået et forhold til at fungere pga træning og livsstil... han spiser fortsat dagligt hjemme hos hans forældre efter job!!

... sgu ikke en sport der er det værd nonono.gif

Det kan da umuligt være træningens skyld, at manden spiser hjemme hos sine forældre?? Det lugter da af, af han har lidt andre issues at rode med..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Det kan da umuligt være træningens skyld, at manden spiser hjemme hos sine forældre?? Det lugter da af, af han har lidt andre issues at rode med..

tjaaa.. det er der sikkert også men primært har hans konstante hang til træning resulteret i at nogle af de få meningsfulde forhold han har tilbage er med hans forældre! Så kan man altid diskutere hans valg af kærester og deres manglende forståelse for træningen ...

Har kendt manden i alle år jeg har trænet og han er bare blevet mere og mere opgivende omkring et normalt forhold da han ikke ønsker at slække på træningen og nu er han efterhånden ved at være noge en alder ar jeg tror der er endnu mindre forståelse for det... så er ikke lovende!

Link to comment
Share on other sites

tjaaa.. det er der sikkert også men primært har hans konstante hang til træning resulteret i at nogle af de få meningsfulde forhold han har tilbage er med hans forældre!

Det kan også være, at hans issues netop har resulteret i at han har dedikeret sig til træning. Træningen har været en trofast støtte.

Link to comment
Share on other sites

Koldt på toppen? Hvad snakker du om? Manden er gift i virkeligheden og fungerer fint socialt. Det er bare andre der tror de kan lege psykolog og påstå der er alvorlige problemer til bunds for størrelsen, og derfor er filmen interessant fordi den spiller på de fordomme.

Det har ikke noget med skuespilleren at gøre. Jeg ved ikke engang hvem han er.

Det jeg mener med koldt på toppen er, at hans succes har en pris. Hans asociale tilværelse og væsen. At ligge i toppen og dyrke fx en sport ekstremt meget betyder man må give slip på en masse andre ting. Det kan også gå den anden vej - at pga. akavet socialliv, tyr man til udfordringerne i sporten man dyrker. En hobby bliver pludselig til den primære beskæftigelse og det er ikke alle som forstår dét. Det er en fordom jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share