Den store militærtråd


Garner
 Share

Recommended Posts

Denne tråd er startet, da jeg og sikkert mange andre her (kan jeg se når jeg søger på søgefunktionen) skriver og spørger om træningsmetoder til deres militære mål. Derfor har jeg valgt at starte en stor militærtråd, hvor man (forhåbenligt) kan få svar på de fleste af sine spørgsmål, og få inspiration af andre som også træner til militæret/politiet.

Da jeg går ind i mit 18 år vil jeg snart(efter GYM) søge ind i militæret. Jeg træner enten til Hærens bassisuddannelse (efterfuldt af Hærens Reaktionsstyrke uddannelse) eller Konstabeluddannelsen ved kamptropperne. Da man om en del år også drømmer om at søge ind i Jægerkorpset, så hvad for en af de ovenstående "uddannelsesretninger" vil i mene lyder mest fornuftigt hvis man gerne ville være sergent og efterfølgende Jægersoldat?

Jeg gad ikke lige rette for stavefejl:-)

Link to comment
Share on other sites

Der er for og imod at have været konstabel først, Hvis du har været udsendt som konstabel og efterfølgende søger SG skole så har du en god balast. Man har fået indgående våben træning (som man ikke får i HBU'en og i mange tilfælde heller ikke på SG skolen).

Du har været på et utal af øvelser som strækker sig fra 3-14 dage.( der finder man ud af om man kan tåle at være væk fra ens nærmeste ofte i længere perioder. )

Bliver man så udsendt som konstabel, finder man jo helt automatisk ud af om det er nået man har lyst til at fortsætte med.

Min personlige erfaring er at 8 ud af 10 gange får man en meget mere kompetent befalingsmand ud af en der allerede har været udsendt som konstabel.

Mit råd: Tag HBU'en, sug til dig, find ud af hvad DU vil fremadrettet.

Hyg jer.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Ved godt at der ikke er kommet så mange indlæg men vil nu stadig spørger, Er nogle af jer inde i Systemet? Hvis ja har i/du så en studentereksame? His nej fortryder du at du ikke tog en?

Mvh. Rasmus Juul

Det er en god idé at have det, hvis du overvejer at hoppe på officers vognen, da man jo ellers skal til at have en studentereksamen før man kan søge. Men, hvis du er i systemet, kan du tage en forkortet HF på 1 år, betalt. Og det er jo værd at tage med hvis du kun tager studentereksamen for HO skyld.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Ved godt at der ikke er kommet så mange indlæg men vil nu stadig spørger, Er nogle af jer inde i Systemet? Hvis ja har i/du så en studentereksame? His nej fortryder du at du ikke tog en?

Mvh. Rasmus Juul

Jeg er selv lige så gammel som dig så jeg kan ikke svare på det spørgsmål, men jeg har tænkt mig at tage en, da man har flere muligheder i Forsvaret så.

Jeg har helt glemt at spørge: Hvad for en eliteuddannelse er det at du træner til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv lige så gammel som dig så jeg kan ikke svare på det spørgsmål, men jeg har tænkt mig at tage en, da man har flere muligheder i Forsvaret så.

Jeg har helt glemt at spørge: Hvad for en eliteuddannelse er det at du træner til?

IpZor: jeg har dog ingen planer om at blive officer, for skal ikke være i systemet hele mit liv.

Bob Dylan: Okay.

Regner med at det bliver Frømandskorpset, for blev helt forelsket i dykning da jeg var i Egypten, og skal også ha' taget certifikat her til sommer.

Hvor henne kommer du egentlig fra, og hvad har du da tænkt dig at blive inde for systemet?

Mvh. Rasmus Juul

Link to comment
Share on other sites

IpZor: jeg har dog ingen planer om at blive officer, for skal ikke være i systemet hele mit liv.

Bob Dylan: Okay.

Regner med at det bliver Frømandskorpset, for blev helt forelsket i dykning da jeg var i Egypten, og skal også ha' taget certifikat her til sommer.

Hvor henne kommer du egentlig fra, og hvad har du da tænkt dig at blive inde for systemet?

Mvh. Rasmus Juul

Jeg kunne godt tænke mig at arbejde i JGK, men først vil jeg have gennemført HBU og derefter HRU og så tage på SG skole inden jeg søger ind i JGK. En masse forkortelser.

Jeg har også leget med tanken om at blive officer, men det er jægerkorpset jeg syntes lyder mest spænende, da det giver en spænende og udfordrene hverdag, hvor det er top profesionelt. Jeg kunne finde mange flere grunde:)

Rasmus Juul: Ved du hvad du vil være inde i systemet inden du søger Frø?

Link to comment
Share on other sites

IpZor: jeg har dog ingen planer om at blive officer, for skal ikke være i systemet hele mit liv.

Bob Dylan: Okay.

Regner med at det bliver Frømandskorpset, for blev helt forelsket i dykning da jeg var i Egypten, og skal også ha' taget certifikat her til sommer.

Hvor henne kommer du egentlig fra, og hvad har du da tænkt dig at blive inde for systemet?

Mvh. Rasmus Juul

Så ser jeg ikke rigtig nogen grund til det, er det fordi du overvejer at tage studentereksamen eller at starte i FVR?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at arbejde i JGK, men først vil jeg have gennemført HBU og derefter HRU og så tage på SG skole inden jeg søger ind i JGK. En masse forkortelser.

Jeg har også leget med tanken om at blive officer, men det er jægerkorpset jeg syntes lyder mest spænende, da det giver en spænende og udfordrene hverdag, hvor det er top profesionelt. Jeg kunne finde mange flere grunde:)

Rasmus Juul: Ved du hvad du vil være inde i systemet inden du søger Frø?

okay. Ja det er sgu også det der lokker mig til at blive det, og inden du tænker på officer uddannelsen, så husk lige at det tager ca. 5 år hvilket er temmlig lang tid.

jeg også lige uddannes inden FKP, så det er nok HBU + HRU + Konstabeluddannelse + udstationering + SG uddannelse.

Link to comment
Share on other sites

okay. Ja det er sgu også det der lokker mig til at blive det, og inden du tænker på officer uddannelsen, så husk lige at det tager ca. 5 år hvilket er temmlig lang tid.

jeg også lige uddannes inden FKP, så det er nok HBU + HRU + Konstabeluddannelse + udstationering + SG uddannelse.

Ser sgu fornuftigt ud;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er indenfor systemet, så har I nogle spørgsmål jeg kan hjælpe med så fyr endelig løs!

Min erfaring er følgende:

Konstabel ved logistik og kamp-tropperne

Sergent ved kamptropperne

igang med at uddanne mig til officer

Har været på patruljekursus hos jægerkorpset for kadetter

Har været i HBU/HRU og stående styrker

Har været udsendt til Irak

Så inden for disse emner kan jeg svare på det meste, ellers kan jeg ihvertfald skaffe jer en kontakt som kan...

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er indenfor systemet, så har I nogle spørgsmål jeg kan hjælpe med så fyr endelig løs!

Min erfaring er følgende:

Konstabel ved logistik og kamp-tropperne

Sergent ved kamptropperne

igang med at uddanne mig til officer

Har været på patruljekursus hos jægerkorpset for kadetter

Har været i HBU/HRU og stående styrker

Har været udsendt til Irak

Så inden for disse emner kan jeg svare på det meste, ellers kan jeg ihvertfald skaffe jer en kontakt som kan...

Mvh.

Hejsa Cerox. Må man gerne købe eget udstyr og så bruge det imens at man er i systemet og når man er udstationeret, f.eks. rygsække, støvler, og handsker?

Hvis ja, hvilke regler for eget udstyr er der, såsom farver, og udseende?

Mvh. Rasmus Juul

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Cerox. Må man gerne købe eget udstyr og så bruge det imens at man er i systemet og når man er udstationeret, f.eks. rygsække, støvler, og handsker?

Hvis ja, hvilke regler for eget udstyr er der, såsom farver, og udseende?

Mvh. Rasmus Juul

Hello. Det tillader jeg mig lige at svare på.

Reglerne grad bøjes alt efter befalingsmændene og officerernes holdninger.

Mine erfaringer er imidlertid: Under HBU'en og en del af HRU'en er det ikke tilladt at købe eget grej (ihvertfald ikke benytte det).

Men efterfølgende har man ''ilden fri'' til indkøb og brug af næsten alt. bare det holder sig i farverne M84(dansk slørings farve/mønster), sort eller grøn.

Håber at det var tilfredsstillende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er indenfor systemet, så har I nogle spørgsmål jeg kan hjælpe med så fyr endelig løs!

Min erfaring er følgende:

Konstabel ved logistik og kamp-tropperne

Sergent ved kamptropperne

igang med at uddanne mig til officer

Har været på patruljekursus hos jægerkorpset for kadetter

Har været i HBU/HRU og stående styrker

Har været udsendt til Irak

Så inden for disse emner kan jeg svare på det meste, ellers kan jeg ihvertfald skaffe jer en kontakt som kan...

Mvh.

Hej Cerox

Hvad vil du mene vil være mest smart at være inde i forsvaret, inden man søger Jægerkorpset?

Link to comment
Share on other sites

Hello. Det tillader jeg mig lige at svare på.

Reglerne grad bøjes alt efter befalingsmændene og officerernes holdninger.

Mine erfaringer er imidlertid: Under HBU'en og en del af HRU'en er det ikke tilladt at købe eget grej (ihvertfald ikke benytte det).

Men efterfølgende har man ''ilden fri'' til indkøb og brug af næsten alt. bare det holder sig i farverne M84(dansk slørings farve/mønster), sort eller grøn.

Håber at det var tilfredsstillende.

Tusind tak for hjælpen, for har været lidt i tvivl, har nemlig set mange SG'er gå rundt med forskellige rygsække, støvler og handsker.

Link to comment
Share on other sites

Hello. Det tillader jeg mig lige at svare på.

Reglerne grad bøjes alt efter befalingsmændene og officerernes holdninger.

Mine erfaringer er imidlertid: Under HBU'en og en del af HRU'en er det ikke tilladt at købe eget grej (ihvertfald ikke benytte det).

Men efterfølgende har man ''ilden fri'' til indkøb og brug af næsten alt. bare det holder sig i farverne M84(dansk slørings farve/mønster), sort eller grøn.

Håber at det var tilfredsstillende.

Sibbesen du har helt ret. Det er meget forskelligt fra sted til sted og fra overordnet til overordnet. Jeg selv kommer fra JDR og der måtte de værnepligtige benytte alt hvad fast personel måtte benytte.

Hej Cerox

Hvad vil du mene vil være mest smart at være inde i forsvaret, inden man søger Jægerkorpset?

Det er et meget svært og godt spørgsmål! Det kommer an på hvor moden man er inden man starter, det være sig både fysisk og psykisk. Men jeg vil mene alle har godt af at tage en udsendelse inden, for at finde ud af om man overhovedet kan lide at være "ude". Det er trods alt størstedelen af det at være soldat i dagens Danmark og det er umuligt at vide før man har prøvet det på egen krop. Så tag HRU-uddannelsen eller SG-skolen og tag et smut til udlandet. Så kommer det til at passe med 2-3 års erfaring i forsvaret inden du søger, hvilket jeg tror er meget sundt og på det tidspunkt har du en god idé om hvad forsvaret er for noget og hvis du stadig har lysten og viljen til jægerkorpset, så er det bare om at komme afsted! =)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hej Cerox

Vil du ikke sige at dette ser ret fornuftigt ud hvis man gerne vil være Jægersoldat, og være inde i Forsvaret i lang tid?

HBU - HRU - Udsendelse - SG skole - Evt. udsendelse - JGK

Det skal måske lige pointeres i den forbindelse at alle i JGK er min. SG`er. Så enten søger man ind - og gennemfører som konstabel etc., og derefter blive man sendt på afkortet SG skole.

Eller så er man SG i forvejen, og fortsætter sin uddannelse i JGK direkte.

I dit tilfælde vil jeg dog mene at du lige så godt kan få den ekstra erfaring som SG skolen giver inden du søger - selvfølgelig kombineret med et smut til udlandet som Cerox skriver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share