slet mig


troels KI
 Share

Recommended Posts

Jeg løber lidt langsommere end dig (5 km PR på ~21 i september, formen er dårligere nu), men jeg kender sgu godt det med at løbet er noget langsommere end man egentlig regner med. Har ofte løbet i et godt tempo, som jeg regnede med var lige under 5 min/km, men hvor det så har været 5:20 / km eller lign. Tror bare man skal ignorere det.

Hvor hurtigt løb du dine 1000m-intervaller? Det er fandens hårdt - gjorde det selv i sommers for at forbedre min 5 km-tid. De blev løbet på 3:35 ca., men i det tempo kunne jeg kun holde til 2-3 stykker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv kørt Rippetoes program og kører det stadig, og jeg synes det er super godt, jeg kan rigtig godt lide at kører store basis øvelser og den lave rep range. Jeg har selv fået en god fremgang, styrkemæssigt og masse.

Jeg startede ud med programmet som det står skrevet:

Workout A

3x5 Squat

3x5 Bench Press

1x5 Deadlift

**2x8

Workout B

3x5 Squat

3x5 Standing military press

3x5 Bent Rows (or power cleans)

**2x8 Pull-ups

Men efter et stykke tid ændrede jeg alle øvelserne til 5 x 5, på nær dips og pull up hvor jeg har kørt lidt efter dagsformen. Jeg puttede også curls ind for at få trænet mine guns :cool:

Selvom programmet ser kort ud så tager det faktisk rimelig lang tid og er rimelig hårdt, hvis man laver øvelserne rigtigt.

Havde du tænkt dig at følge det som det står skrevet eller har du selv ændret lidt i det?

Link to comment
Share on other sites

Hej IbZor, tak for din kommentar. Altid dejligt at høre om gode erfaringer.

Først et lille spørgsmål - Power Cleans synes jeg virker meget risikabelt, at gå igang med som nybegynder. Kørte du BOR istedet, eller klarede du fint Power Cleans?

Jeg havde tænkt mig at følge programmet præcis som du har beskrevet det, bortset fra at jeg nok ville tilføje noget ala 2x8 Weigthed Decline Crunches. Har læst at man fint kan tilføje ab workouts.

Regnede så med at gå videre til Bill Starr's 5x5 efter måske 3-4 måneder, men ingen grund til at tænke så langt nu.

Jeg kørte power cleans på et tidspunkt, men jeg slog på et tidspunkt mit håndled fordi jeg greb vægten forkert, så jeg droppede det igen. Og kunne efterfølgende ikke træne mange af øvelser ordentligt, og det kan faktisk stadig mærkes. Så jeg vil nok forslå du kører BOR i stedet, medmindre du kan få noget ordentlig vejledning af en der har styr på det.

Mht. ABs så trænede jeg selvfølgelig også dem, jeg kørte evil wheel, planke, side planke, og alm mave bøjninger.

Mht. til Bill star så er det jo næsten identisk( så vidt jeg husker) til Rippetoes, så jeg ser ikke nogen grund til at hoppe over på det. Men prøv at køre Rippetoes som det står, med 3 x 5, og så kan du jo efterfølgende altid ændre lidt i programmet. Der er ingen grund til at skifte det ud hvis programmet stadig virker. Jeg har kørt det siden Juli, og har lavet små ændringer undervejs, og det samme kan du jo gøre. Men vent med at fyld op med alle mulige ekstra øvelser, så snart du får styr på teknikkerne i de forskellige øvelser, skal resultaterne nok komme.

Og der forslås faktisk at man spiser meget til mens man kører programmet. Men nu er dine mål jo nok ikke at blive kæmpe stor, men du kan stadig spise mere, men stadig fornufigt uden det bliver overdrevent.

Og nu fik jeg faktisk også lige lyst til at lave en log :blush:

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share