Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

You guys.... :wub:

Virkelig god artikel, Doc! Realistisk set kommer jeg ikke til at køre det der 3 dage om ugen program, som der bliver foreslået, men nu er jeg i hvert fald ikke i tvivl om at næste skud i bøssen bliver at forsøge mig med at køre et par negative reps. Hvem ved, måske allerede i morgen! :shades:

Men jeg mangler at logge...

Onsdag d. 19/11 @ klubben

1½ time beginners

Søndag d. 23/11 @ Svømmestadion - featuring den smukke Bjergfidus :cheer:

100 m bryst

2x100 m crawl

500 m bryst

3x100 m crawl

200 m bryst

I alt 1300 m ~ ca 50 min

Synes ikke vandfølingen var særligt god i dag, og jeg følte mig generelt bare slap. Men dejligt at være i vandet igen - og særligt dejligt med godt selskab. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 24/11 @ work

Løb

ca, 6,6 km ~ ca. 38 min.

Dejlig tur langs vandet og for en gangs skyld smuk skumring over fjorden frem for novembertunge skyer, der stjæler lyset fra tidligt på eftermiddagen. I dag var vi tre gæve løbinder, og vi havde alle en fornemmelse af mere fart i benene end sidst. I det hele taget fungerer de her mandagsløb supergodt for mig; det passer med et niveau hvor man kan hyggesludre lidt på dele og holder kæft og løber på andre dele - og ingen tvivl om at vi presser hinanden til at give lidt mere end hvis man træner selv. Inkl. en lille spurt kort inden mål. :4thumbup:

Efter udstræk blev det til

Mavebøjninger

3x10@bw

Planken

2x30 sekunder - måske (indre ur)

Negative chins

3x1@bw :yahoo:

Jeg bliver nok nødt til at indrømme, at tanken om at skulle hjem og logge endnu en "ihh, jeg kan ikke rigtig få hul på det der projekt"-træning var en afgørende faktor i at det ikke lykkedes mig at finde flere undskyldninger. :laugh::blush: Jeg skulede længe til den der chin-up bar, som sidder urimeligt højt oppe - og skulle mande mig noget op for resolut at hive en bænk over, som jeg kunne bruge til at komme op. Det var også som en slags undskyldnings-profylakse, at jeg ikke kørte min sædvanlige rutine med armbøjninger etc. :cool: Derefter bliver jeg faktisk også nødt til at indrømme at jeg faktisk følte mig rigtig sej da jeg først var i gang. :4flex: Det er min fornemmelse at første rep blev kørt væsentligt langsommere og mere kontrolleret end de to øvrige - men nu er jeg i gang!

Link to comment
Share on other sites

PS: Det undrer mig virkelig at min hjerne åbenbart slet ikke virker, når det kommer til noget af det her træning. Case-in-point, så læste jeg i jsc's link at man skulle starte med chins/UH-greb (nemmest) og derefter arbejde sig op til pulls/OH-greb (sværest). Det er da den mest banale og selvindlysende pointe, og alligevel har jeg i månedsvist (well, all right, ikke konstant - men over flere måneder i hvert fald) knoklet på for at kunne lave pull-ups. Så dum plejer jeg sgu da ikke at være! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

PS: Det undrer mig virkelig at min hjerne åbenbart slet ikke virker, når det kommer til noget af det her træning. Case-in-point, så læste jeg i jsc's link at man skulle starte med chins/UH-greb (nemmest) og derefter arbejde sig op til pulls/OH-greb (sværest). Det er da den mest banale og selvindlysende pointe, og alligevel har jeg i månedsvist (well, all right, ikke konstant - men over flere måneder i hvert fald) knoklet på for at kunne lave pull-ups. Så dum plejer jeg sgu da ikke at være! :laugh:

:headphonedance::headphonedance: Du er så sej smukke mens jeg vil sætte mig selv i skammekrogen for at have pralet med pull ups (underhånds), som så slet ikke er pull ups alligevel :crazy::surrender::crybaby:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må med skam berette at bortset fra et par stille og rolige dansepas, så skylder jeg faktisk ikke at logge noget. Sådan går det når man blander en moderat mængde dovenskab med en middelhøj mængde travlhed.... Oh well, men i dag har jeg trænet.

Mandag d. 8/12 @ work

Løb

6,6 km ~ 38 min.

For en gangs skyld uden selskab, men tog mig sammen alligevel.

Mave på gulv

3x10@bw

Negative chins

3x1@bw - så langsomt som muligt

Bulgarian split squat

3x10@bw (hvert ben)

Over and out. Faldt undervejs i snak med en kollega, så det nåede alligevel at blive halvsent inden jeg vendte snuden mod Aarhus. I morgen smutter jeg til Kbh, hvor jeg skal arbejde de næste dage. Det er alt for presset, og betyder også at mere træning denne uge ikke er specielt realistisk. Men alligevel en kærkommen distraktion fra december-ensomhed, der sneg sig ind på mig med fuld styrke i går. :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Åh, jeez jeg trænger til ferie snart!

Måtte gå tidligt fra arbejde i går, da jeg begyndte at døje med svimmelhed og generel utilpashed. Det har også stået på hele dagen i dag, hvor jeg er blevet i hhv. på seng og sofa. :dry: Jeg satser meget på at det er en enlig svale, afstedkommet af lidt for meget om ørerne den sidste tid - men har lige nået panikfølelsen ved tanken om, hvorvidt det kunne udvikle sig til sådan en omgang jeg havde for et par år siden, hvor jeg bare blev ved med at være svimmel og mat... :wacko: Nå - det satser jeg som sagt på ikke er tilfældet!

Men heraf altså ingen træning hverken i går eller i dag. Overvejer faktisk også lidt om jeg skal lade begynderne i stikken i morgen - må se hvad formen siger... Ved sgu ærligt talt ikke hvor meget jeg overhovedet når at få trænet inden jul - synes godt nok ikke der er mange huller i kalenderen.

Men så kan der i det mindste komme lidt julestemning i loggen så længe. :biggrin:

10665387_994353187252359_220882043795286

Link to comment
Share on other sites

Åh, jeez jeg trænger til ferie snart!

Måtte gå tidligt fra arbejde i går, da jeg begyndte at døje med svimmelhed og generel utilpashed. Det har også stået på hele dagen i dag, hvor jeg er blevet i hhv. på seng og sofa. :dry: Jeg satser meget på at det er en enlig svale, afstedkommet af lidt for meget om ørerne den sidste tid - men har lige nået panikfølelsen ved tanken om, hvorvidt det kunne udvikle sig til sådan en omgang jeg havde for et par år siden, hvor jeg bare blev ved med at være svimmel og mat... :wacko: Nå - det satser jeg som sagt på ikke er tilfældet!

Men heraf altså ingen træning hverken i går eller i dag. Overvejer faktisk også lidt om jeg skal lade begynderne i stikken i morgen - må se hvad formen siger... Ved sgu ærligt talt ikke hvor meget jeg overhovedet når at få trænet inden jul - synes godt nok ikke der er mange huller i kalenderen.

Men så kan der i det mindste komme lidt julestemning i loggen så længe. :biggrin:

10665387_994353187252359_220882043795286

Rigtig god bedring søde :1112: Håber, at det letter og at du får hvilet lidt ud :Mrs_Claus::newyear:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak søde - også for god og opbyggelig snak her til aften. :4winkkiss:

Nå men til resten af logland kan jeg vel godt afsløre at jeg undgik at ryge ud i et nyt svimmelhedsdrama, men til gengæld bare har gået og været mellemmat og ugidelig. Long story short har jeg haft træningspause en måneds tid.

I dag har jeg trænet. Løb med gode kolleger og dårligt vejr. Jeg ved ikke hvor længe eller hvor langt. Men jeg tror jeg vil kalde det tripelt Ø i dobbelt A. Det blæste meget og regnede lidt. Og jeg spår pænt ømme stænger i morgen. Jeg trænede også mavebøjninger (2x12) og armbøjninger (10+5).

Link to comment
Share on other sites

Så blev det mandag igen, og dermed tid for løbetræning efter arbejde. Denne gang med lidt flere gode kolleger - og mig som det tynde øl. Men det var nu dejligt nok alligevel; let regn, ny rute, og tilnærmelsesvist lyst hele vejen hjem. Derefter udstræk og styrke bestående af

Noget planke (x2)

Strækkere (1x10)

Back extension (3x10)

Bulgarians (2x10 for hver side)

Mavebøjninger (3x10)

Flere strækkere (2x10)

Nu dejlig træthed i kroppen, og knap så dejlig træthed i hovedet efter arbejde + motorvejskørsel i slud...

Edit: Løb var ca. 30 min og ca. 5 km...

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efterhånden som det begynder at lysne får vi lokket flere kolleger ud af deres vinterhi. Således var vi i mandags hele 5 friske damer - mod sædvanligvis 2-3 - der trodsede småregn samt skiftevis våde, smattede og sneklædte stier. Ruten var samme som sidst, men med vendepunkt lidt længere ude, samtidigt med at jeg ikke var langsomste mand, og dermed loopede tilbage et par gange i løbet af turen. Vil gætte på ca. 6-7 km og ca. 40 min.

Udstræk, armbøjninger (3x10) og mavebøjninger (3x10). Havde egentlig planlagt lidt mere styrke, men for meget kaglen og en aftenaftale hjemme satte en stopper for den plan.

Dette bliver så også sidste træningsopdatering i en længere periode, da jeg lige nu ligger med den ene fod i gips, efter endelig at have taget mig sammen til at få gjort noget ved den (ene) knyst, som har generet mig i efterhånden mange år. :4crutches:

Gipsen bliver på i 5 uger, og om 3 måneder skal jeg til kontrol inkl. røntgen. Hvis alt er som det skal være på det tidspunkt må jeg efter sigende hoppe og springe og danse alt det jeg gider. Dog er jeg forberedt på at det muligvis ikke er ret meget jeg faktisk gider det, eftersom der stadig kan være en del hævelse og irritation.

Så planen er at se tiden an, og hvis det virker realistisk når gipsen er kommet af, vil jeg starte med at svømme lidt mere regelmæssigt igen. Jeg tænker det må være den mest skånsomme måde at få mig rørt.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder rimeligt. Jeg har netop haft god jysk mand på ca 60 indlagt på afdelingen med andet tilfælde af rosen i det venstre ben, hvor han har fjernet sin knyste under fodballen med en (sløv?) køkkenkniv. Det afgrundsdybe sår har været laang tid om at hele op, og har så været ophav til to infektioner so far. Jeg bliver så stolt på mit køns vegne..

Link to comment
Share on other sites

Det lyder rimeligt. Jeg har netop haft god jysk mand på ca 60 indlagt på afdelingen med andet tilfælde af rosen i det venstre ben, hvor han har fjernet sin knyste under fodballen med en (sløv?) køkkenkniv. Det afgrundsdybe sår har været laang tid om at hele op, og har så været ophav til to infektioner so far. Jeg bliver så stolt på mit køns vegne..

Fjerne knyste med en kniv - kan man overhovedet det? Vi er enige om at det er hallux valgus vi taler om og ikke ligtorn, right? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Som note til mig selv - særligt eftersom jeg muligvis også skal opereres på den anden fod på et tidspunkt, har jeg tænkt mig lige at skrive lidt om status og fremgang.

Onsdag (operationsdag): Udskrevet ca. kl. 16:30, herfra direkte hjem på sofa i "familieplejen". Ikke de store smerter, dog en del summen i foden. Megafrisk til et punkt hvor jeg nærmest var overgearet. 2x500mg paracetamol + 400 mg ibumetin + 5 mg morfin til natten. Sov først sent og meget afbrudt.

Torsdag: Vågnet tidligt og rimelig frisk. Morgenmad omkring 7:30 med 2x500mg paracetamol + 400 mg ibumetin. Blundede noget i løbet af formiddagen. Til frokost igen 2x500mg paracetamol + 400 mg ibumetin. Tiltagende snurren i nu både fod og underben. Hen på eftermiddagen tydeligt at blokade for alvor var ved at forsvinde, så 5 mg morfin og herefter yderligere blunden... Til aftensmaden 2x500mg paracetamol. Til natten fuld skrue: 2x500mg paracetamol + 400 mg ibumetin + 10 mg morfin. Sov igennem.

:

Fredag: Vågnede først omkring 8:30 og havde rigtig ondt. Lagde ud med 2x500mg paracetamol + 400 mg ibumetin til morgenmaden, men gik ikke lang tid før jeg kapitulerede og smed 10 mg morfin oveni. Nåede at crave mere analgesica inden frokost, men lykkedes at få kontrol over smerterne og kunne fint vente til kl. 13 (2x500mg paracetamol + 400 mg ibumetin). Om eftermiddagen hjem til mig selv - dvs. en del bumlen rundt med at få pakket sammen og komme ind i og ud af bil + trapper i begge ender (heldigvis kun 4-5 trin, det var noget af en prøvelse, specielt nedad). Installeret på egen sofa med netflix og 5 mg morfin. Paracetamol med aftensmaden og ditto + ibumetin til natten. Overvejede at smide 5 mg morfin oveni, men besluttede at se hvordan det gik uden. Sov som en sten!

Lørdag: Havde vækkeur til at ringe kl. 7, så jeg kunne komme op og få morgenmad + smertestillende. Noget mere udfordret at skulle klare det selv, men det gik - og indtil jeg stod ud af sengen faktisk totalt smertefri. Herefter tilbage i seng og sov til efter kl. 12... Frokost med sædvanlig dosis af paracetamol og ibumetin - og har her til eftermiddag avanceret fra liggende til siddende stilling. Må efterhånden begynde at støtte lidt, men holder igen med det fordi det hurtigt gør ondt.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om, at sådan en operation er godt for sovehjertet?

Eller det er måske bare det vanlige niveau?

Selv om jeg generelt har et godt sovehjerte må jeg nok tilstå at dette er lidt over det vanlige niveau. :laugh:

Må dog også sige at jeg ikke gør noget for at holde igen på snorkeriet - jeg tænker at kroppen har godt af hvile... Ved dog ikke hvor meget jeg skal tilskrive selve operationen og hvor meget jeg skal tilskrive mit smertedækningsregime....

I dag i øvrigt megahyggeligt besøg af Bjergfidusen, som foruden at have medbragt sushi også påtog sig lidt lettere husalferi samt hjalp med at udtænke en plan for hvordan jeg skal komme i bad i morgen. :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg generelt har et godt sovehjerte må jeg nok tilstå at dette er lidt over det vanlige niveau. :laugh:

Må dog også sige at jeg ikke gør noget for at holde igen på snorkeriet - jeg tænker at kroppen har godt af hvile... Ved dog ikke hvor meget jeg skal tilskrive selve operationen og hvor meget jeg skal tilskrive mit smertedækningsregime....

I dag i øvrigt megahyggeligt besøg af Bjergfidusen, som foruden at have medbragt sushi også påtog sig lidt lettere husalferi samt hjalp med at udtænke en plan for hvordan jeg skal komme i bad i morgen. :heartpump:

Det var bare en fornøjelse at få lov til at hjælpe lidt søde og samtidig nyde dit altid gode selskab + beundre din evne til at være mønsterpatient med godt humør. I din situation ville jeg sikkert allerede være parat til at blive lagt ind på psyk og semidepressiv, så jeg bøjer mig i støvet, for så fint du håndterer det. Fortsat rigtig god bedring + get well soon :1112: :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Det var bare en fornøjelse at få lov til at hjælpe lidt søde og samtidig nyde dit altid gode selskab + beundre din evne til at være mønsterpatient med godt humør. I din situation ville jeg sikkert allerede være parat til at blive lagt ind på psyk og semidepressiv, så jeg bøjer mig i støvet, for så fint du håndterer det. Fortsat rigtig god bedring + get well soon :1112: :hippy:

Pjat med dig, det havde du også klaret i stiv arm! :4winkkiss:

Søndag: Bad om formiddagen, hvilket var noget mere anstrengende end jeg er vant til! :laugh: Eftermiddag/aften tilbragt med familien til næstyngste medlems fødselsdag. Megahyggeligt, men også trættende. Og var nok lidt i overkanten med 15-20 min køretur i hver ende. Kørte smertelindring som foreskrevet, dvs. paracetamol + ibumetin morgen, middag og nat samt paracetamol til aften.

Mandag: Tydelig bedring, og besluttede at droppe analgesica - kan dog godt finde på lige at tage lidt paracetamol til natten. Har mærkbart øget mobilitet, og så længe jeg holder aktivitetsniveauet tilpas langt nede har jeg stort set ingen smerter og kun moderat ubehag. Har dog lidt svært ved at finde en behagelig siddestilling, hvis jeg ikke er på seng eller sofa - og har således været lidt udfordret både ved mit eget spisebord til frokost og hos venner til aften. Stadig større søvnbehov end normalt, men begynder at føle mig lidt mere som mig selv igen.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg alligevel fik overvurderet mig selv i går, i hvert fald havde jeg tung og træls fornemmelse i foden og endte med at tage ibumetin til natten i håb om at det kunne tage lidt af hævelsen. Vågnede også en enkelt gang i nat, og til morgen syntes jeg stadig ikke det var helt tip top.

Tirsdag: Besluttede at geare helt ned igen, så har fortrinsvist opholdt mig på sofaen. Har haft hyperopmærksomhed på foden, og har flere gange været på vej til at ringe for at blive beroliget af en af de søde læger jeg kender. Fod føles stadig noget hævet inde i gipsen trods det at den har været eleveret det meste af dagen. Har i lange perioder følelsen af at det er alt for varmt, men satser på at det ikke er alarmerende så længe det er hele foden og ikke lokalt omkring operationssåret. Har derudover lidt føleforstyrrelser i storetåen, som nu efterhånden også er ved at antage en lidt blå-lilla kulør under jodfarven.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg alligevel fik overvurderet mig selv i går, i hvert fald havde jeg tung og træls fornemmelse i foden og endte med at tage ibumetin til natten i håb om at det kunne tage lidt af hævelsen. Vågnede også en enkelt gang i nat, og til morgen syntes jeg stadig ikke det var helt tip top.

Tirsdag: Besluttede at geare helt ned igen, så har fortrinsvist opholdt mig på sofaen. Har haft hyperopmærksomhed på foden, og har flere gange været på vej til at ringe for at blive beroliget af en af de søde læger jeg kender. Fod føles stadig noget hævet inde i gipsen trods det at den har været eleveret det meste af dagen. Har i lange perioder følelsen af at det er alt for varmt, men satser på at det ikke er alarmerende så længe det er hele foden og ikke lokalt omkring operationssåret. Har derudover lidt føleforstyrrelser i storetåen, som nu efterhånden også er ved at antage en lidt blå-lilla kulør under jodfarven.

:1112: :innocent::ill: Take care sweetie!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share