Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Så er det vist på tide at få opdateret...

Torsdag d. 15. april: Løb @ Risskov med Stine

4,6 km (i følge footpod, officielt hedder det vist 4,7 km for den gule rute)

29:44

Avg HR: 155

Max HR: 180

En hyggelig og rolig tur blev det til - selv om vi begge måtte give hinanden et par los for at komme ud af døren i stedet for bare at hænge i sofaen og sladre. :tongue: Tog djævlebakken i (meget langsomt) løb, hvilket forklarer den høje maxpuls. Havde nok foretrukket at gå, men kunne jo heller ikke lade Stine vente i evigheder. :laugh:

Fredag d. 16. april: Vægtopdatering

2. april: 67,9 kg

9. april: 67,9 kg

16. april: 67,5 kg

Ikke prangende resultater - men i det mindste går det da i den rigtige retning. :bigsmile:

Har ikke helt besluttet om jeg skal løbe eller spinne i morgen, men eftersom en ven har lokket mig til at tage med ud og høre noget musik i aften, må vi se om jeg overhovedet kan tage mig sammen til noget som helst i morgen. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke helt besluttet om jeg skal løbe eller spinne i morgen, men eftersom en ven har lokket mig til at tage med ud og høre noget musik i aften, må vi se om jeg overhovedet kan tage mig sammen til noget som helst i morgen. :blush:

Ved ikke om jeg skal glæde mig over, hvor godt jeg kender mig selv - eller om jeg skal give mig selv et gok i nøden for ikke at få trænet i dag... :violin:

Det var nu ikke fordi det blev hverken vildt eller sent i går. Faktisk blev aftenen lidt kikset: Min ven kom for sent til vores aftale, så mit humørbarometer faldt et par takker. Derudover var han megastiv og blev lige en anelse for kærlig. :hehe: Da vi endelig kom på Fatter E, viste det sig at bandet faktisk ikke var specielt godt. :unhappy: Musikerne var jævnt middelmådige over hele linien, og forsangeren var direkte dårlig - fx græmmede jeg mig over diktionen på "Vi elsker huniformer, vi elsker huniformer. Vi elsker huliformer, vi elsker huliformer" (og nej, det var ikke med vilje!) :crazy: Hvis jeg skal sige noget godt, så var det, at deres repertoire faktisk var hæderligt - og at mine G&T's var mixet lige som jeg kan lide dem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er gået totalt i analyse-mode i de her dage, og kan slet ikke løsrive mig fra mine data - derfor kommer jeg alt for sent hjem fra arbejde, og når ikke at træne. :unhappy:

Det ærger mig en del, men samtidigt har jeg faktisk ikke den store fysiske energi... Ved ikke om det udelukkende skyldes at jeg arbejder mange timer, om jeg bare ikke er kommet ordentligt i gang med en god træningsrutine eller om det er noget andet. I torsdags var jeg ved lægen, og bl.a. fik jeg taget nogle blodprøver for at se om mine svimmelhedsanfald kan skyldes mangel på vitaminer og/eller mineraler (tror jeg - har faktisk ikke helt styr på præcis hvad der bliver testet for). Resultaterne skulle foreligge sidst på ugen, så forhåbentlig bliver jeg klogere der.

Ugens hidtil eneste "træning" var dagens øveaften med makkeren - som i øvrigt var næsten lige så dvask som mig. Vi dansede lidt, gik nogle nye(-ish) figurer igennem, dansede lidt mere og sad så ellers og talte takter i sange der driller. :blush:

Der må lidt mere Hector Lavoe i loggen - denne sang kendte jeg ikke, men den kunne godt blive en ny yndling, den er i hvert fald lækker at danse til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt at du er i analyse-mode. Keep up the good work :superman:

Vi må ud og løbe en dag når vi begge har energien igen - jeg har lige spist en hel portion ris med kød og grøntsager uden at få krampe i maven :4mewantfood:

Hurra!

Skal løbe kvindeløb på lørdag og har maxtest på søndag på instruktøruddannelsen så mon ikke en gang i næste uge vil være fin?

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt at du er i analyse-mode. Keep up the good work :superman:

Vi må ud og løbe en dag når vi begge har energien igen - jeg har lige spist en hel portion ris med kød og grøntsager uden at få krampe i maven :4mewantfood:

Hurra!

Skal løbe kvindeløb på lørdag og har maxtest på søndag på instruktøruddannelsen så mon ikke en gang i næste uge vil være fin?

Det er godt du kan sparke lidt til mig, når jeg er så fesen! :4thumbup:

Kunne være rigtig hyggeligt i næste uge - ved ikke helt om jeg skal danse onsdag (ellers er den en mulighed), men ellers kunne det også være fredag, som jo er fridag? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Stadig fyldt af fesenhed. :tongue:

Var ude at danse i går, men det blev nu ikke til det helt vilde. Var hyggeligt nok at se folk igen, men sådan en aften kan man altså hurtigt komme til at savne Bar Salsa. :unhappy:

I dag ringede jeg for at få svar på mine prøver, og det viste sig, at lægen havde glemt at bestille dem med vitaminer osv. :nonono: Det lader til at blodsukker og blodprocent er fine, og at der ikke er nogen forhøjede infektionstal - men derudover er jeg ikke blevet klogere.

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering:

2. april: 67,9 kg

9. april: 67,9 kg

16. april: 67,5 kg

24. april: 67,0 kg

Jeg skal ærligt indrømme at jeg var meget overrasket over at se vægten lande på 67 kg i morges, men jeg klager naturligvis ikke. :tongue: Jeg har været til fødselsdag hele dagen, så jeg gør mig dog ingen forhåbninger om at det ser tilsvarende ud i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Måske var det ikke kun fesenhed, der har holdt mig inaktiv, det kunne også være begyndende sygdom.

I hvert fald har jeg siden jeg gik (tidligt) fra arbejde mandag, ikke været andre steder end min seng og min sofa. :unhappy: Kvalme, helt drænet for energi og med en dundrende hovedpine. Jeg håber snart det går over. :sneaky2: Det eneste gode der er at sige er, at mangel på appetit betyder mindre indtag, og derfor daler vægten stille nedad selv om jeg sidder stille.

Link to comment
Share on other sites

Måske var det ikke kun fesenhed, der har holdt mig inaktiv, det kunne også være begyndende sygdom.

I hvert fald har jeg siden jeg gik (tidligt) fra arbejde mandag, ikke været andre steder end min seng og min sofa. :unhappy: Kvalme, helt drænet for energi og med en dundrende hovedpine. Jeg håber snart det går over. :sneaky2: Det eneste gode der er at sige er, at mangel på appetit betyder mindre indtag, og derfor daler vægten stille nedad selv om jeg sidder stille.

Æv snuske

Det er da irriterende. Vil du hellere vente med løbeturen til lidt senere på ugen, hvis du ikke er helt frisk? Gad vide, hvad der har ramt os på det sidste :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Æv snuske

Det er da irriterende. Vil du hellere vente med løbeturen til lidt senere på ugen, hvis du ikke er helt frisk? Gad vide, hvad der har ramt os på det sidste :crazy:

Ja, det er megabelastende. :dry:

Jeg synes vi skal holde fast i vores aftale i morgen, så må vi lige se om jeg kan være med til at løbe eller ej. Måske kan vi gå en lang tur, hvis det er alt formen holder til? :smile: Under alle omstændigheder er jeg ved at få fnidder over ikke at lave noget... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering:

2. april: 67,9 kg - BF 28%

9. april: 67,9 kg

16. april: 67,5 kg

24. april: 67,0 kg

30. april: 66,7 kg - BF 27%

Målopdatering:

2. april ---- 30. april

Overarm: 28/28 ---- 27,5/28

Bryst: 98 ---- 95,5

Talje: 76 ---- 74

Midje: 86 ---- 84

Hofte: 106 ---- 105,5

Lår: 62/62 ---- 60/60

Læg: 35,5/35,5 ---- 34,5/34,5

Det går den rigtige vej, men gud hvor går det langsomt. :unhappy: Jeg kan dog ikke just hævde det er nogen overraskelse, og satser på at der sker lidt mere, når jeg kan give den gas igen. Heldigvis går det da til livssiden nu, :tongue: men jeg tager det stadig stille og rolig.

For at det ikke skal være den rene elendighed her i loggen, får vi lige et lille klip med Mr. Nelson Flores & the lovely Ms. Veronica Castilla:

Der er lidt flere flips og tricks end man plejer at se i et on2 show, men det er smooth og lækkert! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

For at det ikke skal være den rene elendighed her i loggen, får vi lige et lille klip med Mr. Nelson Flores & the lovely Ms. Veronica Castilla:

Der er lidt flere flips og tricks end man plejer at se i et on2 show, men det er smooth og lækkert! :4thumbup:

Vildt imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 30. april

ca. 8 km transportcykling + en gåtur på et par timer sammen med den søde Stine. :bigsmile:

Normalt ikke aktivitet jeg ville logføre, men det føltes bare så dejligt at komme udenfor igen efter at have ligget brak det meste af ugen...

Lørdag d. 1. maj: Træning @ Fitness Bilka, JBV

Lige mave på bænk

5x10@bw

Chestpress

3x10@10kg

3x5@15kg

3x5@20kg

Low row

1x10@15kg

3x10@20kg

3x5@25kg

3x5@30kg

Vertical traction

1x10@15kg

3x10@20kg

3x5@25kg

3x5@30kg

1x5@35kg

Rygbøjninger

3x10@bw

Leg press

3x10@40kg

3x5@50kg

3x5@60kg

Armbøjninger

3x5@bw

Planken

1 minut

Tog det stille og roligt i dag bare for at komme i gang (forhåbentlig) igen, og synes egentlig det gik udmærket. Tror faktisk det er en PR på planken. :bigsmile: Jeg tør stadig ikke rigtig kaste mig over cardio'en....

Link to comment
Share on other sites

Godt at se, at du er kommet i gang. :superman:

Jeg synes også at styrke er mere overskueligt, når jeg er lidt flad. Hvordan føltes det i kroppen og hvordan har du det i dag?

Det føltes fint i kroppen - men kunne desværre mærke det i hovedet på de sidste sæt i nogle af øvelserne. :unhappy: Jeg har det fint nok i dag, men er meget træt (det skyldes dog nok til dels at det blev sent i går).

I øvrigt er det en vildt lækker video med Nelson Flores :bigsmile:

Hendes bodywork er rigtig flot :4thumbup:

Ja, hun er sygt dygtig! :w00t:

Hvis du lægger mærke til det, så er der en stor del af koreografien, der egentlig er ret enkel - men alle bevægelserne er bare gennemførte ned til den mindste detalje, så det bliver aldrig kedeligt at kigge på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå, så blev det endelig tid til at ryste støvet af denne log, der har ligget stille alt for længe. :nonono:

Jeg døjer stadig med periodisk rigtig slem hovedpine, svimmelhed og overdreven træthed, og går generelt og føler mig på halv kraft. :unhappy: Diverse prøver har vist at jeg har normalt blodtryk, blodprocent, blodsukker, infektionstal, vitaminniveau, ligesom min balance, mellemøretryk, hørelse mv. heller ikke fejler noget. Min egen læge lyder til at være lidt tør for idéer, og hældte mod at det kunne være stressbetinget, hvilket jeg dog ikke synes er en specielt plausibel forklaring. Ørelægen bemærkede at min nakke var ekstremt stiv og låst, og i kombination med at en kollega har beskrevet hjernerystelseslignende symptomer efter en nakkeskade, overvejer jeg nu om det kan være nakken der er synderen... Jeg satser på at kunne få en fys-henvisning, og vil under alle omstændigheder i næste uge tage kontakt til en fysioterapeut/osteopat, som Stine har anbefalet. :smile:

I mellemtiden har jeg besluttet, at det nok er godt - om ikke andet så for min almene sundhedstilstand - at bevæge mig lidt. Derfor trodsede jeg i dag et betydeligt fysisk ubehag, og fik trænet for første gang i MEGET lang tid....

Lørdag d. 12. juni:

Styrketræning @ Fitness Bilka, JBV

Lige mave på bænk

3x10@bw

Skrå mave på bænk (alternating)

4x10@bw

(stoppede her, da det sortnede for øjnene hver gang jeg skulle starte et nyt sæt)

Rygbøjninger

3x10@bw

(også her med stort ubehag)

Vertical traction

1x10@15kg

2x10@20kg

2x10@25kg

Chest press

1x10@10kg

2x10@15kg

2x10@20kg

Low row

1x10@15kg

2x10@20kg

2x10@25kg

Leg press

1x10@30kg

2x10@40kg

2x10@50kg

Bulgarian split squat (hvert ben)

2x10@bw

Udstræk

De øvelser, hvor hovedet bliver flyttet (mave og ryg) var slet ikke sjove, men bortset fra det, så gik det stille og roligt og uden de store gener.

Herefter en dejlig frokost, og da den lige havde fået lov til at finde sig til rette i mit korpus, cyklede jeg ned til Risskov. :smile:

Løb @ Gul rute, Risskov

Målet var at komme i gang igen med en rolig tur, og jeg synes faktisk det gik rigtig godt, taget min lange pause i betragtning.

4,6 km

32:32 ~ 8,5 km/t

Valgte at gå på den stejle del af Djævlebakken, men kunne fint løbe ellers (havde regnet med at måtte tage flere gåpauser).

Puls:

Avg HR: 160

Max HR: 178

Link to comment
Share on other sites

De øvelser, hvor hovedet bliver flyttet (mave og ryg) var slet ikke sjove, men bortset fra det, så gik det stille og roligt og uden de store gener.

Dette kan tyde på, at der er en sammenhæng mellem stive muskler i nakke/skulder-region og svimmelheden og kvalmen mm.

Super super godt at du kom i gang igen smukke :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share