Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Her til aften har jeg været ude at danse for første gang i over en måned. Et super arrangement, hvor der var dukket mange mennesker op, og hvor musikken som sædvanlig var helt i top. :4thumbup:

Jeg var spændt på hvordan det ville gå; både mht. hvor rusten jeg var nået at blive og selvfølgelig specielt med det der svimmelhed... Det startede faktisk rigtig fint, og det var først henne omkring 4. dans at jeg begyndte at få problemer. Mod slutningen af dansen røg jeg ud i et ~7-dobbelt spin efterfulgt af et break og et dobbelt spin, en coba og et trippelspin. Det tog fuldstændig pusten fra mig, og jeg måtte holde en længere pause for at få bugt med svimmelheden og den deraf følgende kvalme. :unhappy: Et par danse mere gik fint nok, men så kunne jeg ikke trække den længere - min balance var helt i skoven, og ud over at jeg slet ikke kunne komme rundt på spins (nærmest ikke engang enkelt spins), var jeg også flere gange ved at vælte i kombinationer der ellers aldrig volder mig problemer. Så der var ligesom ikke så meget andet at gøre end at tage hjem. :sneaky2:

Som om det ikke var bittert nok at måtte tage tidligt hjem på en ellers fornøjelig lørdag aften, så har aftenen også betydet at jeg endelig har set i øjnene, at jeg ikke kommer til festival i Hamburg i år. :unhappy:

På den positive side, så betyder tidligt hjemme at der er en god chance for at jeg er frisk og veludhvilet til i morgen, hvor jeg har lovet at være Bent. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sidder du meget ved din computer? Hvis du sidder dårligt konstant, er det ikke utænkeligt, at det er grunden (siger jeg uden nogen uddannelse i fysiologi).

Hér er en guide over, hvordan du bør sidde.

Jeg har helt klart tendens til skulder/nakkespændinger som følge af at sidde ved en pc. Dog skal det siges, at jeg på mit arbejde egentlig har ret gode forhold - hæve/sænke bord, en ordentlig stol, der kan indstilles i højde, ryglæn, sædevinkel mv. samt en madras til at stå på, hvis jeg har bordet oppe (aflaster i forhold til at stå direkte på linoleum plus betyder at man står og bevæger sig lidt hele tiden). Herhjemme florerer de dårlige vaner. :blush:

Dog tvivler jeg lidt på at det skulle være synderen. Både fordi det ikke giver mening at det ikke er blevet et problem tidligere, og fordi jeg i flere år har gået jævnligt til massage, netop for at løsne op for de spændinger (og med godt resultat).

Men jeg vil da lige tage det op med fyssen, når jeg skal derhen igen på onsdag - det kan være han har noget klogt at sige om den sag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27. juni: Bents træning :bigsmile:

ca. 5 min. romaskine som opvarmning

squat m. vægtstang

bænkpres med vægtstang

lunges med vægtstang

seated row

lat pulldown

military press med stang og med dumbbells

back extensions

lige mave på bold

armbøjninger

planken

+ diverse lalleri. :tongue:

(Har jeg glemt noget, Stine?)

Har ikke styr på antal gentagelser eller præcise vægte.

Derefter en velfortjent Engleburger. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27. juni: Bents træning :bigsmile:

ca. 5 min. romaskine som opvarmning

squat m. vægtstang

bænkpres med vægtstang

lunges med vægtstang

seated row

lat pulldown

military press med stang og med dumbbells

back extensions

lige mave på bold

armbøjninger

planken

+ diverse lalleri. :tongue:

(Har jeg glemt noget, Stine?)

Har ikke styr på antal gentagelser eller præcise vægte.

Derefter en velfortjent Engleburger. :4mewantfood:

Der var også lidt benløft på bold for nedre ryg og balder, men ellrs tror jeg at det var det, mere eller mindre. Du var fantastisk som Bent :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der var også lidt benløft på bold for nedre ryg og balder, men ellrs tror jeg at det var det, mere eller mindre. Du var fantastisk som Bent :tongue:

Ja, det har jeg glemt at skrive på. Da jeg skulle falde i søvn i går kunne jeg mærke mine lægge - og kom derfor i tanke om, at der jo også var de der standing calf raises (hed de sådan?)...

Og tak tak! :laugh: Det var i hvert fald max hyggeligt i går - vi burde træne sammen noget oftere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det 3. gang jeg skriver dette MOL mobber mig i dag

Ja det er en gammel model, der er kommet en ny 310xT, men 305 er et fint ur og det kan det som man har brug for, min løbe makker har lige købt et og han er tilfreds.

Jeg har selv et 405Cx og jeg har tænkt mig at købe et 310xT :smile:

Ja det er ret langt det er også kun til sidst i min Maraton træning jeg løber den rute, så det er første om 2 måneder, du er velkommen til at løbe med

jeg løber i Århus 1900, men jeg har kun været medlem i 2 måneder og jeg har ikke løbet ret meget i år pga jeg har fået astma men jeg starter min maraton træning i morgen, med Marselis fortræning på tangkrogen.

Jeg har ikke været til så mange løb, 3 halvmaratons, 2 stafet og Berlin Maraton, men jeg har også kun løbet siden foråret 2009.

Jeg har 3 ruter som jeg løber normalt rundt om Brabrand søen 10, 19 og 25 km.

Det lyder rigtig spændende med dine løb og din træning. Håber du får astmaen under kontrol så du kan komme godt igang med din træning.

Jeg er selv medlem af 1900 tri hvor der også er noget løbetræning, og så har jeg lige meldt mig ind i Pan Ok Århus for at prøve kræfter med O-løb. Vil lige prøve at tjekke løbeskolen ud.

Har du prøvet at løbe rundt om Årslev Engsø? Der er jo nærmest latterligt smukt derude lige nu :smile:

Kan godt være jeg vil med på en af jeres træningsture en dag når Spinderella er klar igen. Så kan vi jo bare stoppe når vi når 10 km mærket :blush:

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile::laugh:

Ja, det har jeg glemt at skrive på. Da jeg skulle falde i søvn i går kunne jeg mærke mine lægge - og kom derfor i tanke om, at der jo også var de der standing calf raises (hed de sådan?)...

Og tak tak! :laugh: Det var i hvert fald max hyggeligt i går - vi burde træne sammen noget oftere. :smile:

Ja... det var standing calf raises.. de er gode...

Synes også vi skal træne mere sammen. Det er godt med en spotter og en der kan motivere en til at tage flere armstrækkere :laugh:

Og så skal vi ud og løbe med Mollerup når vi er kommet i bedre form :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder rigtig spændende med dine løb og din træning. Håber du får astmaen under kontrol så du kan komme godt igang med din træning.

Jeg er selv medlem af 1900 tri hvor der også er noget løbetræning, og så har jeg lige meldt mig ind i Pan Ok Århus for at prøve kræfter med O-løb. Vil lige prøve at tjekke løbeskolen ud.

Har du prøvet at løbe rundt om Årslev Engsø? Der er jo nærmest latterligt smukt derude lige nu :smile:

Kan godt være jeg vil med på en af jeres træningsture en dag når Spinderella er klar igen. Så kan vi jo bare stoppe når vi når 10 km mærket :blush:

Jeg overvejet at melde mig ind i 1900 Tri, da jeg både løber og cykler(spinning) en del, men jeg har ikke svømmet siden jeg var barn, min plan er også at jeg vil prøve et triathlon og måske en Ironman, hvis formen bliver til det og vægten :laugh:

Kender du et Triathlon som kunne være godt at prøve?

Jeg er blevet anbefalet O-løb et par gange det kunne være jeg skulle prøve.

På min lange tur er jeg rundt om brabrand og Engsøen Turen LINK så jeg den kender jeg, ja det er en flot tur, det er fedt når man løber fra asfalt til grus/jord stier.

Du siger bare til, det er altid sjovere at løbe med andre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du løber på Brabrand stien og er træt af at vente i krydset ved ringgaden, så er der kommet en ny sti, man løbet ud af Søren Frichs Vej og i stedet for at følge vejen forsætter man lige ud også løber man under Ringgaden.

Det vil gøre at jeg løber mindst 30 sekunder hurtigere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du løber på Brabrand stien og er træt af at vente i krydset ved ringgaden, så er der kommet en ny sti, man løbet ud af Søren Frichs Vej og i stedet for at følge vejen forsætter man lige ud også løber man under Ringgaden.

Det vil gøre at jeg løber mindst 30 sekunder hurtigere :smile:

Tak for tippet, men har lidt svært ved at se for mit indre blik hvor det er du mener man kan skyde igennem.

Bortset fra det, så tror jeg næppe det bliver relevant for mig. Jeg bor i Nord, så hvis jeg løber omkring Brabrandsøen, skal jeg altid på anden vis transportere mig derhen først, da det ellers bliver for lang en tur til mit nuværende niveau. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet, men har lidt svært ved at se for mit indre blik hvor det er du mener man kan skyde igennem.

Bortset fra det, så tror jeg næppe det bliver relevant for mig. Jeg bor i Nord, så hvis jeg løber omkring Brabrandsøen, skal jeg altid på anden vis transportere mig derhen først, da det ellers bliver for lang en tur til mit nuværende niveau. :smile:

Jeg trode at du boede i midtbyen når du løb på Brabrand stien.

Du får lige et billed selv om det ikke er relevant:smile:

post-10700-006075700 1277887603_thumb.jp

Den nederste røde line er den nye sti.

Den er så ikke helt færdig der holdte en lastbil midt på stien i morges og der var nogle der var ved at sætte et hegn op.

Ja det bliver en lidt længere tur hvis du løber fra nordbyen, men der vare vel ikke længe før du er oppe i niveau igen?:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trode at du boede i midtbyen når du løb på Brabrand stien.

Du får lige et billed selv om det ikke er relevant:smile:

post-10700-006075700 1277887603_thumb.jp

Den nederste røde line er den nye sti.

Den er så ikke helt færdig der holdte en lastbil midt på stien i morges og der var nogle der var ved at sætte et hegn op.

Ja det bliver en lidt længere tur hvis du løber fra nordbyen, men der vare vel ikke længe før du er oppe i niveau igen?:bigsmile:

Hm, ok - det må jeg lige prøve at holde øje med næste gang jeg er i nærheden. :smile:

Jeg løber ikke jævnligt på Brabrandstien, de få gange jeg har gjort det, har det været sammen med Stine, som bor tættere på søen end mig. Den post forleden var jo en cykeltur og ikke løb, og der er det jo lidt nemmere at overkomme distancen. :bigsmile:

Det længste jeg nogensinde har løbet har været knap 14 km, så uanset hvad er der vist et stykke op til at jeg kan klare den tur (for slet ikke at tale om hvor lidt tiltalende jeg finder tanken om at skulle slutte af med at løbe op af Vestre Ringgade. :laugh:). Men jeg glæder mig godt nok til at jeg kan løbe igen....

Link to comment
Share on other sites

Hm, ok - det må jeg lige prøve at holde øje med næste gang jeg er i nærheden. :smile:

Jeg løber ikke jævnligt på Brabrandstien, de få gange jeg har gjort det, har det været sammen med Stine, som bor tættere på søen end mig. Den post forleden var jo en cykeltur og ikke løb, og der er det jo lidt nemmere at overkomme distancen. :bigsmile:

Det længste jeg nogensinde har løbet har været knap 14 km, så uanset hvad er der vist et stykke op til at jeg kan klare den tur (for slet ikke at tale om hvor lidt tiltalende jeg finder tanken om at skulle slutte af med at løbe op af Vestre Ringgade. :laugh:). Men jeg glæder mig godt nok til at jeg kan løbe igen....

Ja det en en ret ond bakke at slutte med :devil:

Så skulle du prøve at løbe med Teampuls, i mandags sagde træneren i dag træner vi bakke løb, dvs. vi spurter op ad bakken og løber roligt ned, det kan man da ikke:blink: , jeg tror han forsøger at slå mig ihjel :laugh:

Det gode ved Brabrand stien er at der ikke er nogle bakker.

Hvornår vil du forsøge med løb igen?

Link to comment
Share on other sites

Ja det en en ret ond bakke at slutte med :devil:

Så skulle du prøve at løbe med Teampuls, i mandags sagde træneren i dag træner vi bakke løb, dvs. vi spurter op ad bakken og løber roligt ned, det kan man da ikke:blink: , jeg tror han forsøger at slå mig ihjel :laugh:

Det gode ved Brabrand stien er at der ikke er nogle bakker.

Hvornår vil du forsøge med løb igen?

Ja, bakkespurter er noget fanden har skabt i vrede. :laugh: Men det er sikkert effektivt! :4thumbup:

Jeg har ikke planlagt noget mht. løb - det kommer an på hvordan det går med svimmelhed mv. I dag har jeg været til behandling hos fyssen, og føler mig totalt rundt på gulvet (hvilket jeg var advaret om) - må se hvordan jeg har det i morgen... Når jeg synes jeg har det så godt, at det føles som en overkommelig plan vil jeg starte langsomt op igen. Indtil da bliver det max til nogle cykelture og nogle gode gå/pw ture.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke blevet til meget på det sidste - den fys-omgang tog virkelig pusten fra mig, så jeg var umanerligt træt både torsdag og fredag.

Lørdag blev det til 2x15 km transportcykling. Tempoet var adstadigt, vejret fabelagtigt - og sommerlandskabet smukt. :bigsmile:

Desværre var jeg så ufornuftig at køre med bare skuldre og uden solcreme, så det bøder jeg for nu. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg syntes at loggen er gået ret død er du taget på ferie eller holder du bare pause?

Jeg har stadig været meget plaget af det der svimmelhedshejs, så i lang tid har jeg ikke lavet andet end at cykle en "lang" tur en gang eller to om ugen, og har ikke rigtig syntes det var umagen værd at logge. :smile:

Den sidste uge har jeg dog været på ferie - og her blev det til nogle gode lange traveture. Jeg skriver nok lidt mere om dem, og lægger et billede eller to ind en af de nærmeste dage. :smile:

Det er stadig ikke noget høj-intensivt jeg har været i gang med, men lysten til at forsøge mig med løberiet igen er ved at være tilbage, så jeg tror jeg vil prøve at tage en tur i morgen....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stadig været meget plaget af det der svimmelhedshejs, så i lang tid har jeg ikke lavet andet end at cykle en "lang" tur en gang eller to om ugen, og har ikke rigtig syntes det var umagen værd at logge. :smile:

Øv det er godt nok surt med det svimmelhed, håber snart det bliver bedre.

Når man ikke laver så meget skal alt logges :smile:

Hvilken cykel har du?

Den sidste uge har jeg dog været på ferie - og her blev det til nogle gode lange traveture. Jeg skriver nok lidt mere om dem, og lægger et billede eller to ind en af de nærmeste dage. :smile:

Det er stadig ikke noget høj-intensivt jeg har været i gang med, men lysten til at forsøge mig med løberiet igen er ved at være tilbage, så jeg tror jeg vil prøve at tage en tur i morgen....

God løbetur jeg er misundelig:smile:

Link to comment
Share on other sites

Øv det er godt nok surt med det svimmelhed, håber snart det bliver bedre.

Ja, det er virkelig surt. :unhappy: Det er heldigvis også blevet bedre end det var for et par måneder siden, men jeg har godt nok mange gange været ved at gå op i limningen over det.

Jeg går til behandlinger hos en fys/osteopat, og jeg kan ikke helt beslutte mig til om jeg synes det hjælper nok, og jeg synes efterhånden det begynder at blive dyrt med de der knap 500 kr. med 1-2 ugers mellemrum. Efter jeg har talt med en læge jeg kender (og et par venner og bekendte, der har været møllen igennem selv, eller kender nogen der har), er jeg blevet ret overbevist om, at jeg ikke blev tjekket grundigt nok, da jeg var til ørelægen for et par måneder siden, så der skal jeg lige have bestilt tid hos en ny (det viser sig, at hende jeg havde tid hos sidst står anført på listen over læger, som er underlagt skærpet tilsyn, så der skal jeg ikke tilbage til :crazy:).

Når man ikke laver så meget skal alt logges :smile:

:laugh:

Hvilken cykel har du?

Det er bare en kildemose citybike jeg har. Den fungerer udmærket til transportture, men er ikke velegnet til lange-lange ture. I foråret overvejede jeg meget om jeg skulle have en (brugt) racer, men det projekt er lagt lidt på hylden igen.

God løbetur jeg er misundelig:smile:

Tak, det blev dog slet ikke til noget alligevel. :blush:

Jeg har haft en rigtig slem hovedpine hele dagen, så lysten og energien har ikke rigtig været der....

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er virkelig surt. :unhappy: Det er heldigvis også blevet bedre end det var for et par måneder siden, men jeg har godt nok mange gange været ved at gå op i limningen over det.

Jeg går til behandlinger hos en fys/osteopat, og jeg kan ikke helt beslutte mig til om jeg synes det hjælper nok, og jeg synes efterhånden det begynder at blive dyrt med de der knap 500 kr. med 1-2 ugers mellemrum. Efter jeg har talt med en læge jeg kender (og et par venner og bekendte, der har været møllen igennem selv, eller kender nogen der har), er jeg blevet ret overbevist om, at jeg ikke blev tjekket grundigt nok, da jeg var til ørelægen for et par måneder siden, så der skal jeg lige have bestilt tid hos en ny (det viser sig, at hende jeg havde tid hos sidst står anført på listen over læger, som er underlagt skærpet tilsyn, så der skal jeg ikke tilbage til :crazy:).

Det er godt nok surt at finde ud af bagefter.

Har du ikke fået en henvisning af lægen, jeg betalte lige under 500 kr for 2 gange.

Det er bare en kildemose citybike jeg har. Den fungerer udmærket til transportture, men er ikke velegnet til lange-lange ture. I foråret overvejede jeg meget om jeg skulle have en (brugt) racer, men det projekt er lagt lidt på hylden igen.

Racer er vejen frem, selv om jeg var ret sur på min i fredags da jeg var mega træt og punkteret på vej hjem fra arbejde:laugh:

Tak, det blev dog slet ikke til noget alligevel. :blush:

Jeg har haft en rigtig slem hovedpine hele dagen, så lysten og energien har ikke rigtig været der....

Så er jeg ikke missundelig mere.

Jeg læste lige i din log om Århus CostZone Callenge 2010, det lyder super interessant, det skal jeg skal med til, den lange selvfølig :smile:

Jeg har allerede oprettet en Facebook gruppe til det.

Jeg håber at der kan blive oprettet 2 eller 3 hold og at jeg er rask til den tid LOL

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok surt at finde ud af bagefter.

Har du ikke fået en henvisning af lægen, jeg betalte lige under 500 kr for 2 gange.

Ja, ik? Nu var det så godt nok ikke hende jeg var hos, men en afløser. Men alligevel....

Og jo, jeg har en henvisning fra lægen til fys - men eftersom han ikke har overenskomst med sygesikringen, kommer jeg i første omgang ikke til at betale mindre af den grund. Det betyder dog, at jeg vil kunne få en del refundreret fra Danmark (hvilket jeg ikke ville kunne uden henvisning). Jeg har sådan set ikke noget i mod at betale for noget der virker, men jeg synes bare ikke det går helt hurtigt nok til at jeg synes det er pengene værd. Det kan godt være jeg lige skal spørge næste gang, hvad han tror udsigterne er. Under alle omstændigheder vil jeg dog lige få ørerne tjekket igen.

Jeg læste lige i din log om Århus CostZone Callenge 2010, det lyder super interessant, det skal jeg skal med til, den lange selvfølig :smile:

Jeg har allerede oprettet en Facebook gruppe til det.

Jeg håber at der kan blive oprettet 2 eller 3 hold og at jeg er rask til den tid LOL

Super!

Det er faktisk længe siden jeg har været inde på siden og tjekke - og var helt blevet i tvivl om, hvorvidt det ville blive til noget i år, da der længe kun stod noget om sidste års stævne. Jeg må lige se hvordan det går - Stine og jeg snakkede en del om det sidste år, og jeg har en anden veninde, som jeg også tror kunne være meget interesseret. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, som annonceret kommer her lidt om mine ferieudfoldelser i Schweiz. Vi gik en del dernede, og overordnet vil jeg sige, at det passede rimeligt til hvordan jeg har det nu - men havde det været mens jeg var på toppen og i god form, havde der nok ikke helt været udfordringer nok til at jeg ikke var blevet rastløs. Men det var en superdejlig og hyggelig tur alt i alt. :smile:

Vi havde lejet en fin hytte i Salums, som er i udkanten af skiområdet Flims-Laax-Falera i Graubünden. Vi ankom lørdag eftermiddag, og slappede af efter køreturen, pakkede ud og gik en tur op til Laax og købte ind.

Søndag d. 1. august: Flims Walden (Salums - Conn - Caumasee - Staderas - Salums)

Vi havde blændende godt vejr denne dag, og valgte en forholdsvis nem rute, da vi endnu ikke havde købt vandrestøvler. Det meste af ruten var på almindelige gode brede stier, dog enkelte steder asfalt, og enkelte andre steder på smalle skovstier. Det meste af turen foregik inde i skoven, hvilket vil sige at der mange steder ikke var nogen "udsigt" som sådan. Dog var der fra flere steder udsigt ud over Rhinslugten (inkl. ved et egentligt udsigtstårn, Il Spir, ved Conn), ligesom vi også fik et rigtig godt vue ud over Caumasee.

Turen var på i alt ca. 15 km med en højdeforskel på 600 meter og start i ca. 1000 meter.

Et stykke sti:

post-24795-012038600 1281531216_thumb.jp

Udsigt over Rhinslugten:

post-24795-063854500 1281531229_thumb.jp

Udsigt over Caumasee:

post-24795-009974000 1281531243_thumb.jp

Mandag var der lovet rigtig dårligt vejr, så det passede fint med at vi der kunne tage ind til Chur og købe vandrestøvler. Vi havde overvejet om vi skulle købe dem hjemmefra, men efter rådslagning med Ross herindefra blev det besluttet at pris og udvalg nok var bedre i Schweiz. Jeg fik nogle lækre Meindl støvler, som har været helt geniale at gå - og de andre er også glade for de støvler de købte.

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 3. august: Salums - Laax - Falera - Laax Murshetg - Salums

Også denne dag var vejret knap så godt, og eftersom vejrudsigten lovede mere opklaring onsdag, besluttede vi at vente med at tage højere op.

Denne tur foregik dels i skov og dels hen over sæteren. Falera ligger i 1220 meter, og vi gik lidt yderligere op derfra, men alt i alt var højdeforskellen nok lidt mindre end søndagens tur. Vi fik drejet forkert nede i Laax og kom derfor til at gå langs landevejen mellem Laax og Falera, hvilket var lidt kedeligt i forhold til at vi kunne have gået på en vandresti i stedet for.

Dette var dagen, hvor vandrestøvlerne skulle prøves. Mine er som sagt rigtig gode at gå i, men jeg brokkede mig lidt over, at terrænet slet slet ikke nødvendiggjorde den slags fodtøj. På asfalt og meget jævne stier kan man sagtens gå i almindelige kondisko. Mod slutningen af turen skulle det dog vise sig, at støvlerne alligevel var et bedre valg, da det begyndte at regne en del, og de i modsætning til løbesko er vandtætte.

Også denne tur var på omkring de 15 km.

Udsigten over Laax fra vejen op mod Falera:

post-24795-069968300 1281532293_thumb.jp

Stien over Falera:

post-24795-043177100 1281532302_thumb.jp

Her er vi kommet under den sky vi havde gået rundt i, og får en velfortjent kop kaffe ved caféen i Larnags:

post-24795-066771200 1281532314_thumb.jp

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share