Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 4. august: Flimserstenen (2700 m)

Endelig kom vi op i højderne, hvilket jeg havde glædet mig til i månedsvis! :4thumbup: Fra Flims tager man to stolelifte og en kabinelift for at komme op til toppen, og jeg havde gerne villet gå ned til Naraus, hvor nummer to stolelift sluttede, men de andre mente at den tur ville være for strabadserende, så i stedet gik vi den afmærkede rundtur på Flimserstenen, hvilket også var en rigtig god tur. Jeg elsker, elsker, ELSKER at være så højt oppe i bjergene. Den ubarmhjertlige råhed kombineret med den blændende udsigt og den tynde luft er noget af det bedste jeg ved. :wub:

Rundturen er på omkring 7 km, og har kun en højdeforskel på 2-300 m, men vi brugte mange timer på det alligevel, da vi stoppede mange gange for at nyde udsigten eller kigge på alpin flora. Vi var heldige nok til at se en enkelt gimse og en hel masse murmeldyr, som legede foran deres huler.

På denne tur kom støvlerne virkelig til deres ret - selv om stierne er gode, så er der mange store og løse sten. I kondisko vil man skulle bruge meget energi, for ikke at tale om små muskler i fødder og ben, for at stå fast og holde balancen. I vandrestøvler står man fast på en helt anden måde. Der var et enkelt sted, hvor det var lidt tricky at komme ned, men ellers var det smooth sailing hele vejen igennem.

Lidt billeder:

post-24795-018837600 1281533718_thumb.jp

post-24795-093346900 1281533728_thumb.jp

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Mandag var der lovet rigtig dårligt vejr, så det passede fint med at vi der kunne tage ind til Chur og købe vandrestøvler. Vi havde overvejet om vi skulle købe dem hjemmefra, men efter rådslagning med Ross herindefra blev det besluttet at pris og udvalg nok var bedre i Schweiz. Jeg fik nogle lækre Meindl støvler, som har været helt geniale at gå - og de andre er også glade for de støvler de købte.

Meindl for the win :4thumbup:

En kær ven fra Caminoen havde haft sine i 10 år og har skiftet sål på dem en gang- han har vandret det meste af Europa tyndt og har kun haft 1 lille vabel!!

Elsker også mine egne ret højt :wub:

Link to comment
Share on other sites

Skønne billeder! Og det lyder som en rigtig dejlig tur I har været på.

Alt ser så romantisk og idyllisk ud, og tænk at du har set murmeldyr. Ved ikke en gang hvad det er :blush:

Kan også godt lide stednavnene: slums, laks og falleraaaa (som i kuk kuk fallera :smile: )

De er tossede de der alpeboere

Link to comment
Share on other sites

Natten til torsdag havde jeg været vågen en del med dårlig mave, så torsdag lavede jeg absolut intet andet end at sove og læse. Vejret var i øvrigt også helt utåleligt. I retrospekt så havde det nok ikke været helt så slemt nede i dalen, som inde i skyen hvor vores hytte lå. Men når man kiggede ud på tåge så tyk, at det udkrystaliserede sig som dråber, der hang over det hele, så var lysten til at stå ordentligt op ikke ret stor. De andre lavede heller ikke meget, men var dog lige en tur i Laax og proviantere.

Fredag var vejret heller ikke noget at råbe hurra for. Dette blev også en stille dag, og vi kørte ned til Ilanz og stillede bilen, og tog så toget gennem Rhinslugten til Reichenau, hvor vi spiste frokost og gik lidt rundt inden vi tog toget tilbage til Ilanz.

Det er i øvrigt ved Reichenau at Vorderrhein møder Hinterrhein, hvilket måske kan anes på billedet:

post-24795-044110400 1281534458_thumb.jp

Så var det ellers hjem og pakke, så vi kunne blive klar til tidlig afgang lørdag morgen - inden vi om aftenen tog til den gamle kirke i Falera for at høre en klassisk koncert, som i øvrigt også var meget stemningsfuld. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vejrudsigten så noget bedre ud for lørdag, og vi besluttede at det ikke hastede så meget med at komme hjemover, at vi ikke lige kunne nå en tur op på Crap Sogn Gion.

Lørdag d. 7. august: Crap Sogn Gion (2230 m) med retning mod Crap Masegn (2470 m) og tilbage.

Vi kørte fra hytten i strålende solskin, men da vi kom til liften i Laax Murschetg kunne vi godt se at der lå en sky lige præcis der, hvor vi var på vej hen. :nonono: Det skulle dog ikke hindre os i at tage liften op alligevel.

De sidste dages dårlige vejr havde sat sit præg på bjergene; det nedbør vi havde oplevet som regn var jo faldet som sne højere oppe, og allerede om morgenen når vi kiggede på bjergene på modsatte sider af dalen kunne vi se at der var faldet en del. Vi stod som sagt ud af liften midt i en sky, og havde meget af tiden ikke ret meget udsigt pga. vejret. Jeg nød dog i den grad at komme op i højden en sidste gang inden hjemturen, og fik gået omkring 4 km.

Undervejs løftede skyerne sig og afslørede nogle fantastiske udsigter, inden de lagde sig om os igen. Også her så vi et par murmeldyr; et enkelt af dem kunne jeg betragte i flere minutter fra en afstand af omkring 5-6 meter. :4thumbup: De er simpelthen noget af det mest kære man kan forestille sig. :wub:

Lidt billeder:

post-24795-044374500 1281535162_thumb.jp

post-24795-098542800 1281535171_thumb.jp

post-24795-088714100 1281535181_thumb.jp

post-24795-016656700 1281535250_thumb.jp

Og endelig murmeldyret:

post-24795-002870600 1281535190_thumb.jp

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Meindl for the win :4thumbup:

En kær ven fra Caminoen havde haft sine i 10 år og har skiftet sål på dem en gang- han har vandret det meste af Europa tyndt og har kun haft 1 lille vabel!!

Elsker også mine egne ret højt :wub:

Ja, det virker til at være kram! :bigsmile:

Skønne billeder! Og det lyder som en rigtig dejlig tur I har været på.

Alt ser så romantisk og idyllisk ud, og tænk at du har set murmeldyr. Ved ikke en gang hvad det er :blush:

Kan også godt lide stednavnene: slums, laks og falleraaaa (som i kuk kuk fallera :smile: )

De er tossede de der alpeboere

Det var en superdejlig tur. Murmeldyr er vel en slags gnavere, som lever i bjergene. Har postet et billede - og når vi ses kan du også se den lille stump film jeg fik taget. :4thumbup:

Jeg har også grinet meget over navnene dernede. På vej ned fra Larnags fik jeg øje på en lille kaffebar, der havde valgt at kalde sig "Café Crap". :laugh: Senere har jeg fundet ud af at Crap (som også indgår i navnet på nogle af tinderne) betyder "sten" på retchromanish, som mange af de lokale taler (det minder lidt om en stærkt dialekt af italiensk). Men jeg fniser lidt over det alligevel. :wink:

OMG - ser ud til at have været en fantastisk tur til Schweiz - og lækre billeder.. elsker bjerge! :wub:

Det var også helt fantastisk. :4thumbup:

Du bliver endnu mere misundelig, når jeg fortæller dig om store skilte, hvor der stod "330 km spass haben!" som overskrift over et billede af en mountainbiker i fuldt gear smurt ind i mudder. Bikerne tager simpelthen bare skiliften op, fortsætter så evt. med at cykle videre op, og suser så i høj fart ned af bjerget igen. :superman: På nogle af stierne skal de lige tage hensyn til de vandrere der også er der - andre stier er dedikerede til bikere (fodgængere ingen adgang), så der kan de bare give den fuld gas!

Det lyder som en lækker tur :) det gad jeg godt at prøve.

Hvordan går det med astmaen? i USA da jeg var oppe 3.000 meters højde syntes jeg fik lidt problemer.

Det var superlækkert, og jeg kan kun anbefale det.

Jeg havde stort set ingen problemer med min astma. Jeg havde min anfaldsmedicin med i tasken, og måtte måske bruge den 2 gange på de lange ture (som var længere nede) og bare en enkelt gang på de to ture, hvor det var højt oppe. Jeg kan selvfølgelig godt mærke, at man hurtigere bliver forpustet, der hvor luften er tyndere - men det er jo også gældende for personer, som ikke har astma. Det skal så lige siges, at jeg nok var den i selskabet, der trak tempoet mest op, så på den måde er astmaen jo heller ikke blevet udfordret, da jeg bare har afpasset tempoet efter hvad der var behageligt.

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Det var også helt fantastisk. :4thumbup:

Du bliver endnu mere misundelig, når jeg fortæller dig om store skilte, hvor der stod "330 km spass haben!" som overskrift over et billede af en mountainbiker i fuldt gear smurt ind i mudder. Bikerne tager simpelthen bare skiliften op, fortsætter så evt. med at cykle videre op, og suser så i høj fart ned af bjerget igen. :superman: På nogle af stierne skal de lige tage hensyn til de vandrere der også er der - andre stier er dedikerede til bikere (fodgængere ingen adgang), så der kan de bare give den fuld gas!

Uuuuuh - I'm SO going to Switzerland! :w00t:

En af mine bekendte har været dernede flere gange for at køre MTB og er også ovenud begejstret

Link to comment
Share on other sites

Uuuuuh - I'm SO going to Switzerland! :w00t:

En af mine bekendte har været dernede flere gange for at køre MTB og er også ovenud begejstret

Viel Vergnügen siger jeg bare! :4thumbup:

Jeg har også selv planer om at skulle tilbage dertil inden alt for længe. Man kan booke nogle ture, hvor man går fra hytte til hytte (hotel til hotel?), og så får man sin bagage fragtet, så man kun behøver have en dagtaske med selv. Turene er vist på 3-5 dages varighed. Jeg skal selvfølgelig lige sikre mig, at der findes ture i en ordentlig altitude - men det tiltaler mig rigtig meget at prøve kræfter med den slags. Sidste sommer gik jeg fra Glendalough til Enniskerry syd for Dublin med en veninde. Her overnattede vi bare en enkelt gang - men det var en helt fantastisk tur, og det giver et helt andet element, det med at man fragter sig selv fra sted til sted på sine ben. :smile:

Nå, bortset fra det, så er det jo gået op for mig at det allerede er på torsdag at jeg skal til DHL. :crazy: Jeg kunne derfor ikke rigtig udskyde det der løberi ret meget længere....

Lørdag d. 14. august: Løb @ Skejby

Tid: 30 min.

Distance: 4,49 km ~ 9 km/t

Målet for i dag var egentlig bare at komme ud på en rolig tur for at komme i gang igen. Ruten er på lidt over 7 km, og til at starte med havde jeg tænkt at jeg skulle løbe - gå - løbe. Men undervejs tænkte jeg at det egentlig var rigeligt ambitiøst at løbe en halv time, når nu det er første gang siden midten af juni.

Udover at det føltes urimeligt hårdt, selv ved denne forholdsvist lave intensitet, virker det til at min krop (og ikke mindst mit hoved) har accepteret udfordringen - jeg fik det ikke dårligt under vejs, og har det også fint nok nu. I øvrigt er jeg glædeligt overrasket over at jeg kunne løbe 30 min uden pause - det var jeg faktisk ikke sikker på om jeg kunne. :blush:

I aften skal jeg se hvordan det går med at forsøge at danse igen.

Edit:

Pulsdata:

Avg HR: 160

Max HR: 178

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Viel Vergnügen siger jeg bare! :4thumbup:

Jeg har også selv planer om at skulle tilbage dertil inden alt for længe. Man kan booke nogle ture, hvor man går fra hytte til hytte (hotel til hotel?), og så får man sin bagage fragtet, så man kun behøver have en dagtaske med selv. Turene er vist på 3-5 dages varighed. Jeg skal selvfølgelig lige sikre mig, at der findes ture i en ordentlig altitude - men det tiltaler mig rigtig meget at prøve kræfter med den slags. Sidste sommer gik jeg fra Glendalough til Enniskerry syd for Dublin med en veninde. Her overnattede vi bare en enkelt gang - men det var en helt fantastisk tur, og det giver et helt andet element, det med at man fragter sig selv fra sted til sted på sine ben. :smile:

Nå, bortset fra det, så er det jo gået op for mig at det allerede er på torsdag at jeg skal til DHL. :crazy: Jeg kunne derfor ikke rigtig udskyde det der løberi ret meget længere....

Lørdag d. 14. august: Løb @ Skejby

Tid: 30 min.

Distance: 4,49 km ~ 9 km/t

Målet for i dag var egentlig bare at komme ud på en rolig tur for at komme i gang igen. Ruten er på lidt over 7 km, og til at starte med havde jeg tænkt at jeg skulle løbe - gå - løbe. Men undervejs tænkte jeg at det egentlig var rigeligt ambitiøst at løbe en halv time, når nu det er første gang siden midten af juni.

Udover at det føltes urimeligt hårdt, selv ved denne forholdsvist lave intensitet, virker det til at min krop (og ikke mindst mit hoved) har accepteret udfordringen - jeg fik det ikke dårligt under vejs, og har det også fint nok nu. I øvrigt er jeg glædeligt overrasket over at jeg kunne løbe 30 min uden pause - det var jeg faktisk ikke sikker på om jeg kunne. :blush:

I aften skal jeg se hvordan det går med at forsøge at danse igen.

Edit:

Pulsdata:

Avg HR: 160

Max HR: 178

Det er da for fedt. Dejligt at du havde en god tur! Håber også at dansen gik godt :4thumbup:

Ses vi i dag? (Altså søndag :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Det er da for fedt. Dejligt at du havde en god tur! Håber også at dansen gik godt :4thumbup:

Ses vi i dag? (Altså søndag :smile: )

Jeg ved ikke om jeg fik glædet mig for tidligt, i hvert fald havde jeg en hovedpine, der kom snigende efter løbeturen. Men det var heldigvis ikke værre end at den kunne slås ned med et par panodiler (og lidt rødvin til maden :tongue: ).

Det var superfedt at få danset igen. :4thumbup: Hold kæft hvor har jeg altså savnet det meget! Jeg indførte en "max 2 spin" regel, da jeg var bange for, at det ville gå galt hvis jeg røg ud i mange-dobbelte spin. Der var selvfølgelig et par stykker, som lige syntes de skulle liste et ekstra spin ind fra tid til anden - men generelt var de søde til at respektere det. Jeg havde mange rigtig dejlige danse, og var slet ikke så rusten som jeg havde frygtet (er dog sikker på at jeg ville komme teknisk til kort, hvis jeg havde kunnet klare multi-spins).

Aftenen var helt perfekt - hvis det da ikke havde været for at jeg mistede min mobil. :dry: Der er en minimal chance for at jeg har glemt den på den restaurant, hvor jeg spiste inden, så dem ringer jeg lige til i morgen (hvis de da har åbent). Men ellers regner jeg med at den er stjålet, hvilket er rigtig nederen - fordi det er møgbesværligt, fordi jeg var rigtig glad for den telefon, og fordi jeg ikke er ude af bindingsperioden på den endnu. Jeg har fået den spærret for en sikkerheds skyld - men krydser fingre for at jeg får den i morgen.

Men Stine, det betyder også at du ikke kan fange mig på mobilen. Jeg prøver lige at se om ikke jeg har dit nummer på min gamle telefon, men ellers kan du bare ringe på min fastnet (står på min FB, hvis du ikke har det) - jeg vil rigtig gerne se dig i morgen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Argh, pisosse, så kommer man lige til at kigge forbi din log og får totalt bjergkuller w00t.gif

Det er alt for lang tid siden, jeg selv har været nede i de rigtige bjerge (hvad enten vi taler i bil, på cykel, til fods …). Det må jeg altså snart se at få gjort noget ved. Specielt Schweiz er helt fantastisk. Jeg er stor fan af det land. 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Argh, pisosse, så kommer man lige til at kigge forbi din log og får totalt bjergkuller w00t.gif

Det er alt for lang tid siden, jeg selv har været nede i de rigtige bjerge (hvad enten vi taler i bil, på cykel, til fods …). Det må jeg altså snart se at få gjort noget ved. Specielt Schweiz er helt fantastisk. Jeg er stor fan af det land. 4thumbup.gif

Som det vist allerede fremgår, så har jeg også en stor kærlighed til bjerge - og et meget blødt punkt for Schweiz - det er simpelthen sådan en dejligt land. :smile: (selv om jeg som kvinde er udmærket tilfreds med ikke at bo der). Lige nu tænker jeg også, at jeg nok bliver nødt til at finde ud af noget med en skitur til vinter - det er ved at være 4-5 år siden jeg var af sted sidst.

Link to comment
Share on other sites

Fedt du kom ud at løbe, surt med hovedpine, ude på arbejdet vil de også have mig med til DHL, men jeg har lige været syg en i uge og har ikke løbet i over en måned, så jeg ved ikke om jeg tager med, på den anden side så har kroppen da fået vile.

Nu har du også givet mig lyst til at tage til Schweiz og vandre i bjerge.

Link to comment
Share on other sites

Som det vist allerede fremgår, så har jeg også en stor kærlighed til bjerge - og et meget blødt punkt for Schweiz - det er simpelthen sådan en dejligt land. (selv om jeg som kvinde er udmærket tilfreds med ikke at bo der).

Der er vist en som ikke har fulgt nok med i geografi eller samf. eller hvor man nu burde have læst om den slags :blush:

Ingen ligestilling eller?

Link to comment
Share on other sites

Fedt du kom ud at løbe, surt med hovedpine, ude på arbejdet vil de også have mig med til DHL, men jeg har lige været syg en i uge og har ikke løbet i over en måned, så jeg ved ikke om jeg tager med, på den anden side så har kroppen da fået vile.

Nu har du også givet mig lyst til at tage til Schweiz og vandre i bjerge.

Ja, det var dejligt at løbe, det skulle jeg gerne se om ikke jeg kunne komme ind i en rytme med igen. Jeg kan dog godt mærke det lidt i lårene i dag... I dag er jeg begyndt at få ondt i halsen, men hvis det ikke udvikler sig (7-9-13), så regner jeg med at gennemføre løbet på torsdag, selv om jeg er træt af at jeg ikke kommer i nærheden af min tid fra sidste år (27:24).

Der er vist en som ikke har fulgt nok med i geografi eller samf. eller hvor man nu burde have læst om den slags :blush:

Ingen ligestilling eller?

Schweiz udmærker sig vist også ved at være et land, som man ikke hører ret meget om, så det skal du ikke være flov over. :wink: Kvinderne fik valgret på føderalt niveau så sent som i 1971, og der er vist mange steder, hvor det stadig forventes at kvinden bliver hjemme og passer hjemmet - hos de progressive når børnene kommer, og ellers allerede når hun bliver gift. Der skal dog lige tages forbehold for at det er næsten 15 år siden jeg kendte nogen, for hvem problematikken var aktuel, og jeg skal ikke kunne sige hvor meget det har ændret sig siden.

Men jeg bemærkede da, mens vi var dernede, at når vi var ude at spise var det konsekvent en mand, som fik regningen, uanset hvem der havde bedt om den - også på steder hvor betjeningen ellers var i topklasse. Til sammenligning oplevede jeg i London altid, at regningen blev givet til den person, der havde bedt om den (eller i tvivlstilfælde blev den lagt midt på bordet). Det er jo en ligegyldig detalje - men jeg synes alligevel det siger lidt om mentaliteten.

Link to comment
Share on other sites

Der er 12 timers spinning den 6 november, skal du med?

http://www.a-storage...p?DocumentID=56

Du har godt set at det er i Struer, ikke?

Jeg tror jeg springer over denne gang - til gengæld har jeg samlet et hold til 3-timers eventyrdistance til Coastal Challenge. :bigsmile:

(det er i øvrigt lige weekenden før det spinningarrangement du nævner - endnu en grund til at melde pas. :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Du har godt set at det er i Struer, ikke?

Jeg tror jeg springer over denne gang - til gengæld har jeg samlet et hold til 3-timers eventyrdistance til Coastal Challenge. :bigsmile:

(det er i øvrigt lige weekenden før det spinningarrangement du nævner - endnu en grund til at melde pas. :wink: ).

Hvad er der galt med Stuer?

Vi er nogle der både har været i Ålborg og Haderslev.

Der er 7 dage mellem de 2 arrangement, det er mere end nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share