Anti-oxidanter for eller imod muskelvækst/restitution


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Det skulle være almen accepteret at c-vitamin og antioxidanter generelt hæmmer muskelvæksten: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=50503

Men hvordan matcher det med at Poliquin anbefaler hans Phyto Px(antioxidanter) som det andet mest vigtige kosttilskud med henblik på vækst? Han fortæller også at det vinder frem i UK's footballkredse...: http://us.cpoliquin.com/product_p/phyto%20px.htm

Link to comment
Share on other sites

Hey

Er det ikke før set at produkter markedsføres under vildledende, forkerte eller sågar falske forudsætninger? :devil:

Jeg har ikke sat mig grundigt ind i antioxidanternes forunderlige verden, så jeg vil læne mig tilbage og følge tråden... :smile:

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Hey

Er det ikke før set at produkter markedsføres under vildledende, forkerte eller sågar falske forudsætninger? :devil:

Jeg har ikke sat mig grundigt ind i antioxidanternes forunderlige verden, så jeg vil læne mig tilbage og følge tråden... :smile:

**

Jo, MEN: Derfor virker det stadig lidt underligt at en såvidt jeg ved ret respekteret mand som Poliquin TOP anbefaler et product, som videnskaben mere eller mindre har bevist har den helt modssatte effekt.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke det store forhold til manden men lad os antage at han ikke uden menneskelige egenskaber! Tror næppe han har nogen studier der viser at lige netop dette produkt skulle være præstationsfremmende.

Antioxidanters hæmmende effekt på træningsrespondset er så vidt jeg ved kun påvidst med store doser af isolerede stoffer, såsom c-vitamin E-vitatin osv.

Produktet der henvises til her består jo netop ikke af isolerede stoffer. Superfoods generelt er ment som en nem måde at få næringsværdien fra store mængder sunde grønsager og lign!

En evt effekt bliver sikkert større jo "dårligere" ens egen diæt er!

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske en artikel for lang tid siden at Poliquin anbefalede store doser vitamin C, og at det skulle virke anabolsk. Kan huske at jeg synes det var underligt dengang. Det er så naturligt han forsøger at sælge det nu. Du kan prøve at søge efter den artikel på T-Nation.

Link to comment
Share on other sites

Lidt mere generelt end bare antioxidanter.

Der er ikke vist øget effekt ved at tage vitaminer og mineraler hvis status er ok (eller indtag) (kan ikke lige huske hvilken som er korrekt).

Der er vist effekt, hvis ikke status er ok - en del artikler nævner at især nogle sportsudøvere er udsatte. Og der er en del flere end man lige tror som ligger på marginalgrænser.

Supplementering er vist at kunne øge restitutionen (helt nøjagtig hvilke stoffer kan jeg ikke mere huske).

Det er en stor procentdel af eliteidrætsudøvere og også andre udøvere som indtager kosttilskud.

Jeg går med vilje ikke nærmere i detaljer for så skal jeg til at tjekke kilder og det tager jo en del tid. Jeg tjekkede alt dette op for 5 år siden og har siden ikke fulgt med da et nyt job ikke har krævet dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share