KUN styrketræning, og vægttab


mindeki
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er en fyr på 19 år. Jeg vejer 90 kg og er ca 186 cm høj. Jeg vil nu gerne spørge om det er muligt at kunne tabe mig en 6-7 kg udelukkende ved at styrketræne. Ved godt jeg skal være i energioverskud, men vil det i sidste ende ikke hjælpe på fedtforbrædingen når musklerne er vokset? Og skal jeg spise noget weight gainer og protein pulver?

Og hvad er et realistisk bud på hvornår jeg når dette mål med det 6-7 kg?

På forhånd tak.

Edited by mindeki
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sige umuligt. Man tager som regel på i form af muskler, når man styrketræner.. Hvorfor ikke kombinere styrketræning og motion? Det er jo det, der virker..? - og så en fornuftig kost selvfølgelig, ellers kan man ligeså godt glemme det :)

Edited by larsen123
Link to comment
Share on other sites

Dette svar vil du måske ikke blive glad for, men jeg er 99% procet sikker på, at du bør dyrke noget konditionstræning. Det er svært UDELUKKENDE at tage muskelmasse på, når man dyrker styrketræning, med muskelvækst som formålet. Tit følger der noget fedt med, så man tager på i form af `blandet masse´. Dette fænomen kæmper jeg selv med i øjeblikket.

3 gange full-body styrketræning om ugen, og så måske 2 gange med løb, cykling eller anden konditionstræning er, hvad jeg ville anbefale dig at starte med. Og du skal sørge for at få protein nok, så du kan bibeholde eler øge din muskelmasse. Protpulver kan være brugbart, men du kan også få protein nok gennem kosten, når du bare spiser fornuftigt. Weightgainer vil jeg ikke anbefale dig, da det jo, som navnet siger, er beregnet til det modsatte af vægttab. WG indeholder en masse kalorier, som, hvis du ikke forbruger dem, vil sætte sig som fedt.

Good luck.

Link to comment
Share on other sites

Lige om lidt skriver VenaN en lang smøre om at du først skal bygge muskler op og så skal du bagefter begynde at cutte. Sådan er det inden for bodybuilderverdenen, men jeg køber det ikke helt stadig.

Jeg vil mene at du sagtens kan ændre din kropskomposition - smide lidt fedt hist og her samt bygge nogle større mulder. Men hvis målet er 6 kilo absolut, så er der nok ingen vej uden om cardio. Men det afhænger jo også af din nuværende kost og hvad det ville gøre for dig at bare lægge den om sammen med styrketræning, begynder gains osv.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen.

Jeg er en fyr på 19 år. Jeg vejer 90 kg og er ca 186 cm høj. Jeg vil nu gerne spørge om det er muligt at kunne tabe mig en 6-7 kg udelukkende ved at styrketræne. Ved godt jeg skal være i energioverskud, men vil det i sidste ende ikke hjælpe på fedtforbrædingen når musklerne er vokset? Og skal jeg spise noget weight gainer og protein pulver?

Og hvad er et realistisk bud på hvornår jeg når dette mål med det 6-7 kg?

På forhånd tak.

Din vægt styrer du gennem dit kalorieindtag kontra energiforbrug. Her er 'kredsløbstræning' godt til at øge energiforbruget.

Styrketræning og en proteinrig kost begrænser tabet af muskelmasse gennem en fase i kalorieunderskud.

Weightgainer/prots + druesukker er en god idé efter styrketræning.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share