Mit træningsprogram


Kampen
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en 19-årig ung mand, med god adgang til fitness og udendørsarealer. Det jeg "efterlyser" er et træningsprogram, hvor jeg får udviklet mit løb & kondition så meget som muligt. Har ikke rigtigt en ide om det giver mest at intervaltræne eller løbe længere, så alt konstruktiv input er velkommen :smile:

Vægt: 78 kg

Højde: 192

Indtil videre ser det sådan her ud:

Mandag:

5km løb

Tirsdag:

Let styrketræning

Onsdag:

5km løb

Torsdag:

Let styrketræning

Fredag:

Intet

Lørdag:

Intet/nogen gange løbetur

Søndag:

Gå 20km

PS. Udover dette kører jeg også armstrækkere(60), mavebøjninger(100) og rygbøjninger(40) hver anden aften.

PPS. Let styrketræning er en betegnelse for en masse maskiner hvor man kører "standard" øvelser som leg curl, benpres osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil på det kraftigste anbefale nogle intervaller. Der findes mange forskellige strukture, så du må bare prøve at google lidt. Hvis du har en ide om hvilken form for intervaller du bedst kunne tænke dig, og hvilket aspekt af god kondition du vil træne gennem dem, kan jeg godt hjælpe dig der.

Mht. din styrketræning, så to ord: Maskiner - Hvorfor?

Din gåtur om søndagen er jo som sådan fornuftig nok. Hvis du altså har tiden til det (Sådan en tager vel 3-3½ time?), men hvis det er med henblik på at forbedre din kondition, så vil en løbetur nu nok være bedre. Men gang kontra løb er der en tråd igang om lige nu, er så her behøver jeg vist ikke at sige mere.

Din fordelig af cardio/styrke pas er fornuftige - ingen grund til at lave om på det. Jeg mener bare du skal overjveje strukturen lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share