Projekt: Forbedring af coopertest på 1 måned


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

Du skal notere dig hvor meget og hvor hårdt du løber lige nu. Øg enten volumen eller intensitet stille og roligt frem til testen.

Hvis du giver kroppen nok hvile vil den tilpasse sig. Mange vælger at øge volumen først fordi det er nemmere at holde styr på idet 1% øgning af intensitet er hårdere end 1% øgning af volumen. På et eller andet tidspunkt bliver du nødt til at træne specifikt. Dvs. at løbe så hurtigt du kan på fladt terræn i flere minutter.

Tit diskutterer man hvordan man skaber en stor træningsstimulus men ikke hvordan man restituerer. Det er ikke svært at øge stimulus - man løber bare længere eller hurtigere. Løb ma, on, fre og så helt fri i weekenden er en klassiker som man ikke kommer uden når man er på dit niveau. Mht. til løbeteknik så skal du nok lære det hen ad vejen. Og ingen spinning!

Link to comment
Share on other sites

Tog en omgang tabata, 10% stigning, 11km/t.

Fuck.

RuneB: Har du set

video?

Hejsa

Jeg fik den set idag... meget spændende betragtninger men hvor meget de lige holder har jeg svært ved at gennemskue...

og så er han sku rimelig firkantet i forhold til om styrketræning eller sko/indlæg er nødvendigt. Måske der var forskel på folk... og forskel på hvordan ens fødder har udviklet sig pågrund af sko...

Link to comment
Share on other sites

Løb i sne = noget der kun burde finde sted hvis man har en isbjørn i hælene... På den anden side, hvis man ikke falder pga. is, vrikker om eller andet er det sikkert en effektiv træningsform.

Af ren nysgerrighed - har du prøvet at løbe 12min og se hvor du er nu? Enten på løbebånd eller bane? Og her mener jeg uden sne :laugh: Og har du været i stand til at holde skaderne helt på afstand?

Link to comment
Share on other sites

Jep, jeg løb jo 1400m på en cooper i 20cm sne, her til morgen. Står under mit link. :smile:

Det var derfor jeg havde tilføjet

Og her mener jeg uden sne
:wink: Hvis du ønsker at prøve det på et løbebånd så tag et håndklæde med og smid det over tallene. Indstil maskinen på 12 min og løb så ellers alt hvad du kan, uden at lade dig binde af hastigheden. Føler du at du har overskud så skruer du bare lidt op for hastigheden, igen uden at se hvad den reelt står på. Efter de 12 min står du så forhåbentligt med en ny rekord - bare husk at vej/bane er hårdere da du selv står for fremdriften der. Tricket med håndklædet er at du ikke lader dig forblænde af hvad maskinen siger du skal føle (ser man at man løber med X km/t ved man at man plejer at besvime om lidt) mens hvis det er dækket får du et mere reelt billede. Og måske endda en bedre tid end hvis man havde valgt en hastighed man plejer at bruge.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share