optagelse til officer


Benja
 Share

Recommended Posts

Hej jeg skal til optagelsesprøve om 2 uger!! Fik at vide jeg nok først skulle regne med slutningen af marts-april, men nej.

Så nu vil jeg høre om der er nogen der har en anelse om hvad Prøven indeholder udover , Ryg/mavebøjninger og løb?

Jeg kan sagtens løbe 2 km på 12 minutter, er mere bekymret hvis Styrkeprøven er svær.

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg skal til optagelsesprøve om 2 uger!! Fik at vide jeg nok først skulle regne med slutningen af marts-april, men nej.

Så nu vil jeg høre om der er nogen der har en anelse om hvad Prøven indeholder udover , Ryg/mavebøjninger og løb?

Jeg kan sagtens løbe 2 km på 12 minutter, er mere bekymret hvis Styrkeprøven er svær.

Det skal du ikke være bekymret for. Styrkeprøven består af 15 strækkere, 15 situps og 15 rygbøjninger.

Dog skal du forvente væsentlig skærpede krav hvis du kommer ind.

Vil du vide mere er der her Optagelse til officer en mere udførlig tråd om emnet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej. Jeg går og overvejer at søge officersskole. Og har læst lidt herinde og det lader til der er nogle der ved lidt om hvad optagelsesprøverne går ud på. Det fysiske er der styr på, er fastansat ved forsvaret nu.

Så hvis nogle har et opdateret program for optagelsen vil jeg meget gerne høre hvad der er af prøver.

Edited by WolffMan
Link to comment
Share on other sites

Wow er adgangskravet til officersskolen kun 2km på 12 min??? da jeg var soldat var kravet 2400 m for alm værnepligtige, troede officerer skulle fremgå som "de gode eksempler"

Min papsøn har lige været til optagelsesprøve til HRU( dem som skal til Afganistan) og der var kravene da noget højere. Gad vide om det er for at sikre at officerene ikke kommer for tæt på fjenden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De lave fysiske krav, er kun til optagelses prøven i jonstrup lejren. F.eks er Jæger korpsets løbe krav kun 2550 m på 12 min og core test nieveau 2. Men det gør sig kun gældende til den første optagelses prøve i jonstrup lejren. Og tilfældet er naturligvis det samme for officers uddannelserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share