Udrensningskur


mig2009
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil bare hoerre om kroppen engang imellem har brug for at udrenses, jeg plejer min. 1 gang om ugen at lade vaere med at indtage andet end vand (cola light) og saa meget lidt frugt og en smule groent, foeler at jeg bliver udrenset faar mere energi bedre soevn etc. men er det noget der er videnskabeligt bevist at det har nogen effekt??

ps. jeg ved godt at cola light ikke er ret godt som udrensning men det virker for mig :D

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg vil bare hoerre om kroppen engang imellem har brug for at udrenses, jeg plejer min. 1 gang om ugen at lade vaere med at indtage andet end vand (cola light) og saa meget lidt frugt og en smule groent, foeler at jeg bliver udrenset faar mere energi bedre soevn etc. men er det noget der er videnskabeligt bevist at det har nogen effekt??

ps. jeg ved godt at cola light ikke er ret godt som udrensning men det virker for mig :D

Nej det er der ikke.

Link to comment
Share on other sites

Men altsaa kan se paa vaegten den allerede dagen efter er gaaet en masse kg ned, er det ikke alt det snavs der er i den?

"en masse kg"? Som i 1-2 kg?

Forbliver vægten lavere eller kommer den tilbage efter et par dages forhåbentlig mere normal kost?

Du har ikke tabt dig 1-2 kg - langt den største årsag til din lavere vægt mindre mad i systemet fordi du ikke har spist eller spist meget lidt.

Det du så reelt måtte have tabt vil sandsynligvis være overvejende muskelmasse, så du vil måske veje mindre, men du vil næppe se tyndere ud og du vil have en højere fedtprocent end før.

Hold nu op med alle dine mærkelige idéer. Få dig noget (professionel) hjælp til at skabe et bedre forhold til mad.

Link to comment
Share on other sites

"en masse kg"? Som i 1-2 kg?

Forbliver vægten lavere eller kommer den tilbage efter et par dages forhåbentlig mere normal kost?

Du har ikke tabt dig 1-2 kg - langt den største årsag til din lavere vægt mindre mad i systemet fordi du ikke har spist eller spist meget lidt.

Det du så reelt måtte have tabt vil sandsynligvis være overvejende muskelmasse, så du vil måske veje mindre, men du vil næppe se tyndere ud og du vil have en højere fedtprocent end før.

Hold nu op med alle dine mærkelige idéer. Få dig noget (professionel) hjælp til at skabe et bedre forhold til mad.

kiloerne kommer altsaa ikke tilbage, fordi jeg efter udrensningskuren plejer at supplere med en max 300-500 kcal diat bestaaende af masser af proteiner, de sidste 2 uger er min kur mislykket pga for mange udskejelser men denne gang holder jeg fast....

Link to comment
Share on other sites

Men altsaa kan se paa vaegten den allerede dagen efter er gaaet en masse kg ned, er det ikke alt det snavs der er i den?

Der er klart du vil veje lidt mindre da du har ingen mad har i systemet. Det er IKKE sundt, og du smider muskelmasse på.

Når så mange trænings/ernæringsnørder siger du bør søge hjælp, mon så ikke der er noget om det?

Jeg mener ikke det her hånligt/nedladende, men du har et sygt forhold til din krop og du bør søge proffesionel hjælp- eller i det mindste lytte til os og ikke lave alle mulige teorier om udrensning og lignende når du ikke har begreb skabt om emnet.

Link to comment
Share on other sites

kiloerne kommer altsaa ikke tilbage, fordi jeg efter udrensningskuren plejer at supplere med en max 300-500 kcal diat bestaaende af masser af proteiner, de sidste 2 uger er min kur mislykket pga for mange udskejelser men denne gang holder jeg fast....

Der er 7000kcal i et kg fedt- du har ikke forbrændt i nærheden af det ved en dags faste.

Link to comment
Share on other sites

Ja for en uge måske, ikke for en dags faste.. Du har ikke lyst til at kommentere at vi påpeger at du er syg?

Ja for en uge, men hvis man har underskud paa ca. 2000 pr dag nogle gange mere gaar det jo hurtigt. hmm jeg er altsaa rask det eneste der er gal er at jeg har lidt hovedpine men det havde j ogsaa naar jeg spiser

Link to comment
Share on other sites

Ja for en uge, men hvis man har underskud paa ca. 2000 pr dag nogle gange mere gaar det jo hurtigt. hmm jeg er altsaa rask det eneste der er gal er at jeg har lidt hovedpine men det havde j ogsaa naar jeg spiser

Du er ikke rask- Problemet er at du ikke er i stand til at vurdere det.

Tænk på hvor mange alkoholikere der ikke selv kan erkende at de drikker for meget.

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke rask- Problemet er at du ikke er i stand til at vurdere det.

Tænk på hvor mange alkoholikere der ikke selv kan erkende at de drikker for meget.

Jeg er IKKE syg, men har man spist for meget maa man jo gør noget for at få underskud igen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger det igen, hvis nogen tror jeg er syg så er jeg altså IKKE.

Jeg har et mål om at ramme 50 kg, og så starte til noget fitness men gider ik før målet er nået, vil gerne bygge min krop op på ny :D. desværre oplever jeg at hvergang jeg når omkring 55 kg begynder jeg at gå i stå med vægttabet hmm ved ikke hvorfor men tror det er det her lorte vejr der gør at jeg ikke kan få mere motion, men denne gang skal det nok lykkes mig at smide de 5-6 kg, vil på min MAX 500 kcal kur imorgen (fik 600 idag så det er overskredet :(.

ps. nogen der ved om vitamin piller indholder kcal?? hvem ved måske går vægttabet hurtigere med dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger det igen, hvis nogen tror jeg er syg så er jeg altså IKKE.

Jeg har et mål om at ramme 50 kg, og så starte til noget fitness men gider ik før målet er nået, vil gerne bygge min krop op på ny :D. desværre oplever jeg at hvergang jeg når omkring 55 kg begynder jeg at gå i stå med vægttabet hmm ved ikke hvorfor men tror det er det her lorte vejr der gør at jeg ikke kan få mere motion, men denne gang skal det nok lykkes mig at smide de 5-6 kg, vil på min MAX 500 kcal kur imorgen (fik 600 idag så det er overskredet :(.

ps. nogen der ved om vitamin piller indholder kcal?? hvem ved måske går vægttabet hurtigere med dem.

Bozo..

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig, men det her kommer til at lyde lidt hårdt.....

Du er nok noget af det mest fatsvage menneske jeg længe har stødt på. Du har oprettet jeg ved ikke hvor mange tråde eftehånden, der alle der endt med at 5-10 personer har sagt du skal søge hjælp. Du spiser 500kcal om dage, og du siger du har konstant hovedpine. Det bliver satme ikke meget dummere. Så spørger du eddergusatme om vitaminpiller indeholder kalorier!!! Vågn nu op lille mand!

De sygeste mennesker er desværre dem der ikke fatter de er syge. SUPRISE!!! du er en af dem.....

Link to comment
Share on other sites

For fanden da "mig2009"...

Du er nok noget af det dummeste, mest ignorante og inkompetente menneske jeg længe er stødt på.

FAT NU AT DU ØDELÆGGER DIN KROP OG DIT LIV MED DET DU FORETAGER DIG.

OG SÅ LUK FORHELVEDE RØVEN (MÅSKE TABER DU DIG AT BRUGE ENERGIEN PÅ DET?) MED ALLE DE SINDSSYGE KURE DU HAR GANG I - VI GIDER _I_K_K_E_ HØRE PÅ DIT LORT MERE.

SØG NU HJÆLP FORHELVEDE

PS: Nej, der er ingen grund til at rense sin krop ud - på noget tidspunkt i livet.

Link to comment
Share on other sites

Forskellen mellem Januar 2010:

Jeg siger det igen, hvis nogen tror jeg er syg så er jeg altså IKKE.

Jeg har et mål om at ramme 50 kg, og så starte til noget fitness men gider ik før målet er nået, vil gerne bygge min krop op på ny :D. desværre oplever jeg at hvergang jeg når omkring 55 kg begynder jeg at gå i stå med vægttabet hmm ved ikke hvorfor men tror det er det her lorte vejr der gør at jeg ikke kan få mere motion, men denne gang skal det nok lykkes mig at smide de 5-6 kg, vil på min MAX 500 kcal kur imorgen (fik 600 idag så det er overskredet :(.

ps. nogen der ved om vitamin piller indholder kcal?? hvem ved måske går vægttabet hurtigere med dem.

Og Marts 2009:

Hej jeg er en mand på 20 år, som har været på slankekur/livsstilsændring.

p.g.a. alt for meget usundt mad som cola slik chokolade og fastfood og næsten ingen bevægelse, vejede jeg ca 15 kg for meget (85 kg)

Men så tog jeg beslutningen om at tabe mig, og det lykkedes også at tabe mig, men problemet er at jeg er kommet til at tabe mig lidt for meget vejer pt. ca 55-57 kg, min vægt skal ifølge bmi-beregneren ligge på ca. 68-70 kg.

Jeg kan også tydeligt se jeg er blevet alt for tynd, der er faktisk ikke andet end knogler tilbage på min krop, så der er vist også røget en masse muskelmasse.

Nå men til problemet hvordan øger jeg min vægt til de ca 65, uden at vende tilbage til de gamle vaner, jeg synes selv jeg spiser meget men der sker ikke rigtig noget med vægten.

Jo, du er altså syg.

Jeg vil gentage mit forslag om at kontakte foreningen for spiseforstyrrelser, jeg er sikker på at de kan hjælpe dig.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share