Påbegyndt vægttab og bumser


MikkelES
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er begyndt at træne 2-3 gange om ugen, og jeg har ændret mine kostvaner til meget fiberholdig og proteinrig kost. Jeg er meget mere aktiv, end jeg var for en måned siden. Dét, jeg ikke forstår, er, hvorfor jeg lige pludselig nu er begyndt af få bumser. Jeg har altid haft helt ren hud, og nu, hvor jeg lever sundere end før, pibler bumserne frem.

Jeg har hørt, at det kan have noget med sveden fra træningen at gøre. Hvis man ikke forholdsvis hurtigt får vasket det af, kan det medføre bumser. Jeg ved ikke, om det er sandt? Jeg går altid i bad derhjemme, fordi jeg bor lige ved siden af fitnesscentret.

Jeg skal lige sige for god ordens skyld, at det eneste kost og/eller vitamintilskud, jeg tager, er proteinpulver. Er det her normalt, eller er der noget, jeg skal have undersøgt?

Link to comment
Share on other sites

Nogle folk hævder at de får mange bumser når de er på protein-pulver. Jeg kan ikke sige jeg har bemærket noget overhovedet, men det kunne jo være du var uheldig og at din krop giver udslag over for pulveret.

Måske du skulle prøve at skifte pulveret ud med naturligt protein (fra mad/drikke) i en uge eller 2, og se om det stopper det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share