Vinter-bulk -> cutte til sommeren :)


cockman
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg er en dreng på 21 år som har trænet i lidt over 1 år.

Har "bulket" i et par måneder og har nu taget 5-6 kg på. Jeg vejer nu 77 kg og er 183 høj. Mit mål med at bulke var at veje omkring 80 kg, men efter at have studeret min krop, er jeg kommet frem til at det må være nok :laugh:

Jeg synes, at jeg har fået nok muskler, men kunne godt tænke mig at blive mere markeret. Dette vil - som jeg har forstået - betyde at jeg skal "cutte".

Jeg træner 3-4 gange om ugen og træner stort set alle muskler.

Er begyndt at ro og cykle før hver træning, men er usikker på om det er den rette fremgangsmåde. Min kost er i øjeblikket følgende:

Morgen: Havregrød, vitaminpille, kaffe, vand

Mellemmåltid: Banan

Eftermiddag: 2xrugbrød med kødpålæg (tun, pølse)

Mellemmåltid: 2xrødbrød med pålæg, æble eller banan(nogen gange proteindrik)

Aften: Kød, kartofler, salat/grøntsager

Mellemmåltid: Knækbrød med ost eller kødpålæg

Jeg sørger for at få rigeligt med protein - skal jeg stoppe med det nu?

Mit mål er at blive klar til sommersæsonen - er det ikke i rette tid nu? Vil mene at jeg har nok mavemuskler til at blive godt markeret, det er bare svært at se nu med det ekstra fedt jeg har fået.

Har forstået "bulke/cutte" på den måde, at jeg skal starte med at bulke imens jeg styrketræner, og når jeg så har fået godt med muskler, skal jeg begynde at cutte så det kan blive markeret :blush:

Håber på noget hjælp! På forhånd mange tak.

Har vedhæftet status nu :)

VH

Mikael

post-23994-126678277143_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke nogen der har nogle gode råd i min situation?

Du skal i hvert fald ikke skrue ned for proteinerne nu - det er nu du for alvor har brug for dem. Prøv i stedet at smide nogle carbs ud af kosten og lig ca. 500 kcals i underskud. Hvis du har tiden er det nok mere optimalt at tage konditionstræningen og styrketræningen adskilt, men hvis ikke, så er det også helt fint.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar. Men hvad kan jeg droppe i kosten som indeholder carbs? Det handler måske bare om at spise mindre og dermed få kalorieunderskud.

Det burde være muligt at separere konditions- og styrketræning, men jeg har læst et sted at man i princippet ikke skal lave for meget styrketræning. Dette kan jeg ikke forstå og vil gerne have afkræftet denne teori.

Jeg plejer at ro og cykle ved konditionstræning, er dette hensigtsmæssigt?

Link to comment
Share on other sites

Du skal absolut ikke skrue ned for styrketræningen under cut, det er vigtigt at få musklerne aktiveret så du bibeholder mest mulig masse.

Ja du kan i første omgang skrue lidt ned for kulhydraterne ved eksempelvis at spise lidt mindre havregrød, en kartoffel mindre til aftenmåltidet, droppe knækbrødet ved dit mellemmåltid efter aftensmaden således at du rammer ca 500kcal under dit ligevægtsindtag. Men husk stadig at få proteiner og kulhydrater efter træningen.

Det letteste er altså at surfe lidt rundt på nettet og læse en masse artikler på diverse hjemmesider/fora.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar. Jeg vil prøve at surfe videre.

Et sidste spørgsmål; hvordan får I kulhydrader lige efter træning? Jeg drikker en proteindrik (pulver, 80g. protein pr. 100g). Kan jeg tilsætte noget nemt så jeg kan få kulhydrater?

Har aldrig spist kulhydrater målrettet efter træning - er det meget dumt?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar. Jeg vil prøve at surfe videre.

Et sidste spørgsmål; hvordan får I kulhydrader lige efter træning? Jeg drikker en proteindrik (pulver, 80g. protein pr. 100g). Kan jeg tilsætte noget nemt så jeg kan få kulhydrater?

Har aldrig spist kulhydrater målrettet efter træning - er det meget dumt?

Frugt/sandwich.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share