skade gik som følge af tungere træning væk..


korsager
 Share

Recommended Posts

Siden efteråret har jeg været medlem af Fitness World med henblik på at genoptræne min albue, en albue som fik mig til at stoppe med at styrketræne i 2008. For ca. en måned siden, blev jeg så irriteret over at flere måneders genoptræning ikke gav nogen resultater, at jeg ganske enkelt begyndte at løfte tunge vægte igen.. Ironisk nok, forsvandt smerterne i albuen allerede dagen efter min første tunge træning, og nu her 1 måned efter jeg begyndte at løfte tungt igen, har min albue det stadig helt fint.

Hvad er det lige der sker, nogen som har prøvet noget lignende?

Link to comment
Share on other sites

Måske har den hårde træning sat gang i reparationen af det irriterede væv. Det lyder dog utroligt (på den positive måde) :bigsmile:

Det passer nu meget godt, ift. den ( nyere )forskning, der påviser positiv effekt af langsom tung styrketræning til kroniske seneskader.

HB

Link to comment
Share on other sites

ja HB66, efter at have lavet dette indlæg. Har læst nogle artikler om netop det du nævner - nemlig at langsom tung træning kan have en positiv effekt på en skade.

Hvad der præcist er sket ved jeg som sagt ikke, men eftersom skaden/irritationen gik væk på meget kort tid, kan jeg forestille mig at der måske er blevet banket en nerve på plads.

Så vidt jeg ved, er albue skader som regel en nerve der sidder i klemme - derfor var det måske ikke engang så dumt af mig, at forsøge mig med tung træning - eftersom det kan skubbe nerven væk fra det irritations ramte område?

klakke

Edited by korsager
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share