Polar - Ownzone, hvaffor noget?


Awkin
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg købte i forgårs et Polar Rs300x.

Siden da har jeg lavet de basale indstillinger osv, men jeg har svært ved at finde ud af det Ownzone.

Jeg har selvfølgelig, læst om det flere gange i manualen, men jeg synes det er ret kompleks.

Nogen der kan give en forklaring på hvordan jeg kan bruge det?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg købte i forgårs et Polar Rs300x.

Siden da har jeg lavet de basale indstillinger osv, men jeg har svært ved at finde ud af det Ownzone.

Jeg har selvfølgelig, læst om det flere gange i manualen, men jeg synes det er ret kompleks.

Nogen der kan give en forklaring på hvordan jeg kan bruge det?

Det er din personlige puls-trænings-zone. Altså det interval som din puls skal ligge i under træning. Ideen i systemet er, at ownzone varierer fra træning til træning - alt efter den puls, som uret har målt under opvarmning..ish :smile:

Nærmere kommer jeg det ikke.

Jeg ved at der ligger noget forskning bag systemet, men jeg ved også at mange lader ownzone være ownzone, fordi systemet anslår nogle ret lave pulsintervaller som ownzone (vel af den årsag, at Polar ikke vil have skyld for at have drevet folk i døden :smile:)

Link to comment
Share on other sites

Det er din personlige puls-trænings-zone. Altså det interval som din puls skal ligge i under træning. Ideen i systemet er, at ownzone varierer fra træning til træning - alt efter den puls, som uret har målt under opvarmning..ish :smile:

Nærmere kommer jeg det ikke.

Jeg ved at der ligger noget forskning bag systemet, men jeg ved også at mange lader ownzone være ownzone, fordi systemet anslår nogle ret lave pulsintervaller som ownzone (vel af den årsag, at Polar ikke vil have skyld for at have drevet folk i døden :smile:)

Jeg er ved at forstå det nu. Tak.

Men hvad hvis jeg vil træne på med en lav pulszone, F.eks zone 2 hvor man forbedrer udholdenheden

til at kunne løbe 5,10 eller ½-marathon?

Kan jeg bruge ownzone til noget der, eller skal jeg vælge "free-muligheden"?

Link to comment
Share on other sites

Det er din personlige puls-trænings-zone. Altså det interval som din puls skal ligge i under træning. Ideen i systemet er, at ownzone varierer fra træning til træning - alt efter den puls, som uret har målt under opvarmning..ish :smile:

Nærmere kommer jeg det ikke.

Jeg ved at der ligger noget forskning bag systemet, men jeg ved også at mange lader ownzone være ownzone, fordi systemet anslår nogle ret lave pulsintervaller som ownzone (vel af den årsag, at Polar ikke vil have skyld for at have drevet folk i døden :smile:)

Du kan jo gå ind og justere dine zoner - deraf nok navnet ownzone! Mine zoner starter først fra >65% af max, zone 2 er sat til >78% og min zone 3 er >89%. Så er det pludselig lidt sjovere.

Til topic-starter: Jeg bruger own-zone i forbindelse med det træningsprogram som mit pulsur laver til mig hver uge. Her får jeg at vide hvor længe jeg skal være i hver zone i løbet af ugen. Min twist er så at jeg har sat pulszonerne op manuelt ift. min egen maxpuls, men det er simpelthen fordi jeg ikke gide "træne" med så lav intensitet som polar foreslår.

/Keki

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share