Hvorfor taberjeg mig ikke?


outzen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg har, som overskriften hentyder, et lille problem. Jeg træner hårdt(mener jeg selv) men taber mig ikke faktisk har jeg taget på. Jeg har stillet en typisk træningsuge op samt det som jeg spiser i min hverdag. Ja kosten er ikke perfekt men jeg har svært ved at se hvorfor mængden af motion ikke opvejer den lille smule jeg synder.

Man: 15Km løb(12,5km/t snit) Tirsdag(cykling 45km mountainbike) Onsdag: 5km løb(14,5km/t) torsdag svømning 3-4km fredag fri Lørdag: løb 15km(12,5km/t) søndag 70-80km(mountainbike)

Typisk indtagelse pr dag:

Morgen: 2 stk rugbrød med hamberryg 1 stk med lidt pålægschokolade

inden middag: 1 æble

middag: 3 stk rugbrød og et stk franskbrød med honning og 1 æg (1stk med makral og 2 med hamberyg)

eftermiddag: 1 æble samt 2 stk rugbrød

Aften: ca. 200g kylling med salat lidt kartofler

aftenskaffe et stk brød med skinke(sommetider erstattes denne af 150g sorbet is)

Jeg er 28 vejede inden jeg gik i gang med min tri træning 83kg nu vejer jeg 87kg. Jeg er 184 høj og jeg har et job som sælger.

Det skal sige at jeg drikker MEGET kaffe men jeg kan ikke se hvis det kan have en indflydelse.

Jeg håber der er nogen der kan komme med nogen gode forklaringer på hvad der sker. Jeg kan endda se jeg bliver tykkere på maven:(

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen.

Jeg har, som overskriften hentyder, et lille problem. Jeg træner hårdt(mener jeg selv) men taber mig ikke faktisk har jeg taget på. Jeg har stillet en typisk træningsuge op samt det som jeg spiser i min hverdag. Ja kosten er ikke perfekt men jeg har svært ved at se hvorfor mængden af motion ikke opvejer den lille smule jeg synder.

Man: 15Km løb(12,5km/t snit) Tirsdag(cykling 45km mountainbike) Onsdag: 5km løb(14,5km/t) torsdag svømning 3-4km fredag fri Lørdag: løb 15km(12,5km/t) søndag 70-80km(mountainbike)

Typisk indtagelse pr dag:

Morgen: 2 stk rugbrød med hamberryg 1 stk med lidt pålægschokolade

inden middag: 1 æble

middag: 3 stk rugbrød og et stk franskbrød med honning og 1 æg (1stk med makral og 2 med hamberyg)

eftermiddag: 1 æble samt 2 stk rugbrød

Aften: ca. 200g kylling med salat lidt kartofler

aftenskaffe et stk brød med skinke(sommetider erstattes denne af 150g sorbet is)

Jeg er 28 vejede inden jeg gik i gang med min tri træning 83kg nu vejer jeg 87kg. Jeg er 184 høj og jeg har et job som sælger.

Det skal sige at jeg drikker MEGET kaffe men jeg kan ikke se hvis det kan have en indflydelse.

Jeg håber der er nogen der kan komme med nogen gode forklaringer på hvad der sker. Jeg kan endda se jeg bliver tykkere på maven:(

På forhånd tak

Hej Outzen..

Umidelbart ser det godt ud med alt din motion, og du skal måske overveje at eftersom du dyrker så meget motion, at du kan have taget en masse på i muskler? Prøv evt, at følge med, med et målebånd i stedet for vægten..

Med hensyn til din kost kan det tænkes, at du spiser for mange kulhydrater(brød), og når du laver så meget motion burde du måske fokusere på at få nogle flere proteiner i stedet..

Og så flere frugter og grøntsager..

Håber du kan bruge det til noget.. : P

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen.

Jeg har, som overskriften hentyder, et lille problem. Jeg træner hårdt(mener jeg selv) men taber mig ikke faktisk har jeg taget på. Jeg har stillet en typisk træningsuge op samt det som jeg spiser i min hverdag. Ja kosten er ikke perfekt men jeg har svært ved at se hvorfor mængden af motion ikke opvejer den lille smule jeg synder.

Man: 15Km løb(12,5km/t snit) Tirsdag(cykling 45km mountainbike) Onsdag: 5km løb(14,5km/t) torsdag svømning 3-4km fredag fri Lørdag: løb 15km(12,5km/t) søndag 70-80km(mountainbike)

Typisk indtagelse pr dag:

Morgen: 2 stk rugbrød med hamberryg 1 stk med lidt pålægschokolade

inden middag: 1 æble

middag: 3 stk rugbrød og et stk franskbrød med honning og 1 æg (1stk med makral og 2 med hamberyg)

eftermiddag: 1 æble samt 2 stk rugbrød

Aften: ca. 200g kylling med salat lidt kartofler

aftenskaffe et stk brød med skinke(sommetider erstattes denne af 150g sorbet is)

Jeg er 28 vejede inden jeg gik i gang med min tri træning 83kg nu vejer jeg 87kg. Jeg er 184 høj og jeg har et job som sælger.

Det skal sige at jeg drikker MEGET kaffe men jeg kan ikke se hvis det kan have en indflydelse.

Jeg håber der er nogen der kan komme med nogen gode forklaringer på hvad der sker. Jeg kan endda se jeg bliver tykkere på maven:(

På forhånd tak

FInd en kostberegner og kast de præcise tal ind så vi kan se hvor mange kcal/carb/prot/fedt du får

Link to comment
Share on other sites

+ det ligner umiddelbart at alt din træning er steady state, du kan med fordel ligge noget interval træning ind.

Det er skide godt. Jeg er glad for den feedback jeg får. Jeg kan prøve at spise noget mere protein og så tage et par uger med noget interval træning. Det er dog svært om morgen ikke at få brød, men middagen kunne erstattes med kyllinge bryst i stedet for rugbrød.

Jeg føler selv at min markering på mausen bilver mindre = jeg bliver federe:(

Link to comment
Share on other sites

Det er skide godt. Jeg er glad for den feedback jeg får. Jeg kan prøve at spise noget mere protein og så tage et par uger med noget interval træning. Det er dog svært om morgen ikke at få brød, men middagen kunne erstattes med kyllinge bryst i stedet for rugbrød.

Jeg føler selv at min markering på mausen bilver mindre = jeg bliver federe:(

Du skal ikke overdrive med interval.

1-2 dage/uge til at starte med.

Løfter du vægte? Du nævner jo selv markering, man bliver jo ikek markeret bare af at være skinny :smile:

bodybuilding.dk ha ren udemærket kostberegner. Smid din kost ind der og kom tilbage med resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du så tænkt dig at blive markeret? :smile:

Nej nej du misforstår. Jeg er/var tynd så man kunne se lidt markering. Det er så småt forsvundet. Ej jeg ønsker ikke at være markeret. Jeg dyrker trisport og ikke bodybuilding. Jeg vil bare gerne ned i vægt:(

Link to comment
Share on other sites

Ok. Så længe vi er enige om hvad målet er.

Læg 2 interval dage ind.

Hvordan går det med at få kosten tastet ind i en beregner?

EDIT: det er muligt du skal oprette en bruger på bodybuiling.dk for at bruge deres beregner, men der er også mange andre beregnere rundt omkring på nettet

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share