knæ skade


brinch93
 Share

Recommended Posts

har du pronation i dine sko?

hvis ikke kan det ske du har lidt tendens til platfodethed og du derfor synker sammen i foden ved hvert skridt og får lavet lidt for stort stræk i sene/muskel på indersiden af benet op til knæet.

tag evt en løbetest i en forretning hvor de har løbebånd og vigtigst af alt ved noget om hvad de snakker om. de kan evt vejlede dig hvis du skal have indlæg eller lignende i skoen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan sagtens være forkerte sko, som der bliver nævnt.

Det kan os være fordi du går for hurtigt frem. Hvor lang tids pause har du holdt fra løb, og hvordan er du startet op igen? Hvis du går fra slet ikke at løbe, til at løbe lange ture, kan det sagtens gå hen og udvikle sig til en overblastningsskade.

Link to comment
Share on other sites

Det kan sagtens være forkerte sko, som der bliver nævnt.

Det kan os være fordi du går for hurtigt frem. Hvor lang tids pause har du holdt fra løb, og hvordan er du startet op igen? Hvis du går fra slet ikke at løbe, til at løbe lange ture, kan det sagtens gå hen og udvikle sig til en overblastningsskade.

Jeg stoppede fordi jeg fik skindebensbetændelse, så jeg holde pause i 6 måneder, hvor det er væk nu. Jeg løber 2.285 km på 11:31 (minutter:sekunder).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share