Bevidst overtræning...


Nat
 Share

Recommended Posts

Hey herinde :smile:

Søger lidt vejledning, så jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe :bigsmile:

Jeg har siden midt januar tabt 9 kilo, kører meget træning (styrke (tung) og løb primært) og logger alt hvad jeg spiser. Søgte så igår vejledening i mit fitnesscenter, til træning af balder og lår, da det trænger til en opstrammer. Jeg har efterhånden markeringer på maven, men alt mellem knæ og mave, tager det hele med ophøjet ro :sneaky2:

Han foreslog så at jeg i en periode på en måned overtrænede ben/balder. Altså 40-50 gentagelser hver dag af nogle øvelser han ville sætte sammen til mig. Han har vist tidligere trænet nogle bodybuildere, tror jeg nok. Han sagde at det ville få musklerne til at kollapse i benene og dermed reducere i cm. Han havde lavet samme program for en anden pige, som fik gode resultater. Jeg er godt med på at man ikke kan punktforbrænde, og det var det heller ikke ment som. Han sammenlignede det med cykkelrytternes små, men seje muskler.

Håber I forstår.

Mit spørgsmål er om nogle her har lavet noget lignende eller hørt om det. Om det er okay at give sig i kast med eller ej. Ville nødigt miste min cardiotræning, eftersom det er den der nok primært udover kosten holder gang i mit vægttab. (Er 158 og vejer 57,2kg)

Link to comment
Share on other sites

Læs denne artikel af Morten Z Virker punktslankning?

Som jeg nævnte så ved jeg godt at man ikke kan punktforbrænde/slanke! Jeg tænkte mere på hvordan musklen reagerer på det, og hvordan den efterfølgende vil se ud. Hvis den bliver overtrænet vil den jo blive mindre i sidste ende. Det var det der var tanken :)

Jeg laver jo stadig cardio og spiser sundt. Men har altid haft store ben, også da jeg var teenanger og ikke vejede spor. Har også kraftige lægge, men det er grundet meget muskelmasse lige der.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg nævnte så ved jeg godt at man ikke kan punktforbrænde/slanke! Jeg tænkte mere på hvordan musklen reagerer på det, og hvordan den efterfølgende vil se ud. Hvis den bliver overtrænet vil den jo blive mindre i sidste ende. Det var det der var tanken :)

Jeg laver jo stadig cardio og spiser sundt. Men har altid haft store ben, også da jeg var teenanger og ikke vejede spor. Har også kraftige lægge, men det er grundet meget muskelmasse lige der.

Hvis du godt ved at du ikke kan punktforbrænde så er jeg lidt i tvivl om hvorfor du overhovedet vil give dig i kast med det eller i det mindste overvejer det

Hvis jeg har misforstået dig så er fejlen selvfølgelig min

Link to comment
Share on other sites

Når Nat er er bekendt med at punktslankning ikke er praktisk muligt, så kan jeg kun læse det som om hun ønsker at vel nærmest træne musklerne i stykker, så de bliver mindre.

Jeg tvivler stærkt på det lader sig gøre, selvom jeg ikke er nok inde i teorien til helt at kunne afvise muligheden, men jeg er sikkert på at det er en umådelig dårlig idé at forsøge og trænerens forklaring lyder som ren nonsens.

Hvis du reelt vil have mindre muskler, hvilket jeg stærkt tvivler på vil gøre at du rent faktisk når det mål du har planer om, hvis det ikke allerede klart fremgår, så er inaktivitet nu engang en uhyre effektiv måde at opnå atrofi (tab af muskelmasse). Se på folk der har haft en arm eller et ben i gips i en måneds tid.

Link to comment
Share on other sites

Når Nat er er bekendt med at punktslankning ikke er praktisk muligt, så kan jeg kun læse det som om hun ønsker at vel nærmest træne musklerne i stykker, så de bliver mindre.

Jeg tvivler stærkt på det lader sig gøre, selvom jeg ikke er nok inde i teorien til helt at kunne afvise muligheden, men jeg er sikkert på at det er en umådelig dårlig idé at forsøge og trænerens forklaring lyder som ren nonsens.

Hvis du reelt vil have mindre muskler, hvilket jeg stærkt tvivler på vil gøre at du rent faktisk når det mål du har planer om, hvis det ikke allerede klart fremgår, så er inaktivitet nu engang en uhyre effektiv måde at opnå atrofi (tab af muskelmasse). Se på folk der har haft en arm eller et ben i gips i en måneds tid.

Lige præcis. Jeg ville træne musklen så tilstrækkeligt meget, at den "faldt sammen". Jeg løber flere gange om ugen, og bruger crosstrainer som opvarmning til styrketræningen, så jeg kan ikke være inaktiv. Så ville jeg tage på, og det var ikke meningen jo hehe. Men har tænkt lidt over det i løbet af dagen, og som det er nu, så taber jeg mig mellem 0,5 og 1 kilo om ugen, og ca 0,5 cm om benet om ugen. Så så længe det går fremad, så vil jeg ikke forsøge det, da jeg nødigt vil ricikere skader eller være for bustet til at kunne opretholde min cardiotræning.

Men takker for jeres synspunkter til det....havde brug for lidt andre øjne på sagen. For handler nok mest om at jeg er utålmodig i sidste ende.

Link to comment
Share on other sites

Han sammenlignede det med cykkelrytternes små, men seje muskler.
mon ikke denne del har mere med 200km + specifik kost at gøre? :wink:

Jeg tror bare jeg ville holde fast i den flotte fremgang du har og nyde at vide at din krop ikke bare bliver smukkere, men også sundere - uden at blive ødelagt i processen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share