Hvorfor sker der intet?


Gæt hvem
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu trænet 3 gange ugentlig i 2 mdr. Jeg har ikke ændret min kost, og er stoppet med at ryge. Derfor regnede jeg ikke med at tabe mig, men jeg regnede da med, at man kunne se et eller andet på kroppen. Der er endnu intet, der er blevet strammet op. Hvad gør jeg forkert?

Mit træningsprogram (tager næsten 2 timer):

  • 20 min opvarmning (cykel eller løbebånd)
  • 2 stk. mavemaskiner og 2 stk. lændmaskiner (3 x 10 gentagelser pr. maskine med så meget belastning jeg kan klare)
  • 15 min kredsløbstræning (cykel, løbebånd eller crosstrainer)
  • 4 stk. maskiner til arme (3 x 10 gentagelser pr. maskine med så meget belastning jeg kan klare)
  • 15 min. kredsløbstræning (cykel, løbebånd eller crosstrainer)
  • 4 stk. maskiner til ben og balder (3 x 10 gentagelser pr. maskine med så meget belastning jeg kan klare)
  • 10 min udstrækning

Ved hver maskine er jeg begyndt at tage 5 ekstra gentagelser med endnu mere vægt på.. i håb om at det ville give resultater, men nej :unhappy:

Hvad gør jeg forkert?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har nu trænet 3 gange ugentlig i 2 mdr. Jeg har ikke ændret min kost, og er stoppet med at ryge. Derfor regnede jeg ikke med at tabe mig, men jeg regnede da med, at man kunne se et eller andet på kroppen. Der er endnu intet, der er blevet strammet op. Hvad gør jeg forkert?

Mit træningsprogram (tager næsten 2 timer):

  • 20 min opvarmning (cykel eller løbebånd)
  • 2 stk. mavemaskiner og 2 stk. lændmaskiner (3 x 10 gentagelser pr. maskine med så meget belastning jeg kan klare)
  • 15 min kredsløbstræning (cykel, løbebånd eller crosstrainer)
  • 4 stk. maskiner til arme (3 x 10 gentagelser pr. maskine med så meget belastning jeg kan klare)
  • 15 min. kredsløbstræning (cykel, løbebånd eller crosstrainer)
  • 4 stk. maskiner til ben og balder (3 x 10 gentagelser pr. maskine med så meget belastning jeg kan klare)
  • 10 min udstrækning

Ved hver maskine er jeg begyndt at tage 5 ekstra gentagelser med endnu mere vægt på.. i håb om at det ville give resultater, men nej :unhappy:

Hvad gør jeg forkert?

hvis du ikke har ændret din kost, og måske derfor stadig ligger i kcal overskud, så gainer du.. Du skal i kcal underskud for at kunne tabe dig.

/Bahne

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg godt, men der burde vel stadig komme resultater i form af opstramning.. eller hvad?

Forresten.. er det bedst at lave langsomme bevægelser eller hurtige "ryk" når man træner? Det føles som om det giver mest, når jeg laver langsomme bevægelser, men "pumpefyrerne" laver hurtige "ryk" når de træner. De har vel styr på det siden de har så store muskler.

Link to comment
Share on other sites

Det tager altså længere tid end 2 måneder før du kommer til at se resultater.

Har trænet i 5 mdr. og kan stadig ikke se de store resultater. Jeg træner 3-5 gange om ugen, med et splitprogram, og får 160-200g protein om dagen.

No pain, no gain. Det skal nok komme.

Link to comment
Share on other sites

Forresten.. er det bedst at lave langsomme bevægelser eller hurtige "ryk" når man træner? Det føles som om det giver mest, når jeg laver langsomme bevægelser, men "pumpefyrerne" laver hurtige "ryk" når de træner. De har vel styr på det siden de har så store muskler.

Man kan sagtens have store muskler, uden at have styr på teknikken.

Start langsomt ud, og få styr på teknik og øvelser, så kan du rykke videre til eksplosiv udførelse af øvelserne senere hen.

Dine muskler skal nok vokse -givet at alle andre aspekter er optimale- uanset om du kører langsomt eller eksplosivt.

Det tager i øvrigt år at opbygge en stor og muskuløs krop (afhængigt at mål), men du har p.t fordelen ved 'begyndergains', udnyt det.

I øvrigt, husk på at det du tror du løfter i maskinerne, vil du finde ud af er meget tungere med frie vægte.

Maskinen kompenserer for en del af vægten pga. af vindinger, hjul osv. der sidder imellem det håndtag du hiver i og vægtpladerne.

Frie vægte har samtidig bl.a fordelen af at træne din krop i mere naturlige baner end maskinerne, overvej at rykke væk fra maskinerne.

Link to comment
Share on other sites

Der kan let gå flere måneder inden der for alvor sker hypertrofi. Især hvis du ikke spiser efter at opnå det. For nybegyndere inden for styrketræning er det i starten det neurale netværk der bliver udviklet = ingen synlige ændringer.

Du har desuden ikke skrevet om du er mand eller kvinde? Da mænd og kvinder har forskellig hormonprofil, vil der også her være en forskel på hvornår man kan opleve resultater.

Du har en masse kredsløbstræning inkorporeret i dit program: Hvis din vægt er konstant eller stigende kan det være et tegn på kalorieoverskud, og du kan evt tage på i form af fedt, der forhindrer et opstrammende look.

Du siger at du er begyndt at tage 5 ekstra gentagelser med mere vægt på: betyder det at du ikke er kørt træt efter de 3x10? Du bør gå efter at kunne tage max 10-11 gentagelser per sæt, og være sikker på at du i det sidste er helt færdig. At tage flere gentagelser per sæt vil ikke nødvendigvis hjælpe dig med at blive strammet mere op.

Forresten.. er det bedst at lave langsomme bevægelser eller hurtige "ryk" når man træner? Det føles som om det giver mest, når jeg laver langsomme bevægelser, men "pumpefyrerne" laver hurtige "ryk" når de træner. De har vel styr på det siden de har så store muskler.

Det bedste for dig vil sandsynligvis være at lave bewægelsen i et roligt og kontrolleret tempo. Du skal ikke tage den super langsomt, men bare i et tempo, hvor du har fuld kontrol over vægten.

Men hvis du virkelig vil se ændringer, bør du overveje at ændre din kost. Det er i langt de fleste tilfælde der at man virkelig kan hente en masse!

Link to comment
Share on other sites

Mand eller kvinde har ikke det store at sige, men den opstrammende effekt af træning skyldes overvejende muskeløgning, og det er ikke lige let for alle at opnå! Derudover vil dit rygestop muligvis modvirke din træning ( folk tager typisk 5 kg på over et par måneder når de stopper med rygning, dette skyldes primært en forøgelse af den søde tand!).

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig svært at se sin egen fremgang.

Jeg synes du skal tage et målebånd og måle dig selv. Når nu du er i gang så kan du også lige tage et billede.

Om to måneder så måler du dig igen. Hvis der ikke er sket noget, så ved du at du gør noget forkert.

Nej proteinpulver vil ikke gavne dig.

Link to comment
Share on other sites

Drop det program!!!

hvad er dit mål? opstramning? hmm her er jeg meget i tvivl om hvad det betyder...

betyder det at huden bliver strammere? for så skal du "blot" tabe dig! så kommer det.

hvis du vil have større muller, så skal de trænes mere end pt.

jeg er sikker på at der er nogen her på siden, som har links/kender til, nogle gode begynder programmer. jeg er ikke så befærdet i den sektion af siderne.

men basalt set:

træn 45-60 minutter med vægttrænings øvelser alene.

og derefter din kondi/cardio træning i en lang sammenhængende periode, så pulsen ikke falder undervejs. denne kan også være ca. 1 times tid!!

eks.

alle øvelser : 3 set a 10 gentagelser. husk at løfte så tunge vægte, at du i set nr. 3 kun lige akurat kan løfte 8-10 rep!!! ellers er den for let!

2 benøvelser

2 skulderøvelser

1 bryst øvelse

2 ryg øvelser

2 mave øv.

1-2 læn øv.

og løb, cykle, crosstrainer, ro-maskinen

15 min. på hver af disse cardio maskiner uden pause imellem øvelserne. puls på min. 140-150

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share