For høj puls?


AnneP
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg har lige investeret i et nyt og lækkert pulsur fra Polar, FT60. Det er første gang jeg skal træne efter puls, og efter at have prøvet det et par gange, er jeg lidt forundret over den pulszone jeg åbenbart træner i. Fx træner jeg Crossfit (cirkeltræning), og havde til en træning en puls på ca 185 igennem 15 min. I dag var jeg på en crosstrainer-maskine i 30 min, med en gennemsnitspuls på 177. Min maxpuls er vel 195, og ud fra det er det jo en meget høj puls jeg træner med, over 90%.

Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring på dette?! Og er der grund til bekymring, og til at skrue lidt ned for intensiteten?! Det er selvfølgelig hårdt at træne med den puls, men føler på ingen måde det er for meget...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfra ved du din max puls er 195?

Hvis du har udregnet den via alder, så kan sagtens være en del højere.

Hvordan har du når du trænet crossfit, er du meget forpustet kan du snakke?

Hvad kommer pulsen op på som max?

Prøv at tage en max puls test.

http://www.formtop.dk/index.php/artikler/traening/pulstraening/342-maxpulstest-maling-af-max-puls.html

Hvis du ikke har det dårligt når du træner er det ikke noget problem med høj puls, det er kun godt, så forbrænder du meget.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Fik faktisk målt min maxpuls for ca 8 mdr siden, der var den 191. Det skal dog dertil siges at formålet ikke kun var at finde maxpuls, men også var en del af en generel helbredstest, da jeg var blevet optaget som flyveleder. Men som i siger, tyder noget jo på at resultatet er forkert.

Nu har jeg læst lidt om de forskelige pulszoner. Vil der være en konditionsmæssig fordel ved at sætte tempoet lidt ned en gang i mellem?

Edited by AnneP
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share