er NB 1223 forløberen til NB 1224 og 1225?


tossethomsen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere! :-)

Har lige skiftet mine godt udtjente New Balance 1224 ud med en ny model 1225, og de er jo lækre!

Jeg døjer med mine achillessener, og købte i sin tid 1224 med min fys inde over (løbeband og hele gøjemøjet), og derfor ville jeg have "den samme sko" så at sige. MEN! enny model 1225, er jo ganske pebret!

Nu er det sådan, at jeg gerne vil have en sekundær sko, som kan det samme. Simpelthen for at den nye, dyre 1225 holder længere.

her vil jeg så helst ikke smide yderligere 1500,- efter et til par sko. Derfor er der jo Outlet butikker, hvor jeg har fundet en 1223.

Så til spørgsmålet: gør en 1223 det samme for min fod, som 1224 og 1225 gør???

Pfh. tak

//Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL'ere! :-)

Har lige skiftet mine godt udtjente New Balance 1224 ud med en ny model 1225, og de er jo lækre!

Jeg døjer med mine achillessener, og købte i sin tid 1224 med min fys inde over (løbeband og hele gøjemøjet), og derfor ville jeg have "den samme sko" så at sige. MEN! enny model 1225, er jo ganske pebret!

Nu er det sådan, at jeg gerne vil have en sekundær sko, som kan det samme. Simpelthen for at den nye, dyre 1225 holder længere.

her vil jeg så helst ikke smide yderligere 1500,- efter et til par sko. Derfor er der jo Outlet butikker, hvor jeg har fundet en 1223.

Så til spørgsmålet: gør en 1223 det samme for min fod, som 1224 og 1225 gør???

Pfh. tak

//Anders

nej det kan du ikke regne med. Både din fod og skoen har ændret sig.

Link to comment
Share on other sites

hej tak for svarene.

Min fod ændrer sig?, hvad mener du mere præcist? så vidt jeg selv ved har den ikke ændret sig så meget for nylig? ;-) hvilken tidshorisont tænker du i?

- Tak for link, er nok værd at overveje ved næste køb, tak!

de muskler der styrer fodens bevægelse kan blive svag eller stærkere

andre ting der kan indvirke:

din hoftes smidighed eller styrke - kan ændre sig

din vægt

din ankel smidighed

din skridtlængde

hastighed du løber med

så du kan ikke regne med at skoene virker på samme måde.

Det betyder dog nødvendigvis ikke have en betydning at man overpronere, men hvis din erfaring er at du for achillescene betændelsé ved en overpronation, og det hjælper at korrigere overpronation, så er det jo dumt ikke at tjekke skoene. Sko og indlæg er ikke den optimal løsning, det er en sekundær løsning. Den optimal løsning er at finde oversagen til at overpronation giver problemer i achillescenen og så fiks det derfra, f.eks ved at få en stærkere svang.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share