Fedtprocent måler - er min måler præcis?


Campbell
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg har en ældre vægt stående derhjemme. Den er måske fem år gammel, men kan heldigvis godt måle fedtprocent. Igår morges målte den mit fedtprocent til 17,2 og i dag var det 16,8.

Vil I betegne fedtmåleren til at være præcis eller upræcis ud fra det jeg har skrevet? Er det normalt at tallet kan svinge som det har gjort?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

jeg har en ældre vægt stående derhjemme. Den er måske fem år gammel, men kan heldigvis godt måle fedtprocent. Igår morges målte den mit fedtprocent til 17,2 og i dag var det 16,8.

Vil I betegne fedtmåleren til at være præcis eller upræcis ud fra det jeg har skrevet?

Upræcis.

En bioimpedansmåling som er det din vægt har brugt til at beregne fedtprocent er meget let påvirkelig af bl.a. din væskebalance, hvornår du sidst var på tønden, hvad du spiste mm.

Er det normalt at tallet kan svinge som det har gjort?

Ja

Link to comment
Share on other sites

Upræcis.

En bioimpedansmåling som er det din vægt har brugt til at beregne fedtprocent er meget let påvirkelig af bl.a. din væskebalance, hvornår du sidst var på tønden, hvad du spiste mm.

Ja

Hvad kan jeg så investere i for at få målt det mere præcist? :P

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan jeg så investere i for at få målt det mere præcist? :P

En tang eller en dexa-scanner. Tangen er nok billigst :wink:. Men hudfoldsmålinger kræver alligevel en smule øvelse, førend resultatet bliver konsistent.

Men endnu engang for arveprinsen; hvad er der så interessant ved et arbitrært tal?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share