Køb af MTB


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Du kan pinde rundt i specifikationer til evig tid, men hvis den cykel du ender med at købe, ikke passer dig, så er specifikationerne ligegyldige

Så hvis du har fået nogle ordentlige prøveture på de to cykler, så har du sikkert en fornemmelse af, hvilken der passer dig bedst - køb dén. Når jeg skriver "ordentlige prøveture", så mener jeg adskillige kilometer på en strækning med bakker og sving og IKKE bare to hundrede meter rundt om blokken.

Kan kun være enig! Du kan have det bedste udstyr der findes, men hvis du får ondt i ryggen af at køre på den fordi geometrien er fucked, så tænker du ikke så meget på at den er godt udstyret.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Så blev min cykel stjålet, og er begyndt at kigge mig om efter en ny en.

Jeg må indrømme, at jeg ikke vil handle ved fusion Aalborg igen, og en Cube tror jeg heller ikke det bliver.

Jeg ønsker en cykel med nogenlunde samme stats som den før, det var en Cube LTD pro. Prisen ligger på de 8000 kr.

Jeg har overvejet denne Canyon: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2054

Hvad siger I? Nogen der har erfaringer med Canyon? Hvilke alternativer ser I?

Link to comment
Share on other sites

Canyon-cykler er lækre og du får virkelig meget for pengene.

En AL 6.0 koster omkring 7.800 kroner og er udstyret med en virkelig god gaffel (RockShox Reba), kvalitetsgarniture (Deore XT og Deore SLX) og lækre bremser, Avid Elixir

Når du kigger på priserne på Canyon, så husk at lægge transportomkostninger oveni - cirka 500 kroner, så AL 6.0 ender i omkring 8.300 kroner.

Hvis du kan komme til det, så smut forbi Randers, hvor de har et demo-lokale i Vorup (udtales WÅÅÅÅRP, hvis du skal spørge om vej dernede)

EDIT: Cykeltyve :mad:

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Canyon-cykler er lækre og du får virkelig meget for pengene.

En AL 6.0 koster omkring 7.800 kroner og er udstyret med en virkelig god gaffel (RockShox Reba), kvalitetsgarniture (Deore XT og Deore SLX) og lækre bremser, Avid Elixir

Når du kigger på priserne på Canyon, så husk at lægge transportomkostninger oveni - cirka 500 kroner, så AL 6.0 ender i omkring 8.300 kroner.

Hvis du kan komme til det, så smut forbi Randers, hvor de har et demo-lokale i Vorup (udtales WÅÅÅÅRP, hvis du skal spørge om vej dernede)

EDIT: Cykeltyve :mad:

Tak for dit svar. Jeg er gået lidt væk fra den igen, da der kommer en masse ekstra omkostninger, skal også have skærme, låse etc, også ryger prisen i vejret.

Jeg har kigget lidt på disse cykler:

Scott Scale 60

Specialized Rockhopper SL Comp

Trek 6300 Disc

Hvad siger I til dem?

Har du nogle bud? Den skal gerne være smart samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Så blev min cykel stjålet, og er begyndt at kigge mig om efter en ny en.

Jeg må indrømme, at jeg ikke vil handle ved fusion Aalborg igen, og en Cube tror jeg heller ikke det bliver.

Noget du vil dele med os andre nordjyder? ( Og det er ikke udfra et ønske om at tvære i det. jeg er bare nysgerrig )

Link to comment
Share on other sites

Noget du vil dele med os andre nordjyder? ( Og det er ikke udfra et ønske om at tvære i det. jeg er bare nysgerrig )

Jeg har bare fået ufattelig dårlig service, den ene gang jeg havde problemer med min cykel. Efter en måned skulle den til "syn" første gang, hvor jeg pointere, at min bremseklodser kører i mod bremseskiven, når jeg drejer - det skal det nok få kigget på. 30 min senere henter jeg min cykel, hvor mekanikeren fortæller mig, at der ikke var noget der kørte imod, jeg tager en tur på cyklen og konstatere at han slet ikke har være ude at køre på den! Han kiger på den igen, og konstatere at det må være bremsekloserne, der skal skiftes.

Der var noget leveringstid på nogle bremseklodser. Det skulle tage ca. en uge at få dem hjem - fair nok! Efter to uger kontakter jeg dem for at høre, hvad der sker her. Der var åbenbart ikke blevet bestilt nogen klodser, så det ville ham den nye gut her så gøre. Igen efter yderligere 2 uger kontakter JEG dem, og denne gang er de så pludselig i restordre, men han tilbyder så, at skaffe nogle "kopi" bremseklodser - fint tænker jeg, min cykel skal bare virke.

Da de så er skaffet hjem og jeg kommer derind, for at få dem skiftet, viser det sig, at det intet har at gøre med bremseklodserne, men egentlig bare indstillingerne på bremsen - fint tænker jeg. Efter en en times skruen og utallige cykelture på min cykel mener mekanikeren, at cyklen er der, eftersom han har kørt frem og tilbage ihf 10 gange, konkludere jeg, at det må være fint. På halvvejen hjem bemærker jeg, at min forbremse nu er spændt så hårdt, at den bremser konstant nu. Her opgiver jeg hele lortet med Fusion Aalborg, og begynder at skrue på den selv, hvorefter jeg får det til at virke. Jeg har aldrig pillet ved min cykel før, jeg har aldrig prøvet at lappe en cykel, så de må være rimelig inkompetente de folk i Fusion Aalborg.

Ovenstående er grunden til, at jeg ikke skal handle ved dem igen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pt. disse cykler i mit søgelys. Hvilken jeg vælger afhænger af hvor meget jeg får fra forsikringen.

Scott Scale 60 - 8699 kr

Rockhopper SL Comp 2011 - 8000 kr

Rockhopper SL Pro 2010 - 9000 kr

Jeg er blevet rimelig hooket på specialized efter jeg prøvekørte en i dag, dog vil jeg lige prøve scott'en også. Hvad er jeres vurdering af cyklerne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pt. disse cykler i mit søgelys. Hvilken jeg vælger afhænger af hvor meget jeg får fra forsikringen.

Scott Scale 60 - 8699 kr

Rockhopper SL Comp 2011 - 8000 kr

Rockhopper SL Pro 2010 - 9000 kr

Jeg er blevet rimelig hooket på specialized efter jeg prøvekørte en i dag, dog vil jeg lige prøve scott'en også. Hvad er jeres vurdering af cyklerne?

Var grunden til at du kasserede Canyon ikke at dit budget er på 8000 kroner. Jeg synes det begynder at skride igen... :laugh:

Både Scott og Specialized laver gode låger, så det kommer an på hvilken du føler dig bedst tilpas på. Jeg er klart til Scott - Scale-seriens stel er formidable. Men omvendt kender jeg også nogle, der vil gå i døden for deres Specialized. Jeg ville vælge den cykel, som jeg følte mig bedst tilpas på. Følte jeg mig lige godt tilpas på to af cyklerne, ville jeg vælge den cykel, der havde en krankbox med udvendige lejer (stivere og bedre kraftoverførsel) og/eller den bedste forgaffel og/eller havde de bedste hjul og/eller den cykel der vejede mindst.

Vægten er som regel en meget god rettesnor for om der er indgået nogle tunge kompromisser nogle steder.

I øvrigt: Stol IKKE på cykelhandlere, når de fortæller om komponenters kvalitet. Jeg har for nylig hjulpet en kammerat med at købe MTB og min søn med at købe racercykel -i begge tilfælde blev vi præsenteret for ret store mængder bullshit. Tjek cykler og komponenter på bikeradar.com og mtbr.com

Link to comment
Share on other sites

Hehe, da jeg prøvekørte SL Pro 2010 var jeg meget solgt. Det at man sidder mere oprejst var faktisk grunden til jeg valgte Cube fremfor Scott i sin tid, og netop det gør man på en specialized. Det er den bedste cykel jeg har kørt på indtil videre, så jeg købte den! :wink:

Desuden fik jeg en rigtig god service og det fik jeg også i samme butik sidst jeg var der!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, da jeg prøvekørte SL Pro 2010 var jeg meget solgt. Det at man sidder mere oprejst var faktisk grunden til jeg valgte Cube fremfor Scott i sin tid, og netop det gør man på en specialized. Det er den bedste cykel jeg har kørt på indtil videre, så jeg købte den! :wink:

Desuden fik jeg en rigtig god service og det fik jeg også i samme butik sidst jeg var der!

Tillykke! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share