Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

BW+15 kg HURRA HURRA klap klap klap :devil:

Hvor er det sejt - og totalt hurtige fremskridt!

Der kan du bare se, hvordan en knæskade trods alt kan medføre noget andet godt :wink:

Fortsæt den fine træning - må hellere snart se at få gang i chinups træningen også :wink:

Knus

Tak Tina! :bigsmile:

Jeg var selv helt overrasket ... chinups tre gange om ugen må være vejen frem :tongue:

Og jeg læste lige din log - det virker altså ikke, som om du trænger til at træne chinups, powerwoman :wink:

Knus

Vild vild omgang Chins.. Du ska snart til a hive noget arm med den træk styrke!

Cool at jeg kan imponere the king of pullups :king:

Haha, det har jeg kun prøvet en gang .. på Mexi Bar med en veninde. Bagefter kunne jeg ikke bruge min skulder i flere dage :blink: Er du egentlig ved at blive klar til at slå Danmarksmesteren champ??

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Mandag 07-03-2011

1 h genoptræning på Amager Hospital

I dag måtte jeg op på trampolinen .. Trampolinen er mit absolute yndlings knægenoptræningsredskab! :w00t:

Til sidst fik jeg målt begge ben igen. Venstre knæ er blevet mindre, fordi hævelsen er næsten helt væk. Yay! Venstre lår er det samme som for 5 uger siden. Og højre lår er blevet 1 cm større i omfang. Store ben, siger jeg bare. STORE BEN! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Du blir den første kvinde i dk til at lave en one arm :4thumbup: ... AW er cool, og nej jeg er langt fra at hive DK champen. Han er modbydelig stærk... Satser på snart at slå 2eren så jeg ka komme med til VM i vegas næste år :laugh::tongue: ...

Kenneth Jay ska forhåbentlig snart med til træning så ser frem til at hive med ham også ..

Link to comment
Share on other sites

STOOORE BEEEEEN!

STOOOOOOOOOOOORE......... Øhhhhh ben. STORE BEN! superman.gif

:laugh: :laugh: :laugh:

Du blir den første kvinde i dk til at lave en one arm :4thumbup: ... AW er cool, og nej jeg er langt fra at hive DK champen. Han er modbydelig stærk... Satser på snart at slå 2eren så jeg ka komme med til VM i vegas næste år :laugh::tongue: ...

Kenneth Jay ska forhåbentlig snart med til træning så ser frem til at hive med ham også ..

Jeg kunne godt forestille mig, at Tinapigen kommer mig i forkøbet her .. :cool:

Men fedt at se, at du allerede har en game plan :tongue: Og med Kenneth som sparringspartner kan det jo slet ikke gå galt! Jeg er sikker på han har nogle gode fif til dig så du bliver invincible :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 08-03-2011

Uhhh, vi var rigtigt mange til trænertræning i dag. Så tiden gik stærkt, og kvantitet var der ikke så meget af i min træning. Men hallo .. kvalitet var der! Store ben, siger jeg bare :superman:

Genoptræning

Jeg har i går af min fysioterapeut fået grønt lys til at starte med at belaste benet med en smule ekstra vægt og gentagelser i den høje ende .. så der blev lavet:

Box squats :bigsmile:

20 x BW

20 x 15 kg

20 x 15 kg

20 x 25 kg

20 x 25 kg

20 x 25 kg

20 x 25 kg

20 x 25 kg

Læggene har ikke fået så meget at se til det sidste stykke tid, så de skal også stille og roligt vækkes til live igen.

Calf raises (stående på en vægtskive med en vægtstang på nakken)

20 x 25 kg

20 x 25 kg

20 x 25 kg

20 x 25 kg

20 x 25 kg

Som det ser ud nu, har knæet det fint med det. Så næste gang kan der sikkert skrues lidt op for belastningen :bigsmile:

Finisher:

8 runder af:

10 GHD situps

15 GHD back extensions + 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 09-03-2011

Opvarmning

1.000 m roning

Genoptræning

Workout

10 runder af:

5 towel pullups

10 hanging leg raises

Jeg har ikke trænet med kettlebells længe - så inspireret af jhax' artikel om metabolic swings lavede jeg:

Russian KB swings

15 x 20 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

Insane metabolic response!! Jeg var i hvert fald meget sulten bagefter, hvilket muligvis skyldes, at det var ved at være frokosttid.

Finisher

5.000 m roning

Lækker træningspas!

EDIT: Og så skete der også noget smukt i dag ... Da jeg skulle hjem fra arbejde, steg jeg på bussen og som altid er der ikke nogen, der står op. Hvilket ikke virkelig generer mig, fordi jeg er frisk, crossfit og sagtens kan stå. Men buschaufføren kørte ikke videre inden han havde lavet en lille announcement og bad folk venligst tilbyde den unge dame med krykken en plads. Og pludselig var der fire, der skyndte sig op. Det blev jeg lidt rørt over! Det var en lille oase af omsorg og næstekærlighed et sted, hvor jeg ikke havde forventet det. Dejligt! :smile:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 10-03-2011

1 h genoptræning på Amager Hospital

God træning som altid. En øvelse, som jeg slet ikke kunne lave i mandags, klarede jeg nu uden problemer. Lækkert med den slags kvantumspring!

Under træningen spurgte min fys mig, om jeg egentlig havde styr på min skinne ..

Mig: ????

Fys: Du husker vel, at den kommer af på mandag?

Mig: Jaaa :w00t: Det havde jeg bestemt ikke glemt :nonono: Jeg tæller dagene nu ...

Link to comment
Share on other sites

Fredag 11-03-2011

Hyggelig fredagstræning, hvor der blev snakket mere end der blev trænet :blush:

Opvarmning

1000 m roning

Genoptræning

Box squats

20 x BW

20 x 15 kg

20 x 25 kg

15 x 35 kg

15 x 35 kg

15 x 35 kg

Siddende calf raises (med vægtstangen på benene)

15 x 35 kg

15 x 45 kg

15 x 55 kg

15 x 55 kg

15 x 55 kg

BB curls

10 x 20 kg

10 x 23 kg

10 x 25 kg

10 x 27 kg

10 x 28 kg

Og det var det ...

Link to comment
Share on other sites

APPROVED!

:w00t:

KiSS!!! Keep it simple stupid.. Det gør du!!! Fede træninger Y, Påtrods af skader.. Towel pulls er så evigt fede!!! Ihr starker bissen :D..

Oh la la, der Herr spricht deutsch :wink:

Og tak stærke .. jep, variation har der godt nok ikke været meget af. Men det vigtigste er vist bare at holde kroppen i gang. Og jeg er dig evig taknemmelig for tippet med towel pull-ups. Jeg elsker dem virkelig!!

Til ære for dig her et billede af mit håndklæde og mig:

post-20710-088739200 1300032689_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Søndag 13-03-2011

Opvarmning

1000 m roning

Genoptræning

Weighted chins 1-1-1

5 x BW

1 x 5 kg

1 x 10 kg

1 x 16 kg PR :devil:

5 x BW

Jeg har ikke lavet dødløft længe, og i dag ville jeg teste, om benet kunne holde til det ...

Dødløft

10 x 30 kg

10 x 40 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

De 50 kg var ikke tunge, men jeg havde en tendens til at trække mest med højre ben. Derfor stoppede jeg ved 50 kg og kørte alle løft i slow mo for at kunne fokusere på at aktivere venstre hamstring.

supersettet med

Russian swings

15 x 20 kg

15 x 20 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

I pauserne prøvede jeg at se, om jeg kunne lave KB snatches ... jeg har de sidste 2 uger holdt lidt igen med alle former for press og øvelser, hvor skulderen ville være udsat. Men det tegner til at gå den rigtige vej for skulderen nu også - så jeg snatchede lidt lightweight

KB snatch

5/5 x 8 kg

5/5 x 12 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

Det giver lidt flere muligheder for træning fremover .. jeg venter dog lidt endnu med bænkpres og skulderpres.

Finisher: DeFrancos ab circuit

3 runder af:

12 sprinter situps

12 V-ups

12 hip ups

12 toe touches

Og så fik jeg sved på panden :tongue:

God søndagstræning!

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Næste gang du kommer til skade med knæet bør du have denne model.

Hahaha WTF???

Ikke fordi jeg har tænkt mig nogensinde at komme til skade med knæet igen, men hvad hedder sådan en .. just in case?

Og er du sikker på, at den er for at aflaste knæet? Det ligner mest af alt et eller andet støtteapparatur for folk, der er virkelig tunge mellem benene ... :blink:

Flotte chins!

Og tillykke med din PR!!!

Mange tak 321! Det er så fedt at kunne sætte rekord på trods af, at andre ting ikke rigtigt spiller for tiden ..

Flotte Chins!

Og godt nok fantastisk at du er ude af den skinne!!! :w00t::w00t:

Jeg er i øvrigt enig med Johnny Bravo!

Tak Kauf .. Og ja, det er helt fantastisk at kunne gå rundt uden det monstrum :w00t:

Mon JBs flotte ekstra ben ville være gode til at lave Double Unders med? Jeg kunne forestille mig, at man blev lidt mere bouncy i understellet :tongue:

Dit pic er hermed gjort til wallpaper på min iphone :tongue: ...

Ha ha ha - god stil TRS :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha WTF???

Ikke fordi jeg har tænkt mig nogensinde at komme til skade med knæet igen, men hvad hedder sådan en .. just in case?

Og er du sikker på, at den er for at aflaste knæet? Det ligner mest af alt et eller andet støtteapparatur for folk, der er virkelig tunge mellem benene ... :blink:

Den er god nok og den ser jo også dejlig bekvem ud, man lægger slet ikke mærke til at man har den på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share