Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Fredag 26-03-2011

Der var planlagt træning med Tinapigen .. Men jeg havde fået akupunktur om morgenen, og jeg kunne bagefter slet ikke få mig selv til at lave noget som helt fysisk andet end at gå over til Baresso og få en caffé choco. Og det var så også det vi gjorde i stedet for, hvilket var enormt hyggeligt på sådan en fredag eftermiddag :4thumbup:

Lørdag 27-03-2011

Jeg havde lovet en veninde at tælle og heppe på hende mens hun lavede CrossFit Open workouten. Så jeg cyklede ind til kirken og fik selv trænet en smule ...

Genoptræning

Upper Body Mayhem

5 runder af:

Max. reps strict chinups BW

10 BB curls, 20 kg

10 Hanging leg raises

10/10 Lever one arm shoulder press, 20 kg stang + 10 kg skive

Pull-ups: 9 PR! - 8 - 7 - 7 - 7

Stående calf raises, et ben ad gangen

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

PALERMOBROKAGE!!!!

Ha! Har lavet den her til aften for at det ikke skal være løgn. Og jeg sender alle mine bros en varm tanke mens jeg spiser den selv. Hvorfor skal I også bo så langt væk og træne på helt umulige tidspunkter :wacko:

Kagen går i øvrigt lige i numzen :clap:

Link to comment
Share on other sites

Ha! Har lavet den her til aften for at det ikke skal være løgn. Og jeg sender alle mine bros en varm tanke mens jeg spiser den selv. Hvorfor skal I også bo så langt væk og træne på helt umulige tidspunkter :wacko:

Kagen går i øvrigt lige i numzen :clap:

:wub: numzen :wub:

Vi træner på helt almindelige tidspunkter. Kl 14 lørdag og kl 14 søndag - det er da helt normalt.

Det er bare fordi du vil have din kage for dig selv og det er ikke god bro-stil.

Jeg har for øvrigt tænkt mig at vinde palermo challenge, selvom jeg synes det er lidt dumt/dyrt (men selvfølgelig overhovedet slet ikke dyrt når man nu (som jeg) har tænkt sig at vinde).

Ook!

Link to comment
Share on other sites

:wub: numzen :wub:

Vi træner på helt almindelige tidspunkter. Kl 14 lørdag og kl 14 søndag - det er da helt normalt.

Det er bare fordi du vil have din kage for dig selv og det er ikke god bro-stil.

Jeg har for øvrigt tænkt mig at vinde palermo challenge, selvom jeg synes det er lidt dumt/dyrt (men selvfølgelig overhovedet slet ikke dyrt når man nu (som jeg) har tænkt sig at vinde).

Ook!

I træner på tidspunkter, hvor jeg i forvejen har aftaler. Det kan da vist heller ikke kaldes god bro-stil :nonono:

That's the spirit Grok! Kan man da vinde penge til Palermo Challenge? Under alle omstændigheder får du endnu mere publicity end du har fået so far som nyt udhængsskilt for garagen. Og hvis alt andet fejler, kan du jo altid sælge dine før og efter billeder. Jeg er sikker på de bliver eminente og går som varmt brød :wink:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 27-03-2011

Skulle egentlig være en hviledag .. men solen skinnede og akupunkturen har virkelig gjort en kæmpeforskel. Hævelsen er gået meget ned, og så fik jeg lyst til en gåtur omkring Damhussøen og i engen. 1,5 timer, og ingen problemer med knæet overhovedet!!

Mandag 28-03-2011

Hurtig omgang

Genoptræning

Box squats

15 x 15 kg

15 x 25 kg

15 x 25 kg

15 x 25 kg

15 x 25 kg

15 x 25 kg

15 x 25 kg

15 x 25 kg

15 x 25 kg

supersettet med

Metabolic swings

15 x 16 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

15 x 24 kg

Jeg var nok lidt overmodig .. nu, hvor det var gået så godt med knæet i weekenden, kan jeg godt mærke at box squats nok egentlig ikke burde være på træningsprogrammet endnu. Ikke engang med så lave vægte ..

Dagens gode nyhed: Næste uge starter jeg hos en ny fys.

Og nu skal jeg til Butcher's og se Tinapigen til submission wrestling. Det er god opvarmning til når jeg skal se Fighter Galla på lørdag :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ifb. med mine egne kvaler har jeg bl.a. læst lidt i Mike Robertsons Bulletproof Knees og i vist omfang har jeg også implementeret nogle af hans anvisninger. I bogen er vejen til fuld rehab inddelt i 4 faser, og i de første faser der er det navnligt single leg øvelser der skal lægges væk på. Såvidt jeg husker, så skal man være nået langt med disse (ingen smerter ved udførsel og efter, genvunden styrke) før man kaster sig ud i squat o.l.

Jeg har den liggende i pdf og også en video med et seminar. Har lige siddet og kigget lidt i bogen nu. Med alle de skod fysser, så bliver du sgu nødt til at have den. Der er meget guld i - bl.a. samples på gentræning i de førnævnte faser. Øvelser, hvad der skal strecthes og rulles, hvornår og hvor ofte.

Måske har du den allerede, ellers så kan du få den af mig. Med lidt snilde kan man også finde den selv :host host:

Link to comment
Share on other sites

Det er derfor den her sport er så let at forelske sig i :wub:

Hahaha .. og din familie og dine venner kommer til at elske dig, fordi du nu aldrig mere løber tør for gaveønsker til jul og fødselsdage :tongue:

Ifb. med mine egne kvaler har jeg bl.a. læst lidt i Mike Robertsons Bulletproof Knees og i vist omfang har jeg også implementeret nogle af hans anvisninger. I bogen er vejen til fuld rehab inddelt i 4 faser, og i de første faser der er det navnligt single leg øvelser der skal lægges væk på. Såvidt jeg husker, så skal man være nået langt med disse (ingen smerter ved udførsel og efter, genvunden styrke) før man kaster sig ud i squat o.l.

Jeg har den liggende i pdf og også en video med et seminar. Har lige siddet og kigget lidt i bogen nu. Med alle de skod fysser, så bliver du sgu nødt til at have den. Der er meget guld i - bl.a. samples på gentræning i de førnævnte faser. Øvelser, hvad der skal strecthes og rulles, hvornår og hvor ofte.

Måske har du den allerede, ellers så kan du få den af mig. Med lidt snilde kan man også finde den selv :host host:

Kære bro Jhax,

Tusind tak for tippet! Det lyder da som den slags literatur jeg skal have fat i ...

Men selvom jeg er en kvinde med mange fantastiske talenter, kan jeg ikke finde ud af sådan nogle host host ting. Vil du ikke være sød og sende den pdf bog til mig :please: Så er du en skat af karat :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig rigtigt forstået kampsport .. men efter jeg så Tinapigen til submission wrestling i mandags, er jeg kommet et skridt tættere på at se idéen ..

Tidligere så jeg kun to svedige mennesker, der voldkrammer i sindssyge stillinger på gulvet. Nu kunne jeg se, hvor meget teknik og strategi, der ligger bag. Det var lidt fascinerende, og det havde jeg ikke just regnet med at jeg ville synes :smile:

Oven i købet var det voldsomt inspirerende at se Tina kæmpe mod de 3 gutter, der var dukket op den dag. Det kan være, jeg også prøver at rulle rundt på den måtte en dag ...

Tirsdag 29-03-2011

Shiatsu behandling og hviledag

Allerede mandag aften vidste jeg, at 120 box squats var en idiotisk idé. Tirsdag skulle jeg straffes for det med et igen igen hævet knæ.

Om eftermiddagen ringede min nye fys og aftalte en tid med mig for onsdag. Jubi!

Onsdag 30-03-2011

Genoptræning med den nye fys

Og guess what .. han er cool :4thumbup:

Jeg havde regnet med at få en skideballe for det knæ (hvilket jeg egentlig også synes, jeg har fortjent denne gang!). Men tværtimod .. han kiggede på det, hentede noget kinesiotape - i pink :wub: - og klistrede det på knæet, så det kan hjælpe lidt med at dræne vasken ud.

Og så lavede vi øvelser :4thumbup: Helt nye og sjove øvelser ...

Den bedste var den, hvor jeg skulle stå på en halvflad gummibold med hver fod, lave nogle mini squats mens jeg holdt balancen på boldene, og så skulle jeg kaste en fjerbold i en plastikspand, som stod 3m længere væk. Det er altså god og underholdende træning :tongue:

Fra i morgen skal jeg på genoptræningshold med ham hver mandag og torsdag :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne rulle med dig, bro! innocent.gif

OS MIG :laugh: ...

Haha .. very funny boys! :blink:

Her er faktisk én, der gør sig seriøse overvejelser om sin sportslige fremtid :dry:

Hallo Schätzlein.

Det ser ud som om der kommer to andre fra Games holdet på søndag omkring 14 - der skal nok komme drøn på.

Jeg glæææææder mig. :4thumbup:

Mein Herzblatt,

The more, the merrier! :w00t: Men uanset hvor mange der kommer, så holder jeg med dig. Jeg glæder mig til at se dig dele tæsk ud! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 30-04-2011

Genoptræning på Østerbro

Fin omgang .. vi er kun 3 på mit hold, så man får rigeligt med opmærksomhed. Vi gentog nogle af de øvelser jeg lavede dagen før. Blandt andet den med fjerboldene. Denne gang skulle jeg kaste dem om kap med Slavek, en sød lille herre på ca. 50 år, mens vi balancerede på hhv. vippebræt, bosu bold og gummipuder. Slavek vandt de første to runder :unhappy: Og så viste han mig den rigtige kasteteknik. Gode gamle Slavek! Tredje runde endte uafgjort :tongue:

Fredag 01-04-2011

Lækker fredagstræning i garagen med the hottest and strongest gang in town: DanBro (som i øvrigt har fået sig et Wendler approved skæg ... Looking good bro! :wink: ), lettere snottet og feberplaget men som altid gorgeous besøg fra dobbelt A - Lasseb og KaufBro, som på trods af hippiehår og kronisk søvnunderskud efter flere dage som far til to var an inspiration to us all (lige bortset fra de der double unders!)

Shoulder Press

10 x 20 kg

10 x 20 kg

5 x 25 kg

5 x 30 kg

5 x 30 kg

5 x 30 kg

Yes! Jeg tror snart skulderen er klar til mere vægt igen!

Weighted chins

5 x BW

5 x BW

1 x BW + 5 kg

1 x BW + 10 k

1 x BW + 10 kg

1 x BW + 15 kg fail :unhappy:

Mens the bros gik amok med en prowler, en slæde og en sandsæk hyggede jeg mig med en tribute til jhax :cool: :

Metabolic swings

15 x 24 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

DBroM må have smittet mig med sin OCD :crazy: .. af en eller anden mærkelig grund er jeg ved nogle øvelser begyndt at tro, at min træning ikke er god nok medmindre jeg laver 8 x 15 reps. Og 8 x 15 reps kan mærkes dagen efter!! :laugh:

Sled plank pull

1 x 20/20 m v/h med slæde + 25 kg

1 x 20/20 m v/h med slæde + 25 kg

Ouch!

Fat GripZ BB Curls

10 x 20 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

Fat Gripz er nice!

På dette tidspunkt havde alle i garagen indset, at det var hos the bros, der blev sat trends. Der havde i hvert fald samlet sig en hel flok mennesker rundt omkring os, som så også fik lov til at se DanBro gå amok med en crazy bb curl drop-set finisher. Utterly insane!

KaufBro havde i mellemtiden bygget et kæmpetårn bestående af samtlige garagens vægtskiver på sin slæde og trak den over græsplanen som om det var peanuts. Lasse kørte med på det højeste tårn, og jeg hørte folk i hjørnerne snakke med dyb respekt om den præstation.

Badass bros! Jeg var pavestolt af de tre musketeers :wub:

Bagefter var bro Kauf nødt til at skynde sig hjem mens resten af os bros indtog Café Phenix for at få en kæmpe PWO måltid og god hyggesnak.

Alle fredage burde være sådan!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share