Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Fredag 24-02-2012

Jeg burde egentlig have lavet Wendler squat i dag .. men jeg trækker den lige en dag til. Jeg kan i forvejen ikke lide 1 RM forsøg, men lige netop squat gør mig meget nervøs ..

Til gengæld ville jeg lave Games Open WOD 12.1 i dag. Den gjorde mig nu også nervøs .. selvom jeg ikke havde en idé om, hvordan det ville føles at lave den, så vidste jeg, at jeg ikke ville bryde mig om det ..

Opvarmning

1.000 m roning

& Z-health

& udstræk à la Carl Paoli

Games WOD 12.1

Complete as many reps as possible in 7 minutes of:

Burpees

This workout begins from the standing position. The Athlete will move from flat on the ground to touching an object with both hands that is 6 inches above their max reach. Score is total reps completed.

Score: 110 :banana:

Resultatet blev bedre end jeg havde regnet med og håbet på. Det var en god start i Games Open. Og fra nu af kan WODsene vist kun blive bedre?!? :dry:

Sådan, tillykke med den gode score på første WOD :bigsmile: Jeg kan godt følge dig mht at blive lidt nervøs for 1RM forsøg, og det samme på 12.1 WOD'en :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 24-02-2012

Jeg burde egentlig have lavet Wendler squat i dag .. men jeg trækker den lige en dag til. Jeg kan i forvejen ikke lide 1 RM forsøg, men lige netop squat gør mig meget nervøs ..

Til gengæld ville jeg lave Games Open WOD 12.1 i dag. Den gjorde mig nu også nervøs .. selvom jeg ikke havde en idé om, hvordan det ville føles at lave den, så vidste jeg, at jeg ikke ville bryde mig om det ..

Opvarmning

1.000 m roning

& Z-health

& udstræk à la Carl Paoli

Games WOD 12.1

Complete as many reps as possible in 7 minutes of:

Burpees

This workout begins from the standing position. The Athlete will move from flat on the ground to touching an object with both hands that is 6 inches above their max reach. Score is total reps completed.

Score: 110 :banana:

Resultatet blev bedre end jeg havde regnet med og håbet på. Det var en god start i Games Open. Og fra nu af kan WODsene vist kun blive bedre?!? :dry:

Imponerende resultat :kickass: Jeg ville være død undervejs.

Link to comment
Share on other sites

I giver mig præstations angst!

Da ikke pga. den der burpee workout?? Den kan du slå os i med flere længder. Det sker jo ikke så tit i CrossFit - men her har man en fordel, hvis man har lav kropsvægt. Prøv den!! :bigsmile:

Nummer 7 i Europa og nummer 79 i verden, sådan.. Satme en god placering :superman:

Det er det smukke ved at lave workouten tidligt i forløbet - så kan man for en stund have en illusion om at man er sej med de seje :laugh:

Bortset fra Anne Waage og Hayley Knowles er der jo ikke nogle af de vilde europæiske piger, der har postet deres resultat endnu. Bare vent til mandag morgen - der skal du scrolle meget længere ned for at finde mit navn :tongue:

PS: Men jeg slog Rebecca Voigt og Katie Hogan :superman:

Sidst jeg tjekkede lavede man ikke noget 1rm i Wendler.

Nej, men jeg er ret sikker på, at selv Wendler ville synes det var fjollet at stille op til en SL konkurrence og kun at vide, hvilken vægt man kan tage 5, 10 eller 15 gange .. :wink:

Imponerende resultat :kickass: Jeg ville være død undervejs.

Og dog .. Jeg tror du undervurderer dine evner Marianne!

Link to comment
Share on other sites

Kære Daisy.

Kloge Louie Simmons har engang sagt: "testing for your opener is only for people who lack confidence".

Du starter på 90. Din åbner er nem og dens primære formål er at bygge selvtillid og fjerne nervøsitet. Dit andet squat er på 100kg og den laver du også i komfortabel stil, selvom det begynder at føles lidt tungt. Afhængig af hvor godt 2. squat føles går du enten på 105 eller 110 i tredje løft.

Det er idioti at maxe ud kort før et stævne når man har en højt estimeret styrkeguru som friend.

Kærlig hilsen

Verdens bedste styrkeløfter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Fedt man, burpees!

Hvad fanden bliver i nervøse over? At i ikke præsterer godt i forhold til andre? Eller at i ikke giver jer alt hvad i kan? Jeg forstår det ikke!

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Huggybear og Lasse - jeg svarer senere ..

Lørdag 25-02-2012

Hurtig omgang træning efter at have været dommer for en masse mennesker til Games Open WOD i 3 timer

Opvarmning

500 m roning

&

mobilitet

Wendler Week 3 - Day 4 (6. cycle)

Squat

5 x 35 kg

5 x 43 kg

3 x 53 kg

5 x 65 kg

3 x 73 kg

13 x 80 kg (Rep PR!!!)

Link to comment
Share on other sites

FameBro har ret.

Venlig hilsen verdens næstbedste styrkeløfter

PS. hvad skal du stille op til?

PPS. Tillykke med dit resultat i 12.1!

Og alligevel ... nu har jeg ligget syg siden søndag aften. Som jeg har det lige nu, kan jeg være godt tilfreds bare jeg dødløfter 95 kg. Buhu :cry3:

Det er bare en lille uofficiel SL konkurrence i Target Fitness. Det er det samme sted, hvor jeg også stillede op til den der Strongman konkurrence. Det er egentlig også kun for at prøve noget nyt og for at se, hvordan jeg fungerer i ikke CrossFit relaterede sammenhænge. Og fordi de er så søde derinde ... Det skal nok blive sjovt!

Og tak! Det var godt nok ikke en workout, der ligger til mig. Men så dum som den nu var, så klarede mit hold det så godt, at vi ligger på en 7. plads i Europa nu. Det er ret vildt! Jeg er spændt på at se, hvad HQ har fundet på som workout nr. 2. Det kan vel ikke blive værre?!

Link to comment
Share on other sites

Og alligevel ... nu har jeg ligget syg siden søndag aften. Som jeg har det lige nu, kan jeg være godt tilfreds bare jeg dødløfter 95 kg. Buhu :cry3:

Det er bare en lille uofficiel SL konkurrence i Target Fitness. Det er det samme sted, hvor jeg også stillede op til den der Strongman konkurrence. Det er egentlig også kun for at prøve noget nyt og for at se, hvordan jeg fungerer i ikke CrossFit relaterede sammenhænge. Og fordi de er så søde derinde ... Det skal nok blive sjovt!

Og tak! Det var godt nok ikke en workout, der ligger til mig. Men så dum som den nu var, så klarede mit hold det så godt, at vi ligger på en 7. plads i Europa nu. Det er ret vildt! Jeg er spændt på at se, hvad HQ har fundet på som workout nr. 2. Det kan vel ikke blive værre?!

Du kommer til at løfte 100kg+, jeg hepper på dig oppe fra sverige hvertfald :bigsmile:

Det var da en nice workout den der 12.1 :crazy:

Ej det var vist en ren test af work capacity fremfor teknik, så fra nu af kan det vist kun blive både tungere og mere teknisk. Jeg glæder mig også til at se hvad de har i godteposen til 12.2 :4thumbup:

Og god bedring, træls du har ligget syg så længe :cry3:

Indtil da kan du lige se hvad jeg skier rundt i heroppe :cool:

post-30412-017551100 1330549325_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Og alligevel ... nu har jeg ligget syg siden søndag aften. Som jeg har det lige nu, kan jeg være godt tilfreds bare jeg dødløfter 95 kg. Buhu :cry3:

Det er bare en lille uofficiel SL konkurrence i Target Fitness. Det er det samme sted, hvor jeg også stillede op til den der Strongman konkurrence. Det er egentlig også kun for at prøve noget nyt og for at se, hvordan jeg fungerer i ikke CrossFit relaterede sammenhænge. Og fordi de er så søde derinde ... Det skal nok blive sjovt!

Og tak! Det var godt nok ikke en workout, der ligger til mig. Men så dum som den nu var, så klarede mit hold det så godt, at vi ligger på en 7. plads i Europa nu. Det er ret vildt! Jeg er spændt på at se, hvad HQ har fundet på som workout nr. 2. Det kan vel ikke blive værre?!

Det bliver spændende! Spark lige røv. Har du en med som coach?

Jeg er også lidt spændt på hvad den næste bliver. Det kan KUN blive bedre! Med mindre det er max reps T2B i 10 min :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du kommer til at løfte 100kg+, jeg hepper på dig oppe fra sverige hvertfald :bigsmile:

Det var da en nice workout den der 12.1 :crazy:

Ej det var vist en ren test af work capacity fremfor teknik, så fra nu af kan det vist kun blive både tungere og mere teknisk. Jeg glæder mig også til at se hvad de har i godteposen til 12.2 :4thumbup:

Og god bedring, træls du har ligget syg så længe :cry3:

Indtil da kan du lige se hvad jeg skier rundt i heroppe :cool:

Hahaha - lad os nu se. Men det er dejligt med opbakning helt fra Sverige af!!

Og du fik ret - 12.2 er både tungere og mere teknisk. Og nu må folk gerne komme og sige, at jeg er kræsen og alt muligt, men den her workout kan jeg skam heller ikke lide :nonono: Fy for katten! Hvis man ikke havde skulderproblemer inden Games Open startede, skal man da nok få dem efter en uge med 7 min burpees og 10 min high rep snatches ugen efter ... :unhappy:

Har du egentlig mulighed for at lave den workout der, hvor du er?

Hvor er det bare flot - det er jo ren winter wonderland Martin. :wub:

Det bliver spændende! Spark lige røv. Har du en med som coach?

Jeg er også lidt spændt på hvad den næste bliver. Det kan KUN blive bedre! Med mindre det er max reps T2B i 10 min :laugh:

Thor kommer muligvis forbi og coacher mig .. ellers går det nok uden. Det ville også virke grotesk at have coach med og løfte puny kilo, hvis jeg nu ikke når at blive helt frisk igen ..

Og hej - 12.2 har da så meget dit navn på! Make us proud girl!! :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 01-03-2012

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 4 - Day 3 (6. cycle) DELOAD

Bænkpres

5 x 20 kg

5 x 35 kg

3 x 45 kg

5 x 45 kg

5 x 53 kg

5 x 53 kg

Under første sæt med 53 kg blev jeg svimmel ... ja, det skal nok blive sjovt på lørdag :laugh:

Wendler Week 4 - Day 4 (6. cycle) DELOAD

Squat

5 x 20 kg

5 x 38 kg

3 x 48 kg

5 x 48 kg

5 x 58 kg

5 x 58 kg

Squat walkouts

1 x 90 kg

1 x 100 kg

1 x 110 kg

1 x 120 kg

Holy moly! Jeg finder mig snart et nyt hobby .. jeg tror i virkeligheden ikke, at jeg er glad for tunge ting :blink:

Link to comment
Share on other sites

Thor kommer muligvis forbi og coacher mig .. ellers går det nok uden. Det ville også virke grotesk at have coach med og løfte puny kilo, hvis jeg nu ikke når at blive helt frisk igen ..

Og hej - 12.2 har da så meget dit navn på! Make us proud girl!! :kickass:

Jeg synes helt sikkert at du skal sørge for at have en coach med. Det er dejligt beroligende når man selv skal koncentrere sig, at man har en til at tage sig af sedler, se hvor lang tid der er igen osv. Desuden vil jeg anbefale at du planlægger din opvarmning hjemmefra og skriver den ned! Præcis hvad du skal tage, hvor lang tid inden dit første forsøg osv. Så undgår man at man lavede tossede ting med hovedet under armen i opvarmningen.

Tja, principielt set så gør den, men jeg er bange for at få en skulderskade. Min ene skulder er sart. Jeg kører den med lille stærke Sara på søndag, tager den bare derop af og hvis det ikke føles godt på noget tidspunkt så stopper jeg. Det er ikke skader værd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes helt sikkert at du skal sørge for at have en coach med. Det er dejligt beroligende når man selv skal koncentrere sig, at man har en til at tage sig af sedler, se hvor lang tid der er igen osv. Desuden vil jeg anbefale at du planlægger din opvarmning hjemmefra og skriver den ned! Præcis hvad du skal tage, hvor lang tid inden dit første forsøg osv. Så undgår man at man lavede tossede ting med hovedet under armen i opvarmningen.

Tja, principielt set så gør den, men jeg er bange for at få en skulderskade. Min ene skulder er sart. Jeg kører den med lille stærke Sara på søndag, tager den bare derop af og hvis det ikke føles godt på noget tidspunkt så stopper jeg. Det er ikke skader værd :smile:

Du har jo s også været med onkel-OCD til alle dine stævner.

Det virker altså fint at varme op til omkring 90-93% af startvægten og sørge for at have sidste løft 5-10 minutter før startløft.

PS: Jeg tvivler på at der kommer til at være sedler m.m. i TarGet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes helt sikkert at du skal sørge for at have en coach med. Det er dejligt beroligende når man selv skal koncentrere sig, at man har en til at tage sig af sedler, se hvor lang tid der er igen osv. Desuden vil jeg anbefale at du planlægger din opvarmning hjemmefra og skriver den ned! Præcis hvad du skal tage, hvor lang tid inden dit første forsøg osv. Så undgår man at man lavede tossede ting med hovedet under armen i opvarmningen.

Tja, principielt set så gør den, men jeg er bange for at få en skulderskade. Min ene skulder er sart. Jeg kører den med lille stærke Sara på søndag, tager den bare derop af og hvis det ikke føles godt på noget tidspunkt så stopper jeg. Det er ikke skader værd :smile:

Thor bliver min coach i morgen, og jeg føler mig i tryg under hans vinger. Når han er på, bliver der ikke overladt noget til tilfældigheder. :4thumbup:

Hahaha - lille stærke Sara, er det det I kalder hende for? Hun kommer jo bare til at owne den workout på trods af sin lave kropsvægt. Hvad er det egentlig, der gør jer Odense piger så vilde? Dig, Sara, Hrund, JAAB, Linda ... I er så skræmmende seje :blink:

Det virker altså fint at varme op til omkring 90-93% af startvægten og sørge for at have sidste løft 5-10 minutter før startløft.

PS: Jeg tvivler på at der kommer til at være sedler m.m. i TarGet.

Det vil jeg skrive mig bag øret. Tak for tippet!

Og jeg tvivler også på, at det bliver så gennemført og professionelt i morgen.

Held og lykke i morgen! :superman:

Håber du er blevet rask igen...

Tusind tak!

Jeg føler mig ikke helt på toppen igen. Jeg er stadigvæk ualmindelig træt og bliver svimmel flere gange om dagen. Men jeg satser på, at jeg kan tage mig sammen under mine løft i morgen :devil:

Og jeg har lige luret lidt i din log - hvor er du blevet vild! Jeg kan huske engang i august sidste år, hvor vi begge bænkede 80 kg til den der mærkelige box challenge. Hold da op, der er sket noget siden!! Respekt!! Og i squat lige sådan. Som jeg sagde, there's something about those Odense girls :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha - lad os nu se. Men det er dejligt med opbakning helt fra Sverige af!!

Og du fik ret - 12.2 er både tungere og mere teknisk. Og nu må folk gerne komme og sige, at jeg er kræsen og alt muligt, men den her workout kan jeg skam heller ikke lide :nonono: Fy for katten! Hvis man ikke havde skulderproblemer inden Games Open startede, skal man da nok få dem efter en uge med 7 min burpees og 10 min high rep snatches ugen efter ... :unhappy:

Har du egentlig mulighed for at lave den workout der, hvor du er?

Hvor er det bare flot - det er jo ren winter wonderland Martin. :wub:

Jeg skal nok bakke dig op alt jeg kan, om det så var fra grønland. Man kan aldrig få for meget hep hep :bigsmile:

Ja den ligger virkelig dårligt til mig da jeg er en idiot til snatch. jeg kan sagtens klare de helt lette, men allerede 60kg bliver svært for mig da jeg har teknik som en tumpe. Jeg kan måske flå dem som power snatch hvis dagen er god og har en god spotter. Men du må nu kunne klare dig ganske fint her, bare pas på skulderen så skal det nok gå. Men du har helt ret, skulderskader bliver nok en rimelig udbredt til Opens i år men 2 ud af 5 wods der går lige i dem.

Jeg har egentlig mulighed for den, men hvis jeg ikke bliver mere frisk i kroppen til imorgen så ved jeg ikke om jeg laver den. Jeg skal alligevel ikke konkurrere i år da jeg ikke er hjemme til hverken regionals ellers games. Men nu må vi se, jeg skal nok poste video hvis jeg laver den :bigsmile:

Hehe jamen det er også totalt nice heroppe, men det er dog noget koldt når man har svedt mega meget efter at have gået i nogle timer og man så lige står stille og vinden kommer. Så står man og klaprer med tænderne en smule :smile: Men det er helt sikkert det værd..!

Hvordan går det med dårligdommen, er den på vej væk igen? Håber du når at blive rask til du skal løfte..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal nok bakke dig op alt jeg kan, om det så var fra grønland. Man kan aldrig få for meget hep hep :bigsmile:

Ja den ligger virkelig dårligt til mig da jeg er en idiot til snatch. jeg kan sagtens klare de helt lette, men allerede 60kg bliver svært for mig da jeg har teknik som en tumpe. Jeg kan måske flå dem som power snatch hvis dagen er god og har en god spotter. Men du må nu kunne klare dig ganske fint her, bare pas på skulderen så skal det nok gå. Men du har helt ret, skulderskader bliver nok en rimelig udbredt til Opens i år men 2 ud af 5 wods der går lige i dem.

Jeg har egentlig mulighed for den, men hvis jeg ikke bliver mere frisk i kroppen til imorgen så ved jeg ikke om jeg laver den. Jeg skal alligevel ikke konkurrere i år da jeg ikke er hjemme til hverken regionals ellers games. Men nu må vi se, jeg skal nok poste video hvis jeg laver den :bigsmile:

Hehe jamen det er også totalt nice heroppe, men det er dog noget koldt når man har svedt mega meget efter at have gået i nogle timer og man så lige står stille og vinden kommer. Så står man og klaprer med tænderne en smule :smile: Men det er helt sikkert det værd..!

Hvordan går det med dårligdommen, er den på vej væk igen? Håber du når at blive rask til du skal løfte..!

Tak for opbakningen - det hjalp :wink:

Hvis du alligevel ikke går efter en kvalifikation til Regionals, så kan du da bare lade være med at lave den. Det ville jeg gøre, hvis jeg kunne :laugh: Jeg skal nok nå op på 60 flotte reps, men alt over det bliver en kamp ..

Hvor meget længere skal du være deroppe? Og bygger I egentlig iglus når I skal sove udenfor? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tak for opbakningen - det hjalp :wink:

Hvis du alligevel ikke går efter en kvalifikation til Regionals, så kan du da bare lade være med at lave den. Det ville jeg gøre, hvis jeg kunne :laugh: Jeg skal nok nå op på 60 flotte reps, men alt over det bliver en kamp ..

Hvor meget længere skal du være deroppe? Og bygger I egentlig iglus når I skal sove udenfor? :cool:

Sådan, det var godt at høre :bigsmile:

Jeg overvejer også kraftigt at lade være, vil ikke smadre skuldre på den inden jeg skal ud i sneen igen. det må blive en anden gang jeg giver den gas med snatches, men først efter jeg har lært den ordentligt.

Jeg er sikker på du nok skal klare dig godt i den workout, der bliver hepper igen heroppe fra :4thumbup:

Vi skal være her indtil fredag hvor vi tager hjem, og der er jeg mega smadret. mine stænger er allerede super ømme nu, og har stadig en uge tilbage :bigsmile:

Vi skal prøve at bygge snehule imorgen eftermiddag og sove i den natten over, men ellers forsøger man ikke at gøre det. det tager lang tid at lave, så det er nemmere at sætte telt op. og det gælder om heroppe at gøre det så nemt for sig selv som muligt. så lidt energi brugt som muligt.. Men glæder mig til at prøve sådan en snehule imorgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 03-03-2012

Target Raw

Jeg følte mig ikke helt på toppen, men nu havde jeg jo glædet mig til konkurrencen længe - så skulle jeg da lige se, hvad jeg kunne rykke.

Der var oprindeligt 4 kvinder tilmeldt, men to af dem kom ikke, så vi var kun to :unhappy: Jeg kunne godt se, at det ville blive svært for den anden kvinde at vinde over mig. I stedet for at vinde konkurrencen gik jeg derfor efter at få en squat PR i hus og vinde over mig og mit hoved, der ikke tror nok på det jeg kan.

Jeg vejede ind på 66,1 kg.

Jeg havde skrevet opvarmningen til alle tre løft ned, men ligesom til CrossFit konkurrencer, hvor man altid er alt for mange mennesker om kun få opvarmningsstænger, var det hele lidt ukoordineret og jeg løftede lige der, hvor jeg kunne komme til. Op til 70 kg i squat. På det tidspunkt var jeg stadigvæk ret svimmel, det føltes som om jeg havde drukket nogle sjusser inden?? :blink: Derfor satte jeg min startvægt til 85 kg, da jeg slet ikke kunne mærke efter, om jeg havde en god eller en dårlig dag.

Da jeg tog de 85 kg ud af racket, havde jeg lidt problemer med at finde balancen med stangen på nakken, og jeg synes heller ikke, jeg fik spændt op ordentligt. Alligevel var squatten meget let.

Mit andet løft (95 kg) var så forbavsende nemt, at jeg næsten ikke kunne tro, at det var det hele .. men jo, både dommeren og coach Thor var enige om, at det var et flot og godkendt løft. Weeee!

Mit tredje løft satte vi til 100 kg. Det er alligevel grænseoverskridende at komme op på et trecifret tal for første gang. Jeg har i hvert fald monster meget respekt for den slags :freaked: Men jeg er også en kylling!

Løftet var tæt på at blive underkendt på dybden .. da jeg var på vej ned, besluttede mit hoved, at jeg ikke turde, og jeg vendte om lidt tidligere end jeg normalt ville have gjort. Idiot! Det føltes ikke så tungt som forventet overhovedet. Og bare jeg får hovedet med, kan jeg gå både dybere og tungere.

Anyways, det var ny PR!

Så blev det tid til bænk. Jeg havde tænkt at serien skulle hedde 75-80-82 afhængig af hvordan løftene føltes. De 75 kg var lette, men jeg failede desværre 80 kg to gange. Jeg synes virkelig min bænk svinger meget.

Jeg havde ikke de store forventninger til dødløft, da jeg jo kun nåede op på 115 kg for to uger siden.

Jeg startede med 110 kg, og de fløj bare op.

Andet løft var på 117,5 kg, hvilket ville have været ny post-op PR. Endnu en gang var det let og blev løftet med god stil.

Min tidligere PR var på 120 kg - og ja, jeg ved godt, at den er lidt ynkelig - men den er fra for 3 år siden, hvor min krop åbenbart besluttede sig for ikke at rykke sig mere i det løft. Uanset om hvad jeg prøvede, kunne jeg ikke få et eneste kg mere op i flere år. Men det kunne jeg i dag ...

Tredje løft satte vi på 122,5 kg. Og endnu en gang var det let :w00t:

Ny PR, og der var til mere. Vildt nok!

Jeg endte på en total på 297,5 kg. På Wilks skala gav det 308,3 point, og det synes jeg altså er en ret flot debut for min første SL konkurrence :smile:

Nu står den på sofa og hvile, og i morgen skal 12.2 laves. Can't wait :hmmm:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share