GPS ur... Overkill?


SoerenS
 Share

Recommended Posts

Hey :D

Jeg er en 15 årig dreng, som har løbetrænet seriøst i omkring 6 måneder, og jeg kan løbe en 5 kilometer på cirka 20 min..

Jeg er efterhånden nået til det punkt, hvor jeg mener, at jeg kunne bruge lidt mere overblik over min træning og har derfor overvejet køb af et GPS/puls ur.

(Har specielt set mig lun på Garmin Forerunner 305 + pulsbælte:D)

Men ville det måske være overkill at købe et pulsur?

Det skal desuden lige siges, at jeg også mægtigt gerne vil i gang med noget seriøs interval træning, men ville et ur også være super til dette formål fx?

Edited by SoerenS
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror de har det i Bilka i denne uge til 999 kr.

Nej, det er fedt at løbe med GPS ur, man forsøge hele tiden at få en bedre tid, det er meget motiverende.

Ja meget motiverende, men nu ikke det smarteste for at få gode resultater.

Men ja et gps ur er genialt og har hjulpet mig meget, nok mest til ínterval og til at huske at løbe langsomt nok på mine lange ture.

Link to comment
Share on other sites

Køb det!

Mit eget 305 er lige gået dødt efter jeg vil tro 3 års tro tjeneste. Nu har jeg bestilt 310XT'eren. Men 305 kan sagtens alt det du har brug for. Du kan netop lave intervaltræninger og bestemme mål for hvert interval, altså ift. distance eller fart.

På computeren kan du så se grafer over det hele og sammenligne forskellige træningspas.

Så derfor; køb det!

Link to comment
Share on other sites

Køb det!

Mit eget 305 er lige gået dødt efter jeg vil tro 3 års tro tjeneste. Nu har jeg bestilt 310XT'eren. Men 305 kan sagtens alt det du har brug for. Du kan netop lave intervaltræninger og bestemme mål for hvert interval, altså ift. distance eller fart.

På computeren kan du så se grafer over det hele og sammenligne forskellige træningspas.

Så derfor; køb det!

Super info!!:D Takker! Lyder som en rigtigt god idé med et køb!;P

Link to comment
Share on other sites

Den er på tilbud i Elgiganten til 999,- i denne uge.

Er der nogen der har erfaringer med den såkaldte soft-strap, som pulsure.dk sælger den med?

Er det meget anderledes end standardremmen, hvor en stor del af det er noget plasticlignende materiale?

Edit: Tilføjelse af link.

Edited by Monty80
Link to comment
Share on other sites

Den er på tilbud i Elgiganten til 999,- i denne uge.

Er der nogen der har erfaringer med den såkaldte soft-strap, som pulsure.dk sælger den med?

Er det meget anderledes end standardremmen, hvor en stor del af det er noget plasticlignende materiale?

Edit: Tilføjelse af link.

I dette review af 310XT'eren er der et afsnit omhandlende soft-strappen. Den skulle være en klar forbedring. Der er også billeder.

http://www.dcrainmaker.com/2009/09/garmin-forerunner-310xt-in-depth-review.html

Link to comment
Share on other sites

Den er på tilbud i Elgiganten til 999,- i denne uge.

Er der nogen der har erfaringer med den såkaldte soft-strap, som pulsure.dk sælger den med?

Er det meget anderledes end standardremmen, hvor en stor del af det er noget plasticlignende materiale?

Edit: Tilføjelse af link.

Jeg har en soft-strap til min FR60, og synes det fungerer godt. Jeg har ikke prøvet deres standardrem, så jeg kan ikke give nogen sammenligning.

Softstrappen er et bredt elastikbånd, som selvfølgelig kan indstilles i størrelsen, og så er der kun plastik lige foran, hvor man klikker selve senderen på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

GPS ure har jeg ikke meget til overs for.

Her skal jeg give en grund:

En løber med GPS ur, han plejer at løbe ca. 10 - 12 km/t, jeg selv løber ca. 12 - 14.5 km/t, min 5.3 km på 22 min som er km tid på 4:09, men GPS løberen mener selv at have løbet 10 km på 46 min, GPS løber men også han har løbet de sidste 5 km på 22.5 min, hvor sandsynligt mene du det er? tror du ikke GPS løberens GPS har spillet ham et pus.

Hilsen Motions løberen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share