redbull


brinch93
 Share

Recommended Posts

Min ven(ved den har været der før, men jeg har mange venner, med mange teorier) Siger at det er godt at drikke redbull, før/mens/efter man træner, fordi det hjælper på energien. Passer det, eller er det spild af penge og usundt for en?

Link to comment
Share on other sites

Hvis min prætræningsadfærd ikke har været optimal, så tager jeg et par redbull diet.

@AthleteX- kan du uddybe? :smile:

Først og fremmest opponere jeg mod overhovedet at smide diverse stimulanter indenbords med mindre ens ernæring og kost er spot-on!

Prioritering i kronologisk rækkefølge:

-> Generel ernæring og kost

-> Ernæring omkring ens workouts

-> Basale kosttilskud (protein, multiviamin/mineral, essentielle fedtsyrer, calcium, vitamin d, zinc/magnesium ect.)

-> Performance givende kosttilskud (kreatin, BCAA, beta alanine samt præ-workout stimulanter såsom koffein)

-> Og til sidst alle de stærkt tvivlsomme kosttilskud der med stor sandsynlighed ingen effekt giver.

Det største problem jeg ser og hører om er at folk vender overstående på hovedet - de flip flopper pyramiden og resultaterne bliver deraf.

Misforstå mig ikke, koffein er et glimrende performance givende drug når det benyttes med omhu og måde.

Vælger man alligevel, i sin ignorance og dovenskab, at vende overstående prioriteringsliste på hovedet vil jeg råde folk til nærmere at undersøge hvad der er i de energi-drinks de drikker og hvilke af disse stoffer der giver en reel effekt. Således kan man købe disse stoffer hjem i bulk, undgå en masse af det "skidt" der tilsættes disse hurtige energi-drinks og tilmed spare en hulens masse penge.

Jeg håber det var rigeligt med svar, Christian.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share