Store cykeltrøjer


Slice73
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeg har selv mere eller mindre opgivet at finde cykeltrøjer i voksenstørrelse. I stedet bruger jeg almindelige svedtransporterende trænings t-shirts som fx adidas climacool til at cykle i. Jeg klarer mig fint uden lommerne bagpå, for jeg har altid nøgler, pung, telefon, pumpe, ekstraslange osv i en lille rygsæk hvor der også er plads til en camelbak.

mvh Klaus

PS: Findes der overhovedet cykeltrøjer der er lavet til velskabte voksne mænd? Problemet med cykeltrøjer er ikke så meget de små størrelser, men også at de er ultra ultra slimfit ikke bare i kroppen men også på ærmerne der altid strammer ad helvede til.

PPS: jeg kører som regel korte MTB-ture på max. 2 timer. Dem der kører på landevej kan have andre præferencer

Edited by Klaus Kokholm
Link to comment
Share on other sites

"Min" cykelklub har tøj fra Giordana i Xxxxl, så det kan lade sig gøre.

Men det er selvfølgelig ikke sikkert at butikkerne tager så store størrelse hjem på lager.

Men ellers kan du jo melde dig ind i den lokale cykelklub og så forudbetille tøjet - det plejer at bliver solgt under listepris det kan dække kontingentet; vi har da nogle medlemmer hos os som kun er medlem for at købe billigt tøj.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Giordana har faktisk trøjer op til str. 11 (7xl) men dem over str. 8/9 er meget svære at få fat på.

Jeg bruger også Adidas Climatecool og lign. har dog fundet et par trøjer i xxxxxl fra CycleZone som jeg næsten kan skrues ned i, mærkeligt de cykeltrøjer skal være så små i str. og så slimfit når man kan være i en xxl Adidas?

Mangler dog en langærmet trøje, men som Gregers skriver må man jo "bare" melde sig ind i den lokale klub og håbe på de kan skaffe dem hjem.

Link to comment
Share on other sites

Cycle-clothing.co.uk har op til 4XL, men det løser selvfølgelig ikke problemet med at kunne prøve før køb. Bikebuster har af og til store (gerne op til "3XL", og en sjælden gang med 4 krydser) størrelser, men de kan ikke rigtig svare på hvad det svarer til i "normale" tøjstørrelser for folk der ikke er bygget som en professionel cykelrytter.... Den tabel de har på hjemmesiden passer i hvert fald kun til meget slanke mennesker.

En af mine gode venner sendte mig engang et link til en engelsk webshop der havde cykeltøj op i ret store størrelser (i hvert fald op til 9XL!!). Heriblandt også nogen herligt selvironiske trøjer med WIDE LOAD eller FAT BOY. Af en eller anden grund kunne de fås helt ned i Medium....... Og jeg kan naturligvis ikke huske hvor. Jeg har sendt ham en mail, men han cykler mere end han er online, så jeg ved ikke lige hvornår jeg får svar...

Edited by Klaus Kokholm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share