kæresten kan ikke forstå hun ikke taber sig


pellergnu
 Share

Recommended Posts

min kæreste kan ikke forstå hun ikke taber sig.

vi dyrker regelmæssig motion 3 gange i ugen.

i dag bad jeg hende så skrive ned hvad kun har spist for at tælle kalorierne sammen.

jeg endte på 770 kalorier. er det ikke grunden til at hun ikke taber sig,altså at hendes stofskifte og forbrænding er gået i stå pga underernæring???

hun er 169 høj, og vejer 68 kilo

Link to comment
Share on other sites

jeg endte på 770 kalorier. er det ikke grunden til at hun ikke taber sig,altså at hendes stofskifte og forbrænding er gået i stå pga underernæring???

Lige præcis. Det var også derfor, de allesammen var lidt chubby i de der kz-lejre.

Nej, mere seriøst: hvis nu hun spiste 770 kalorier om dagen, så ville hun selvfølgelig tabe sig. Så I skal nok først starte med at finde ud af, hvad hun i virkeligheden spiser.

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis. Det var også derfor, de allesammen var lidt chubby i de der kz-lejre.

Nej, mere seriøst: hvis nu hun spiste 770 kalorier om dagen, så ville hun selvfølgelig tabe sig. Så I skal nok først starte med at finde ud af, hvad hun i virkeligheden spiser.

+ 1 for AWESOMNESS!

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis. Det var også derfor, de allesammen var lidt chubby i de der kz-lejre.

Nej, mere seriøst: hvis nu hun spiste 770 kalorier om dagen, så ville hun selvfølgelig tabe sig. Så I skal nok først starte med at finde ud af, hvad hun i virkeligheden spiser.

En Mars feder ikke hvis man spiser den i mørke :smile:

Link to comment
Share on other sites

tak for de gode svar. virkelig noget man kan bruge til noget.

(ironi kan være anvendt)

jeg har slået alt op, hvad hun spiser, og endda lagt til, og hun lyver ikke

hun er opereret i hypofysen, så har nedsat stofskifte, som hun dog for medicin for. hun lever sundt, og i skal fandme ikke svine hende til, når i fucking ikke har mødt hende. spurgte om hendes forbrænding kunne være nedsat pga under-ernæring. hvad med at svare på det, i stedet for at trolle den bag skærmen

Link to comment
Share on other sites

Såså!

Forbrændingen kan være nedsat, hvis man over tid er underernæret. Den når dog aldrig under basalstofskiftet, og det ligger væsentlig over de 7-800 kcal.

Det lyder dog mærkeligt, at hun spiser tre gange og du skal lægge lidt til for at det giver 770. Det er MEGET lavt og hun vil være meget syg efter kort tid, hvis hun vitterligt levede som du siger.

Edited by MaKuMa
Link to comment
Share on other sites

tak for de gode svar. virkelig noget man kan bruge til noget.

(ironi kan være anvendt)

jeg har slået alt op, hvad hun spiser, og endda lagt til, og hun lyver ikke

hun er opereret i hypofysen, så har nedsat stofskifte, som hun dog for medicin for. hun lever sundt, og i skal fandme ikke svine hende til, når i fucking ikke har mødt hende. spurgte om hendes forbrænding kunne være nedsat pga under-ernæring. hvad med at svare på det, i stedet for at trolle den bag skærmen

Ja det kan den godt, men ikke så meget at den kan modvirke så lavt et energiindtag.

Uanset hvad grunden er til hendes manglende vægttab er det i hvert fald dumt at spise så lidt. Jeg håber for hende selv at hun lyver eller at i bruger nogle forkerte værdier, for ellers kommer det til at gå ud over hendes krop i længden.

Fokuser hellere på at brænde nogle flere kalorier af. Det er meget bedre at hæve motionsniveauet end at skære i kosten. Jeg kørte selv lidt i stå under et vægttab, men så fandt jeg ud af at jeg havde løbet den samme rute så mange gange, at jeg bare luntede af sted og nød turen. Så begyndte jeg at tage tid, og hver tur blev en kamp mod uret. Dét gav fandme sved på panden og resultater i en fart, så se om i kan finde en motivationsfaktor for at gi den gas under træningen.

Link to comment
Share on other sites

min kæreste kan ikke forstå hun ikke taber sig.

vi dyrker regelmæssig motion 3 gange i ugen.

i dag bad jeg hende så skrive ned hvad kun har spist for at tælle kalorierne sammen.

jeg endte på 770 kalorier. er det ikke grunden til at hun ikke taber sig,altså at hendes stofskifte og forbrænding er gået i stå pga underernæring???

hun er 169 høj, og vejer 68 kilo

Med de tal, så har hun et BMI omkring de 24. Det er vist hvad man vil kalde normalvægtig og ganske sundt - naturligvis med betingelse af hvordan hendes kropsbygning er (fedtprocent). Hvis I i længere tid har dyrket regelmæssig motion 3 gange om ugen, og jeres træning ikke består af 30 minutter på stepmaskiner, så er hun formentligt ganske sund som hun er.

Jeg tvivler som de andre i tråden også på kcal-tallet, men jeg vil ikke afvise det. Kan det lave tal skyldes, at hun lige netop den dag vidste at hun "blev målt" og derfor ubevidst spiste mindre? Som de andre er inde på, har hun næppe holdt en 770kcal "diæt" længe. Hun ville smide noget alá et halvt kilo om ugen på den diæt, hvis vi ser bort fra at I også træner.

Link to comment
Share on other sites

hva hun spiser - og det tal er helt ærligt regner jeg med :innocent:

hva med drikkevarer - som sodavand, øl, vin og alkohol, som der er rigtig meget energi i?

Motion alene gør det ikke - en sommeris tager 30 min. gåtur at for brænde, så det handler mere om hvad der kommer indenbords! Set på dén måde er motion en dårlig måde at tabe sig på - men vigtig nok for at holde musklerne ved lige under vægttabet.

Vægtttræning kan betyde, at man tager lidt på - men man kan ikke se det på vægten, men på tøjet, da muskler fylder mindre end fedt.

Forsøg at regne ud, hvor meget energi I bruger under motionen + det basale stofskifte, så skulle tingene gerne "gå op" (med et lille underskud i indtaget).

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter - kan vi regne på noget fælt jeg engang opdagede:

At en god håndfuld franskbrødsmadder, med lidt smør og pålægschokolade - netop opfyldte det daglige anbefalede energigbehov - endda korrekt fordelt på kulhydrat, protein og fedt. Sikkert ikke fyldt med vitaminer. Men dem kan man jo købe på glas :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej (:

Det kan være irriterende at få smidt en masse "det passer ikke" i hovedet, men jeg tvivler nu også.. Ikke fordi jeg tror at nogen lyver, men hvordan regnede du kalorierne ud? Hvor fandt du tallene? Og blev maden vejet?

Måske skulle I prøve at gøre det nogle flere dage og sikre jer at alt passer, og hvis den stadig siger lidt under 800 kcal - og ingen herfra er kommet med noget forklarende og konstruktivt - ville jeg gå til en læge med tallene.. Så helder jeg i hvert fald til at der er et eller andet galt! Om der er for lidt mad, forkert medicin eller hvad det kan være kan man jo så krydse fingre for at han/hun ved eller i hvert fald kender nogen der gør..

Link to comment
Share on other sites

min kæreste kan ikke forstå hun ikke taber sig.

vi dyrker regelmæssig motion 3 gange i ugen.

i dag bad jeg hende så skrive ned hvad kun har spist for at tælle kalorierne sammen.

jeg endte på 770 kalorier. er det ikke grunden til at hun ikke taber sig,altså at hendes stofskifte og forbrænding er gået i stå pga underernæring???

hun er 169 høj, og vejer 68 kilo

Få målt hendes fedt%, måske er den lav og så har hun ikke så meget fedt at tabe af, det kan være derfor det går langsomt. Jeg har også tabt mig til et niveau hvor jeg bare ikke kunne tabe mere, lige meget hvor lidt jeg spiste (havde også perioder hvor jeg kun spiste 700-1000kcal dagligt, selvom jeg løb 10km eller mere hver eneste dag), men det var fordi min fedt% var på 11%. Men selv dér tabte jeg nu stadig 0,5kg om ugen eller lidt mere så jeg synes også det lyder mærkeligt.

Men jeg synes også at det kunne være interessant at se nedskrevet hvad hun spise præcist, fordi normalt er det kun anorektikere der indtager så lidt. Og ja jeg har selv haft anoreksi, og det var derfor jeg spiste så lidt som jeg gjorde.. - det gør normalt fungerende mennesker ikke...

Hilsen JM :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share