Lidt hjælp til styrketræng m.m. :)


DCMH90
 Share

Recommended Posts

Hej, er startet med at træne for en uge siden, træner mandag, onsdag, fredag og søndag. træner mave, skulder, ryg, bryst, biceps, triceps (alt) ben træner jeg til fodbold og løber 2 gange om ugen (7,3km for at være hel præcis) det jeg gerne ville havde råd/ tips til er

1. om det er rigtigt eller forkert at træne mave, skulder, ryg, bryst, biceps, triceps (alt) mandag, onsdag, fredag og søndag (4 gange om ugen) ????

2. At starte med det laveste ved en maskine og tage 5kg 10 gange og så 10kg 10 gange og så 20 kg 10 gange og fortsætte med at plus 10 kg til indtil jeg f.eks når 60 kg og tager den fra 1 gang til måske 8 gange (indtil jeg ikke kan mere)????

3. er 20 år, vejer 74,4 kg og er 182-184cm høj er det en dum ide at begynde på proteinpulver og kreatin ????

4. Råd til mad/kost (Hvad er godt og hvad er skidt)????

På forhånd tak

ps alle tips/råd/hjælp ville være en kæmpe hjælp for mig

Hilsen DCMH90

Edited by DCMH90
Link to comment
Share on other sites

At træne de samme muskler 4 gange ugentligt, er måske lidt rigeligt. 2-3 gange ugentligt skulle være nok for de fleste. I stedet for at træne så mange sæt af hver øvelse, kunne du nøjes med 1 let sæt (ca 30-50% af dit tungeste sæt) og 1 mellemtungt sæt, inden du går på tungere vægte. Træner du flere øvelser for samme muskelgrupper, behøver du kun at varme op i den første. Protein og kreatin kan være behjælpeligt, men synes du skulle satse på at spise rigtig proteinholdig mad i stedet. Kosten er et omfattende projekt, men jeg synes at de opdaterede kostråd her på siden, er et fint udgangspunkt.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

spørgsmål 3 og 4 går lidt ind under det samme så jeg tillader mig at besvare dem med et!

Kosten skal altid være det vigtigste (læs: første) man tænker på, proteinpulver, kreatin og lignende er som deres samlede navn også antyder supplementer til god kost.

1. fokus, general kost. spiser du de rigtige ting, spiser du nok og ofte nok o.s.v.

2. fokus, simple kost supplementer. proteinpulver, meal replacement(husk stadig at rigtig mad for så vidt muligt skal komme dette i forkøbet).

3. fokus, avancerede supplementer. kreatin, energi produkter o.lign.

så til at starte med vil det nok, som andreasH siger, være en god i det at læse lidt i kostforumet..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share