Five fingers ?


sexus
 Share

Recommended Posts

Den sko du der har fundet eb bestemt ikke god at løbe i, har selv et par og de fungere ikke til det. Skal du have nogle at løbe i skal der være en eller anden form for spænde hen over foden. Så du har valget imellem Sprint, Speed, KSO og en ny model der snart kommer til DK Bilika. Jeg ved at den forhandler du henviser til er igang med seriøse forhandlinger om at få Bilikaen til DK, da den skulle være yperlig at løbe i.

Link to comment
Share on other sites

Der stå bare at den er god at løbe i?

Det er de ikke.

De sidder ganske enkelt ikke godt nok fast til løb, og på mine fødder blev elastikken voldsomt generende når jeg havde dem på mere end en time af gangen (sådan cirkus).

Dertil bør du være opmærksom på at det formentlig kræver en væsentlig mængde tilvænning at løbe i fivefingers, men når du så er tilvænnet skulle det være ret godt. :smile:

Her er Vibrams egne forslag til hvad de forskellige modeller egner sig til.

http://www.vibramfivefingers.it/eng/usage.aspx

Link to comment
Share on other sites

Det er de ikke.

De sidder ganske enkelt ikke godt nok fast til løb, og på mine fødder blev elastikken voldsomt generende når jeg havde dem på mere end en time af gangen (sådan cirkus).

Dertil bør du være opmærksom på at det formentlig kræver en væsentlig mængde tilvænning at løbe i fivefingers, men når du så er tilvænnet skulle det være ret godt. :smile:

Her er Vibrams egne forslag til hvad de forskellige modeller egner sig til.

http://www.vibramfivefingers.it/eng/usage.aspx

Tak for jeg synes at de gør mange god til ting på ens krop :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv et par classics sprint og Kso'er! Jeg løber fint i alle tre modeller. Grunden til at jeg løber fint i classics tror jeg er at min hæl er ganske kraftig, dette gør at jeg ikke behøver stramme elastikken overhovedet. De af mine venner der har mindre markant hæl, har generelt problemer med den generende elastik. For en sikkerhedsskyld vil jeg foreslå en anden model.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hey.

Jeg begyndte for 3-4 måneder siden at løbe i de såkaldte barfods sko. Jeg prøvede Five Fingers på noget messe og havde faktisk regnet med jeg skulle have et par, men efter jeg fik dem på og gik rundt i dem følte jeg stor ubehag da de simpelthen ikke sidder godt. Der er selvfølgelig meget stor forskel på fødder og tilpasning.

Men det som virker for mig er Terra Plana Vivi Barefoot løbesko. Du kan eventuelt tjekke dem på www.terraplana.com under Mens. Jeg løber i deres Evo model og har kun haft gode oplevelser med dem og kender et par stykker der også løber i dem og er godt tilfredse. Det kræver stor tilvænning for dine fødder at løbe i barfodssko, da du ingen støtte har og det sætter virkelig dine fødder og ben på en opgave :)

Men held og lykke med det. Det er skønt når du er klar til de længere ture i dem :)

Mvh.

Seberg

Edited by Seberg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share