kolesterol


brinch93
 Share

Recommended Posts

Jeg ved den sikkert har været oppe og vende en milliard gange, men jeg gider ikke lede mere igennem på nettet, for kommer altid frem til at det giver åreforkalkning, kolesteroltal og hjertekarsygdomme, men aldrig hvorfor man spiser det.

Spørgsmål:

Hvorfor spiser man, for at få kolesterol, når man træner?

Link to comment
Share on other sites

Kolesterol er nødvendigt for kroppen i forbindelse med opbygning af celler, dannelse af kønshormon mv. Kroppen danner selv kolesterol af de fødevarer, som vi spiser.

Men jeg synes ikke ligefrem at jeg har hørt nogen spise med det ene formål at få kolesterol i kroppen før træning.

Træning har omvendt vist sig at være godt til at sænke kolesterolniveauet i blodbanen, hvor det kan være risikabelt at have sejlende rundt i for store mængder.

Er du sikker på at det er kolesterol, du har hørt omtalt?

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Kolesterol er nødvendigt for kroppen i forbindelse med opbygning af celler, dannelse af kønshormon mv. Kroppen danner selv kolesterol af de fødevarer, som vi spiser.

Men jeg synes ikke ligefrem at jeg har hørt nogen spise med det ene formål at få kolesterol i kroppen før træning.

Træning har omvendt vist sig at være godt til at sænke kolesterolniveauet i blodbanen, hvor det kan være risikabelt at have sejlende rundt i for store mængder.

Er du sikker på at det er kolesterol, du har hørt omtalt?

Jeg tror ikke jeg forklarede det rigtigt.

Jeg har hørt at man spiser æg i løbet af dagen,for at få kolesterol, når man vil blive større, eller have mere ud af træning, men tak for svaret for det hjalp på det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke jeg forklarede det rigtigt.

Jeg har hørt at man spiser æg i løbet af dagen,for at få kolesterol, når man vil blive større, eller have mere ud af træning, men tak for svaret for det hjalp på det :4thumbup:

De fleste som spiser Æg, gør det fordi de er en god kilde til protein. Jeg kommer selv op til 6 rå æg i min shake, sammen med en litter mælk/kakao, hvilket jeg drikker på dage hvor jeg træner. Glem alt om det sludder med at pille blommen fra, det er spild af god mad, uden nogen egentlig begrundelse.

Æg påvirker ikke dit blod-kolesterol overhovedet. Hvis det gør, er det i hvert fald så lidt, at det er meget svært at få øje på. Der er eksempler på folk der hælder 12æg ned, uden at det har påvirket deres kolesterol.

Læs evt også denne gamle tråd fra februar om emnet: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=52891

Edited by BlueBoden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share