Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Aften træning @Hometrainer

Dagens anden træning bød på endnu en hometrainer session. Dagens WO skulle stå på Power, og inspireret af Craig Alexander stod den på 6x3min som hovedserie med masser af pres på pedalerne. Dagen idag har jeg brugt på at skrive en ansøgning til en spændende stilling jeg tilfældigvis faldt over. At der så var ansøgningsfrist idag gjorde kun udfordringen mere interessant, og jeg fik skrevet en fin ansøgning og sat det pænt op på 1 times tid. Fedt. Derudover har jeg været i kommunikation med min vejleder, og det ser ud til han endelig har fået skrevet manuskriptet færdigt til mig. Noget jeg var lovet at stå med midt i December. Men akkeja, den akademiske verden er for viderkommende, og jeg er befriet fra den nu hvor min kontrakt er ophørt. Nu er der så lige et mindre efterspil med at få skrevet PhD'en færdig inden 31.1.

Dagens Session:

10min Opvarmning

20min Skiftevis højre/venstre ben dominant med 1min begge ben ml. hver.

5min Easy Pace

6x3min @310-325w (Sidste på 350W), 1min rul ml. hver

12min Easy Spin-Off

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags Træning

Idag stod den på restitutions-træning. Måske lidt tidligt i og med jeg "kun" har været igang siden søndag for alvor, men jeg holder fast i planen om struktureret træning, og kan ligeså godt være det fra starten af. Derfor var det ikke det store der skulle til for at sende mig over i FDK og lave 45min kondicykel padling. Jeg burde måske have taget dem på hometraineren for at træne positionen lidt mere, men trængte til lige at komme ud af huset. Har siddet hele morgenen og skrevet på opgave, så der skulle lige ske lidt andet! Efterfølgende lavede jeg en smule prehab på ben-tøjet uden at det greb om sig.

Derefter hjem og lave en protein shake af den sunde slags på kokos-mælk og ærteprotein. Smager mega godt, og så bilder jeg mig selv ind at det er piv-sundt. Opskriften er simpel:

165mL KokosMælk (en af de små dåser)

1 banan

1 håndfuld frosne bær

20g Ærteprotein

5g BCAA

50mL appelsin juice

Alt sammen rykkes i en blender, og så giver det en super velsmagende kokos-shake med masser af god fedt, protein og lidt carbs!

Dagens Træning som sagt:

45min Kondicykel, 650Kcal, 200w/gns

Achilles-Strecth

Leg Extensions + Leg Curls

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Onsdags Tryllerier

Igår var en super produktiv dag på at skrive PhD. Fik lavet 5-6siders kvalitet som kan sættes direkte ind i opgaven, og samtidig fik jeg lidt mere overblik over hvad jeg mangler og hvad der skal prioriteres. Jeg har givet mig selv en stram deadline med en første udgave der skal være klar i starten af næste uge. Så i dag, imorgen og i weekenden skal der knokles rimelig hårdt. Igår skulle jeg også lige træne lidt, og jeg havde rykket alt træningen til om aftenen, da jeg også skulle ud at svømme sent i Bellahøj. Kroppen er stadig i recovery fasen, og jeg kunne godt mærke lungerne stadig er på vej tilbage. Løbet var ihf hårdt, og svømningen gjorde også sit indhug i kroppen. Har ihf sovet som en sten i nat, og det plejer at være en god indikator på at kroppen har fået tæv.

Jeg mødte desuden Mr. Thorhauge i FDK igår, og vi blev enige om at der er for mange nødder her efter Nytår der fylder op i centeret. Man kan virkelig spotte tosserne på lang afstand. Grrrr!

Dagens Tal

Løbebånd (50min): 15min gang, 15min løb (6.00/Km), 10x30sek Sprint (3.45/Km), 10min gang

Styrketræning: Overhead Squat/KB Swings+Snatches/Hamstring Rolls/1-Legged DL

Svømning (2400M): 100M Opvarmn/4x75M ABC (Arme/Ben/Camlet)/4x50M Armlængde/2x(200+100 1-3 + 4x50 Max + 4x25 Max)/100 Udsvøm

Måtte strække gevær på sidste omgang af hovedserien efter de 4x50M. Lungerne pev og hvæste, og jeg slugte mere vand end luft, så jeg stod over på de sidste 100M sprint.

Idag står den på en lang hometrainer-session med efterfølgende løb i steady pace. Bliver fedt!

Link to comment
Share on other sites

Det er fandme fedt at du er kommet ind i rutinen igen, og ikke mindst har genfundet glæden ved at skrive herinde :bigsmile:

Undskyld hvis du allerede har skrevet det, men hvad er målene for dig i år? Selvfølgelig Abu Dhabi, men hvordan ser det ud med resten af sæsonen? Giver du Marmotten et skud eller hvorledes?

Og en anden ting. Hvorfor er du så opmærksom på protein? :bigsmile: Det er lidt for at stikke til dig, men jeg er altid åben for nye tanker indenfor ernæring. Jeg tænker bare lidt om du får nok kulhydrat ift. at du er udholdenhedsatlet af guds nåde, og ikke BB'er :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag Tons

Dagen idag har stået i træningens tegn, og jeg har derfor ikke arbejdet så meget på PhD'en som jeg skulle. Havde en aftale i banken i formiddags for at snakke økonomi, hvordan det står til og hvad muligheder jeg har lige nu. Selvom mit rådighedsbeløb er faldet betydeligt, så synes jeg det ser fornuftigt nok ud til at jeg kan fortsætte med fornuftig kost, træningsudstyr mm. Dog skal jeg være opmærksom på de små skjulte udgifter der givetvis kommer når man dyrker Tri på forholdsvis højt niveau. Nå, men træningen idag blev lige udvidet lidt. Det var meningen jeg "kun" skulle køre en Lactate-Threshold-Test idag, men en aftale med underboen og muligheden for at køre lidt ekstra på hometraineren gjorde jeg ændrede programmet. Desuden aftalte vi at løbe efter vores hometrainer session. Alt i alt blev det en rigtig solid træning, og jeg har nu en god lang restitution indtil imorgen aften, hvor jeg kun skal ud og teknik løbe før weekenden banker på døren og der skal intensiveres lidt igen! Bum!

Dagens Tal:

Hometrainer (120min):

30min Opvarmning med 3spin-Ups efter 20min/20min 220W Bøjle/5min Easy/20min 240w Bøjle/5min Easy/20min 280w Bøjle/5min Easy/15min Cooldown

Løbebånd (30min): 10min 6.00pace/5min 4.45pace + 4.30min 4.45pace/5min 6.00/5min gang

Udstrækning af gluteus, hamstrings, quads, achilles

1/2L Rødbede Juice efterfølgende! Holdkæft det smager af lort, men går lige i restitutionen.

/Done

Link to comment
Share on other sites

Det er fandme fedt at du er kommet ind i rutinen igen, og ikke mindst har genfundet glæden ved at skrive herinde :bigsmile:

Undskyld hvis du allerede har skrevet det, men hvad er målene for dig i år? Selvfølgelig Abu Dhabi, men hvordan ser det ud med resten af sæsonen? Giver du Marmotten et skud eller hvorledes?

Og en anden ting. Hvorfor er du så opmærksom på protein? :bigsmile: Det er lidt for at stikke til dig, men jeg er altid åben for nye tanker indenfor ernæring. Jeg tænker bare lidt om du får nok kulhydrat ift. at du er udholdenhedsatlet af guds nåde, og ikke BB'er :smilerock:

Hov, glemte lige at svare her :smile:

MOL er en gammel kærlighed der aldrig ruster. Jeg vender altid tilbage når der skal struktur på træningen, styr på livet eller bare lukkes noget ud i æteren. MOL er for mig et frirum, hvor jeg kan skrive mine tanker ned, uden at redigere i det og finpudse på teksten, men bare lade fingrene danse henover tastaturet, og lade ordstrømmen fortælle den umiddelbare historie.

Mht planlægning af årets sæson, så er der stadig en masse tvivlspørgsmål der ligger og lurer. Som skrevet er min arbejdssituation rimelig usikker og jeg frister i øjeblikket tilværelsen på Dagpenge. Det betyder også mindre økonomisk råderum til at køre konkurrencer. Men jeg vil prøve at få nogle races ind på kontoen, og så ellers arbejde en erfaring op, samt en bedre form. For så forhåbentligt at have nogle muligheder i 2014. Men der kommer nok en nyhed eller to omkring et race jeg regner med at købe billet til i løbet af den uge vi går ind i. Wait for it!

Tror sgu ikke jeg er mere opmærksom end så mange andre. Protein er for mig essential energi. Den energi du ikke bruger ryger ud igen, modsat kulhydrat og fedt. Så for mig er det altid nemt at køre ekstra protein ned, hvis kroppen har brug for energi. Men min kost har jeg også tænkt en del over, og jeg er meget mere villig til at spise kulhydrater end jeg har været. Det har samtidig givet god energi i træningerne, og i mellem træningerne.

Link to comment
Share on other sites

Fredags-Løb og Lørdags Jog

Igår havde jeg egentligt en møg-dag. Min mave drillede sindssygt meget, og jeg var mere bundet til sofaen end skrivebordet for at lave lidt på PhD'en. Fik samlet nogle løse ender, men mest af alt endte jeg på sofaen. Kl 17 havde jeg dog dagens træningspas, og kæresten skulle med idag til lidt interval løb. Super fedt at have hende med, og rart hun endelig er kommet igang med løb igen. Hendes knæ er dog nogle bitches, så hun skal starte forsigtigt op. Anyways, træningen stod på teknik og så lidt "Fart-Lek's" på stadion.

60min Teknik + Interval (6-Dagsløb).

Hertil morgen var det en lidt klatøjet knægt der vågnede efter vi var ude igår til middag hos en god veninde. Der blev drukket et halvt glas rødvin, og ellers var det clean. Men jeg kom lidt sent i seng, så da jeg vågnede kl 8.00 imorges var jeg stadig en smule søvndrukken. Efter lidt roderi valgte jeg at stå op og få overstået dagens træning som stod på endurance løb. Jeg fik snakket lidt med træneren igår, og han foreslog at løbe 3x5min i race-pace (Abu-Dhabi). Som sagt så gjort, så løb jeg ned til søerne, og lappede så sø nr. 2 og sø nr. 3 og det passede perfekt med distance og pace.

2Km Opvarmning (5-45-6.00)

1Km Race-Pace (5.00)

1Km Jog (6.00)

1Km Race-Pace (4.52)

1Km Jog (6.00)

1Km Race-Pace (4.53)

6Km Jog (5.45-6.0)

Satsede på at ramme 4.45 og løb på gefühl. Er langt mere tilhænger af følelse frem for puls, og prøvede at ramme en følelse i kroppen som jeg ville kunne holde på de 20Km til race. Det gik fint idag, og næste gang håber jeg på lidt varemere vejr så er jeg sikker på at jeg rammer pace!

Nu skal der lige restitueres lidt foran computeren og skrives lidt, før jeg skal til Rasmus Henning Kursus omkring open water swim i Farum i eftermiddag.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Cool nok. Glæder mig til at høre mere om planerne.

Mht. kulhydrat/protein snakken, så er det selvfølgelig op til dig selv. Jeg tror umiddelbart at du træner så meget at du ikke behøver tænke protein ind af frygt for at kulhydrat skulle lagres som fedt :bigsmile: Har du prøvet at regne ud hvor mange gram kulhydrat du indtager om dagen?

Link to comment
Share on other sites

Cool nok. Glæder mig til at høre mere om planerne.

Mht. kulhydrat/protein snakken, så er det selvfølgelig op til dig selv. Jeg tror umiddelbart at du træner så meget at du ikke behøver tænke protein ind af frygt for at kulhydrat skulle lagres som fedt :bigsmile: Har du prøvet at regne ud hvor mange gram kulhydrat du indtager om dagen?

Wait for it!

Jeg er næsten stoppet med protein tilskud mm. Kører lidt efter hårde træningspas, men er gået over til ærte-protein istedet for valle. Jeg er ikke så nøje regnende med min mad, det fungerer meget bedre når jeg ikke stresser over det. Havde faktisk en diskussion med kæresten for nylig omkring spiseforstyrrelser, og jeg tenderede i en retning der kunne minde om en spiseforstyrrelse. Jeg var blevet bange for at spise noget som helst pga vægten. Nu prøver jeg at droppe teori, og bare spise hvad jeg kan komme i nærheden af. Havregrød til morgenmad, kokos-protein shakes, rugbrød med makrel, ris/pasta til aftensmad evt med en god bøf eller fisk. Desuden prøver jeg at gå efter de gode råvare, økologisk fremfor mængde. Det virker og jeg har god energi for tiden.

Link to comment
Share on other sites

En Weekend med Træning - En Weekend med Mening!

weekendens træning er overstået, og det er med en dejlig summende fornemmelse i benene, samt ømhed på den helt rigtige måde at jeg sidder her og skriver dette log-indlæg. Igår eftermiddags skulle jeg til et "Open Water" kursus med Rasmus Hening, og min umiddelbare forståelse var at det ikke blev specielt hårdt og det nok bare blev lidt hyggesvøm med nogle forskellige øvelser. Der tog jeg så fejl, Rasmus var af en anden overbevisning end mig, og jeg fik min sag for med de forskellige øvelser vi blev kastet ud i. Kort fortalt havde vi hele bassinet for os selv, så der blev sat 4 bøjer op der skulle simulere en bane. Derefter var det ellers bare at svømme igennem med øvelser som slangen, undervandsrugby, forstyrrelses-øvelser og speed-drills. Alt sammen super effektiv træning og i den helt høje ende af skalaen hvad angår puls! Samlet set blev det nok til 1500-1800M, mistede mit count undervejs, men mest af alt handlede det om tid i vandet, og tid i dragten.

Imorges var jeg så godt ristet ovenpå en forholdsvis hård løbetur igår samt, svømningen, så dagens træning skulle helst foregå i de lidt lavere zoner. Første træningspas var endnu engang et kursus/teknik jeg havde meldt mig til hos min tidligere træner Niels Brandt, og med masser af fokus på øvelser samt forskellige jogge-runder blev der alligevel logget lidt kilometer. Alt i alt en super træning med mening! Næste pas bestod af våddragt-svøm i Bellahøj, hvor jeg fik selskab af en anden Abu Dhabi deltager, Diego, samt en MOL-star Spoer! Spoer stod for dagens underholdning med undervands-svømning, mens vi to havde taget dragten på og lå som klassiske tri-færger og svømmede frem og tilbage. Vi lavede en smule Race-simulation ved at hoppe op af vandet efter 1000M, løbe ned til den anden ende, for så at svømme 1000M mere. Alt i alt glimrende!

Sidste pas i weekenden var så en tur på hometraineren, og jeg skar tiden ned fra 120min til 60min, da jeg selv syntes jeg har været flittig i denne uge, samt at jeg ikke kunne overskue 120min i mit eget selskab. I Stedet skruede jeg lidt på intensiteten og det blev helt hæderligt. Den sidte halve time lå jeg således med 260W+ og følte mig godt tilpas!

Weekendens Tal:

Lørdag:

13Km Løb (Se ovenover)

60min Svømning, 15-1800M med Rasmus H.

Søndag:

60min løbeteknik

60min Svømning, 2x1000M Interval i Racepace (Tid: 16.15/16.45)

60min Hometrainer, 220W/Gns

Afslapning og jobsøgning nu her! Feeedt.

Nico

Link to comment
Share on other sites

AftenCykling

Efter en dag med dagpenge-møde på A-kassen og forskellige gøremål ifb. med det at være arbejdsløs og på understøttelse, var det rart at komme hjem og slappe af. Inden det fik jeg dog 1 times massage, som var all-out good på benene! Har haft en smule brok omkring venstre knæ siden igår aftes så det fik lige lidt kærlighed.

Hjemme igen fik jeg rettet et godt afsnit igennem på min opgave, og var således fint tilfreds med dagens indsats. Dagens anden træningpas var en omgang hometrainer, denne gang med fokus på cadence.

Hometrainer Session: 70min

10min Easy / 5min (30sek+30sek) / 20x1min (1min break) / 10min Easy

Gns puls: 68%, Max 82%

post-5949-0-83150000-1358194964_thumb.pn

Og så blev der spist en solid omgang wraps, og nu stener jeg lige 30min fjernsyn før jeg skal i seng!

/Goodnight

Link to comment
Share on other sites

Announcement!

Ich Liebe Frankfurt

post-5949-0-19776500-1358241754.png

Så er jeg 100% sikret startnummer, og vil derfor annoncere at årets hovedmål bliver den 7.7.13, hvor der køres Frankfurter Sparkasse IRONMAN European Championships! Det bliver med min deltagelse i AG25-29.

Og hvorfor så det race?

Jo, af flere årsager. Først og fremmest så ligger den rigtig godt i forhold til de danske træningsforhold, og samtidig er der mulighed for at være klar til en relay ved Challenge Copenhagen i August måned. Samtidig så er Frankfurt optimal i forhold til min force: en stærk cykel! Der er knap 1000hm, og god solid asfalt kombineret med en forhåbentlig super cykelform skal gerne gøre alvorligt skade på den rute. Men den klart mest vægtende årsag er at jeg kan tage derned sammen med min træningskammerat, Oliver og samtidig planlægge rigtig megen træning sammen med ham i forårs-månederne og for-sommeren. Det kommer til at blive rigtig sjovt! Sidste år var jeg lidt alene i min træning mod Lanzarote, og pga den lå tidligt på sæsonen (Maj måned) blev sæsonen meget langstrukken da jeg også havde Challenge Copenhagen på kortet. I år bliver fokus på at være så knivskarp som muligt den ene dag, og hvad der sker bagefter må vi tage til den tid.

Målet?

Målet med racet er igen at måle mig på den store bane. Sidste år placerede jeg mig i top10 i min age-group og målet er klart at forbedre den 10plads fra Lanzarote. Jeg er dog realistisk nok til at sige mit løb stadig mangler for meget til at jeg kan være en trussel mod toppen, men lad os se hvordan det ser ud til Juli måned! Men et gæt nu, som altid er sjovt at se tilbage på når man har kørt racet, ville hedde 58-4.40-3.35 og en total tid (inklusiv skift) på: 9t30min.

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

Idag har været en lidt omtumlet dag, jeg ventede på at få adgang til at købe min billet til IM Frankfurt, og alt imens var jeg igang med at lukke en god handel på et løbebånd jeg havde til salg for en af mine venner. Lige pludselig gik det stærkt, og jeg fik afhændet løbebåndet til en væsentligt højere pris end regnet med. Derudover har jeg brugt lidt tid på at kigge udstyr og opdatere på mine løbesko. Jeg har det sidste lange stykke tid fristet tilværelsen i et par brooks ghost, men har aldrig rigtig fundet mig til rette i dem. Desuden har jeg to par sko, et par til race og så et par til mængdetræning. Men den mængdetræning jeg laver er alligevel meget begrænset, så jeg har kigget efter en sko der går på kompromis og kan bruges både til interval løb, og endurance løb, samt til race! Om jeg bruger dem til Abu Dhabi kommer så lige an på hvordan følelsen er når jeg får dem på, og om jeg når at løbe dem til. Det ser vi på! Men skoen er et par Kwicky Blade Light fra K-Swiss. En spændende sko i mine øjne!

KKBLNM1-1.jpg

Ydermere fik jeg leget cykel-mekaniker idag, og fik skiftet mine gamle klinger fra en Ultegra kranksæt (Original på Scott'en) til nogle helt sprit nye SRAM red klinger. Om det kører bedre skal jeg ikke kunne sige, men det ser federe ud og de virker mere solide. Jeg havde lidt en følelse af slør i de andre klinger og den er væk nu med de nye! Nu er det ikke fordi antrit er den store ting i triathlon, men det er rart at de føles mere stive når man træder solide watt!

Dagens træning var en kort og forholdsvis rolig serie. En kombination af restitution og så det nye poppede fænomen hvor 3x30sek træning skulle være nok! Derfor var det god opvarmning i 15min, 5min tilvænning med lav kandence, 3x30sek med 4min30sek i mellem og derefter 15min afrul i den helt bløde ende. Det gav denne symfoni af en pulskurve:

post-5949-0-11205600-1358278136_thumb.pn

Puls gns/max: 66% (133bpm)/90% (181bpm)

Intervallerne lå mellem 600-650watt i 30sek

Imorgen står den på løb igen, og jeg har en god følelse i benene. Vejret ser godt nok ud til at blive rigtig koldt imorgen, men jeg tager lige stilling imorgen tidlig om jeg skal ud eller jeg skal lave "hill-repeats" på løbebåndet.

/Nico

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Lyder cool med Frankfurt, og super fedt at du har en decideret målsætning med det. Generelt er det fedt at læse en log hvor der er noget konkret at gå ud fra, i stedet for den sædvanlige "jeg skal bare være med for at have det sjovt". Ikke at der er noget galt med det, for vi har alle forskellige årsager til at vi træner, men det er sgu i orden og kræver nosser at have ambitioner! Stor ros herfra, og note to self om selv at stille krav til egne præstationer.

Og tillykke med mekanikertjansen. Det er meget fedt at kunne skrue på sin egen cykel - man får et helt andet syn på det.

Link to comment
Share on other sites

Lyder cool med Frankfurt, og super fedt at du har en decideret målsætning med det. Generelt er det fedt at læse en log hvor der er noget konkret at gå ud fra, i stedet for den sædvanlige "jeg skal bare være med for at have det sjovt". Ikke at der er noget galt med det, for vi har alle forskellige årsager til at vi træner, men det er sgu i orden og kræver nosser at have ambitioner! Stor ros herfra, og note to self om selv at stille krav til egne præstationer.

Og tillykke med mekanikertjansen. Det er meget fedt at kunne skrue på sin egen cykel - man får et helt andet syn på det.

Det er nok meget udansk at sætte sig nogle ambitiøse mål, men det virker for mig. Jeg gjorde det sidste år med Lanzarote og Challenge og begge gange holdt de stik. Det motiverer mig i træningen, og giver mig noget at sigte efter. Hvis ikke man tvivler på sine mål, så er de ikke sat højt nok. Men mon ikke du hiver nogle gode resultater ud af ærmet? Det handler nogen gange om at kaste sig derud hvor man ikke ved hvad der sker, og så håbe på at man kan levere varen!

Mekaniker bliver jeg aldrig, men det er sjovt lige at kende sin cykel og giver en langt bedre ide om hvad der skal til for at sådan en spiller 100%...!

Link to comment
Share on other sites

MorgenTræning - Hillrepeats og Styrke

Ikke så meget at skrive om. Morgenens træning stod på intervaller på løbebåndet, men med god hældning på. Jeg har de sisidste uger løbet 30sek sprint intervaller, og for at mixe det lidt op stod den idag på hill-repeats. Jeg var lidt i tvivl om hvordan og hvorledes, men fandt en meget god protokol for dagens træning.

10min Gang

15min Løb (6.00 -> 5.30 og 5% hældning)

3x20sek 5.00, 10%

3x20sek 4.30, 10%

3x20sek 4.00, 10%

15min løb (5.45->5.00)

5min Gang

Derefter:

4x8KB Swings 32Kg (Tung og Dynamisk, kunne godt have brugt en 48kg..)

4x8 Box Jumps

4x8 Step-Ups @50kg, low box x3, high ox x1

Achilles Stræk

/Done

Link to comment
Share on other sites

Træning igår aftes!

Fik arbejdet fint igår på min opgave, og fik skrevet et godt afsnit færdigt, men jeg har lidt en fornemmelse af at næste uge bliver lort. Som i rigtig lort. Men lad os nu se hvad der sker. Igår aftes stod den så på det ene ud af to svømmepas i denne uge. Jeg fik en god snak med træneren efter træningen. Jeg har de sidste par måneder ligget virkelig og kæmpet med vandet, og føler at jeg bruger ekstremt meget energi på at holde mig selv kørende. Det positive er dog at jeg i våddragten følte mig rigtig godt tilpas i søndags, og til spørgsmålet om jeg føler mig bedre svømmende end sidste sæson i våddragten, måtte jeg konstatere at svaret er ja! Problemet ligger bare i at jeg mister alt for meget uden dragten, så frygter virkelig den dag jeg skal svømme stævne uden min helix. Oh well!

Træningen igår var lidt mere teknik baseret og så sluttede vi af med en hård serie på 10x100M start 2.00. Det er noget der bider, og kræver mentalt overskud.

Svømning: 60min

Teknik - 600-800M

Hovedserie - 10x1000M

Afsvøm - 200M

Og derefter hjem og være hyper fordi jeg lige havde trænet. Det tog nok et par timer før at jeg sov ordentligt. Idag er der lidt mere guf på træningen. Planen er en lang tur på hometraineren efterfulgt af et off-bike run på 30min. Det skal nok blive feeeedt!

/NIco

Link to comment
Share on other sites

Endurance - Endurance - Endurance

post-5949-0-33463200-1358454569.png

Dagens eneste træning stod på et langt endurance pas på cyklen efterfulgt af løb. Men inden jeg nåede så langt var jeg forbi min massør og fik løsnet baglår, lægge og ryggen op med 60min massage. Udemærket, og noget der satte gang i kroppen kunne jeg mærke. Derfor valgte jeg også at tage bussen hjem, i stedet for at gå. Det var koldt idag, venner!

Lige som jeg var kommet hjem, så ringede kæresten at hendes cykel var flad, og om jeg gad køre hende til eksamen. Ikke lige planen, men som den galante herrer jeg er, så hoppede jeg nede i folkevognen, og kørte tilbage til nørrebro og videre til sydhavnen. Jeg fik også lige smidt en pakke i posten på vejen - Det er der en herinde der bliver glad for imorgen! Nå, men jeg har også fået skrevet en smule diskussions afsnit på min opgave. Egentligt noget jeg frygtede, men som jeg kom igang med det begyndte det så småt at flyde ud af fingrene og jeg fik 3timers god skrivning ind på kontoen idag. Super! Klokken 17 var aftalen med mig selv at jeg skulle træne, og dagens træning stod på et lang steady-pace pas på hometraineren, efterfulgt af 30min løb. Lidt ala sidste torsdag, dog med 15min mere på hometraineren. Næste uge rækker vi så ud efter de 2.5time. Det bliver langt! Men idag var jeg faktisk overrasket da jeg krydsede halvanden time. Kun 45min igen, og det mentale trick med at tage små bider, og derefter få belønning i form af energidrik, bananer eller varieret position på cyklen. Det gik, og jeg lavede en transition fra min lejlighed til jeg stod på løbebåndet på 4min. Ikke dårligt. Derefter var det 30min løb, delt op i 3 blokke med den midterste som den mest interessante. Her var planen at tage 2x1Km intervaller med race-pace. Da første interval gik godt på 4.45, fristede jeg at sætte den på 4.30 til næste interval. Det gik, og jeg følte mig rigtig godt tilpas. Lyske, knæ, læg mm. pev overhovedet ikke, så det var med smil på læben at jeg gik tilbage i til lejligheden.

Dagens Træning:

Thats was it, imorgen tager jeg måske ned og padler lidt i svømmehallen inden den står på løb imorgen aften med FitnessDK!

/Nico

*Billedet øverst er taget under Ironman Lanzarote, desværre ikke mig, men det ser fedt ud og supersprød cykel!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share