Min kæreste vil ikke have at jeg træner..


Triptamine
 Share

  

105 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Min kæreste og jeg har snakker om at få et barn, men hun er nervøs for hvilken påvirkning det vil have på hendes krop. Hun er en rigtig flot slank pige, som altid har haft udseendet med sig.

Selv har jeg trænet en smule styrketræning, og løbet on/off de sidste 17 år og forige år gennemførte jeg stolt mit første marathon. Siden da har jeg haft en off periode, men nu begynder motivationen så småt at komme igen.

Nu vil min kæreste så pludseligt annullere vores planer om at få barn, da hun ikke kan klare at jeg skal være fanatisk, (hvilket jeg aldrig har set mig selv som), når hun skal til at ødelægge sin krop.

Nogle gode råd?

Burde jeg droppe mine planer om at komme i form igen og tabe de 7-8 kilo jeg har taget på, så hun kan have det bedre med sig selv, imens hun er gravid?

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste og jeg har snakker om at få et barn, men hun er nervøs for hvilken påvirkning det vil have på hendes krop. Hun er en rigtig flot slank pige, som altid har haft udseendet med sig.

Selv har jeg trænet en smule styrketræning, og løbet on/off de sidste 17 år og forige år gennemførte jeg stolt mit første marathon. Siden da har jeg haft en off periode, men nu begynder motivationen så småt at komme igen.

Nu vil min kæreste så pludseligt annullere vores planer om at få barn, da hun ikke kan klare at jeg skal være fanatisk, (hvilket jeg aldrig har set mig selv som), når hun skal til at ødelægge sin krop.

Nogle gode råd?

ikke for noget men undskyld hvor det dog egoistisk a din kærste! det er ikke at ødelægge sin krop at blive gravid! det er en smuk ting og en gravid kvinde er meget smuk! hvis din kæreste ser det som en byrde at blive garvid og kalder det at ødelægge sin krop er det måske ikke det rette overhovedet at få et barn.......... måske bare mig..... :/

Burde jeg droppe mine planer om at komme i form igen og tabe de 7-8 kilo jeg har taget på, så hun kan have det bedre med sig selv, imens hun er gravid?

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste og jeg har snakker om at få et barn, men hun er nervøs for hvilken påvirkning det vil have på hendes krop. Hun er en rigtig flot slank pige, som altid har haft udseendet med sig.

Selv har jeg trænet en smule styrketræning, og løbet on/off de sidste 17 år og forige år gennemførte jeg stolt mit første marathon. Siden da har jeg haft en off periode, men nu begynder motivationen så småt at komme igen.

Nu vil min kæreste så pludseligt annullere vores planer om at få barn, da hun ikke kan klare at jeg skal være fanatisk, (hvilket jeg aldrig har set mig selv som), når hun skal til at ødelægge sin krop.

Nogle gode råd?

Burde jeg droppe kæreste?

Ja.

Link to comment
Share on other sites

Hvis din kæreste ikke vil have at du skal træne så skal du selvfølgelig ikke træne, det siger sig selv

Ha.... wait for it.... wait for iit.... waaaiiit for it... HA!

Det er da så dumt sagt. Hvis ens kæreste siger at man ikk må spise æg, skal man så også til at høre på det?

Link to comment
Share on other sites

Det vil altid påvirke en kvindes krop, at hun får et barn. Det kan der ikke ændres på. Men jeg vil mene, at det kan lade sig gøre at komme i god form igen efter en graviditet. Det er det, så vidt, jeg ved, flere af de kvindelige MOLboer, der har præsteret.

Mht. din egen træning: At træne er at tage ansvar for sin egen trivsel. Den, der holder sig i form, er aldrig helt ligeglad. Og ville ligegyldighed netop ikke være det værste af alt, når I nu overvejer at blive en familie?

Jeg ville spørge hende, om det ikke er bedre, at du træner, end at du f.eks. tåger rundt i byen og skaber dig tosset?

Naturligvis skal du tage dig til tid at støtte hende, hvis/når hun bliver gravid, men jeg mener bestemt ikke, at hun kan tillade sig at `forbyde´ dig at træne.

Prøv at snakke om tingene, og finde en løsning. Hvis I ikke kan det, så bør I nok overveje, om det med et barn er en god idé.

Good luck!

Link to comment
Share on other sites

Ha.... wait for it.... wait for iit.... waaaiiit for it... HA!

Det er da så dumt sagt. Hvis ens kæreste siger at man ikk må spise æg, skal man så også til at høre på det?

Nogen mennesker er bare for dumme til at forstå ironi selv når det bliver skåret ud i pap for dem

Link to comment
Share on other sites

Nu vil min kæreste så pludseligt annullere vores planer om at få barn, da hun ikke kan klare at jeg skal være fanatisk, (hvilket jeg aldrig har set mig selv som), når hun skal til at ødelægge sin krop.

Nogle gode råd?

Er din kæreste usædvanlig umoden eller bare controlfreak?

At hun overhovedet kan finde på at sige "ødelægge sin krop" i forbindelse med at få et barn tyder på en usund opfattelse. Eller også er hun bange for at hendes udseende ikke længere kan leve op til omgivelsernes (dine) krav under og efter graviditeten. I så fald har DU et problem!

De fleste kvinder bliver i øvrigt - efter min mening - langt flottere af at blive mødre. Måske kommer der nogle strækmærker på maven, men deres udstråling bliver ofte boostet med 80-100 procent.

Link to comment
Share on other sites

Den lette:

Hun er dum og egoistisk. Sæt hende på plads - træn og glem børneplanerne. PIP har ret - måske er det ikke det rette, at få et barn.

Den krævende:

Forstå din kæreste. Hvordan er jeres forhold? Måske er hun selv meget usikker på det at skulle have barn - måske er hun generelt usikker og frygter, at du vil elske hende, hvis hun pludselig ikke er lækker mere(i hendes egne øjne!)! Og i den kontekst bliver det jo så ikke bedre af, at du skal til at være fit og lækker.

Problemet er lidt, at det formentligt ikke løser noget problem, hvis du bare giver efter og dropper at træne. Så opstår samme problem i nye rammer igen og igen senere hen.

Snak med hende, find ud af, hvor skoen rigtigt trykker(årsagen for hendes handlinger) og løs/behandel det problem. Hvis tilfældet er usikkerhed, så er det jo svært - for selvom du fortæller hende, at du altid vil elske hendes uanset hvad, så vil hun ikke nødvendigvis tro på det, og hun vil så formentligt heller ikke føle sig tilpas

mvh.

Joan Ørting

(ironien betyder ikke, at jeg ikke mener det jeg siger :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Er din kæreste usædvanlig umoden eller bare controlfreak?

At hun overhovedet kan finde på at sige "ødelægge sin krop" i forbindelse med at få et barn tyder på en usund opfattelse. Eller også er hun bange for at hendes udseende ikke længere kan leve op til omgivelsernes (dine) krav under og efter graviditeten. I så fald har DU et problem!

De fleste kvinder bliver i øvrigt - efter min mening - langt flottere af at blive mødre. Måske kommer der nogle strækmærker på maven, men deres udstråling bliver ofte boostet med 80-100 procent.

Har du et mor-kompleks? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Chris....

Step1: get some balls

Step2: få styr på hendes psyke

2a: Hun fortsætter med at være neurotisk => afslut forholdet inden du ødelægger dit liv sammen med en neurotisk kvinde der kun kan give sig selv og dig ulykke

2b: hun arbejder med sig selv og sin usikkerhed og vokser som menneske. Giver plads til du kan være dig selvog finder roen og glæden i moderskabet og parforholdet. => du vågner og indser det bare var en drøm. Kvinder ændrer sig ikke til det bedre (se mulighed 2a)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, jeg synes I lyder meget umodne begge to og nok ikke klar til at få barn.

Jeg forstår ikke, hvordan du kan overhovedet overveje, om din kæreste skal bestemme om du skal træne "fordi hun får ødelagt sin krop". Jeg forstår ikke, hvordan du overhovedet har været så længe i et forhold, hvor din kæreste åbenbart tror, at hun kan tillade sig at forlange det. Jeg forstår ikke, at det skulle have nogen negativ betydning, at du er i god form. Når hun tror hun kan stille så urimeligt krav til dig, så er det højst sandsynlig fordi du tidligere har ladet hende stille urimelige krav og et mønster, der vil gentage sig. Jeg synes det er på tide du siger fra. Meget klart!

Edit: komma'er til fri afbenyttelse i ovenstående indlæg: ,,,,,,,,,,

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du ikke ligge under for hendes "jeg bliver stor og tyk, derfor skal du også være det" - det er en forfærdelig offerrolle at havne i og det vil gøre dig skingrende sindssyg for tilsidst at ødelægge jeres forhold.

Når det er sagt, er der lidt her til den kreative indgangsvinkel:

Hvis hun er så bange for "at ødelægge sin krop" - hvilket jeg giver KåreS fuldstændig ret i, er en forfærdelig indgangsvinkel til graviditet - hvorfor så ikke tage hende på sengen og få hende til at træne også.

På den måde kan hun komme i form før graviditeten og holde sig kørende under graviditeten - husk, at der findes mange andre former for motion end løb. Div. statistikker viser, at kvinder der er i god form under deres graviditet får børn med lavere fødselsvægt/mindre fedt på kroppen og generelt har en nemmere fødsel.

Der er rigtigt mange gode argumenter for at komme i form før graviditet og holde det ved lige under graviditet.

Hvis hun er hys og mener, at hun får en abort ved den mindste form for fysisk aktivitet, er du velkommen til at bruge min hustru som eksempel, der både har klaret styrketræning, 8 timer lange vandreture og ligeså lange langrendsture under sin graviditet. Ellers kan du surfe forbi Crossfitmom.com - eller dk... og tjekke den lille solstråle historie ud.

Læs op på lektien om fordele ved træning ved graviditet og man derefter alle ammestue-skræk-historier i jorden, så hun kan se at komme igang. På den måde vinder i begge.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal du ikke ligge under for hendes "jeg bliver stor og tyk, derfor skal du også være det" - det er en forfærdelig offerrolle at havne i og det vil gøre dig skingrende sindssyg for tilsidst at ødelægge jeres forhold.

Når det er sagt, er der lidt her til den kreative indgangsvinkel:

Hvis hun er så bange for "at ødelægge sin krop" - hvilket jeg giver KåreS fuldstændig ret i, er en forfærdelig indgangsvinkel til graviditet - hvorfor så ikke tage hende på sengen og få hende til at træne også.

På den måde kan hun komme i form før graviditeten og holde sig kørende under graviditeten - husk, at der findes mange andre former for motion end løb. Div. statistikker viser, at kvinder der er i god form under deres graviditet får børn med lavere fødselsvægt/mindre fedt på kroppen og generelt har en nemmere fødsel.

Der er rigtigt mange gode argumenter for at komme i form før graviditet og holde det ved lige under graviditet.

Hvis hun er hys og mener, at hun får en abort ved den mindste form for fysisk aktivitet, er du velkommen til at bruge min hustru som eksempel, der både har klaret styrketræning, 8 timer lange vandreture og ligeså lange langrendsture under sin graviditet. Ellers kan du surfe forbi Crossfitmom.com - eller dk... og tjekke den lille solstråle historie ud.

Læs op på lektien om fordele ved træning ved graviditet og man derefter alle ammestue-skræk-historier i jorden, så hun kan se at komme igang. På den måde vinder i begge.

Godt brølet! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lol. Din kæreste lyder som en dum gås, en egoistisk bitch og en enfoldig kælling. Du har vel taget hende for hendes lækre udseendes skyld og tænkt (med pikken), at hvad hun manglede i intelligens og empati havde hun i krop og karisma.

Du er nu ankommet til den virkelige verden, og du må enten erkende, at du var et dumt svin, der tog hende for kroppens skyld, tage konsekvens 1 og lære at leve med hendes uransagelige veje, eller du må erkende, at du var et dumt svin, der tog hende for kroppens skyld, tage konsekvens 2 og stille hende et fornuftigt ultimatum, eller du må erkende, at du var et dumt svin, der tog hende for kroppens skyld, tage konsekvens 3 og forlade hende asap.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Man kan også vende den om og spørge, om noget barn er tjent med sådan en mor ...

Beklager den trælse situation du står i, men se på den lyse side: Du fandt ud af det, før hun blev gravid, og du hang på hende eller i hvert fald barnet resten af dit liv. Så dét. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Haha sjældent har en poll på MOL haft så entydigt et udfald :P Tror du ikke dybest set, at du allerede har bestemt dig når du vælger at rådføre dig på et motions-forum? Du kunne næsten ligeså godt have spurgt Patrick Bateman, hvad han synes du skulle gøre :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share