Min kæreste vil ikke have at jeg træner..


Triptamine
 Share

  

105 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det rigtig sjove er jo så, at alle de "mænd" der skriver om hvordan hun bare skal sættes på plads, selv er så hårdt under tøflen derhjemme, at internettet er livs nødvendigt for deres overlevelse :laugh:

Selv hvis det havde været tilfældet så gør det ikke deres råd dårligere.

"Gør hvad jeg siger, ikke hvad jeg gør." - Citat random læge i random artikel jeg læste her en random dag i en random avis.

Link to comment
Share on other sites

Selv hvis det havde været tilfældet så gør det ikke deres råd dårligere.

"Gør hvad jeg siger, ikke hvad jeg gør." - Citat random læge i random artikel jeg læste her en random dag i en random avis.

Det sagde jeg skam heller ikke :wink:

Men det er vist et kendt faktum, at de mænd der har så travlt med at kællingen skal sættes på plads, selv bliver bitchslappet så snart døren er lukket...

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste og jeg har snakker om at få et barn, men hun er nervøs for hvilken påvirkning det vil have på hendes krop. Hun er en rigtig flot slank pige, som altid har haft udseendet med sig.

Selv har jeg trænet en smule styrketræning, og løbet on/off de sidste 17 år og forige år gennemførte jeg stolt mit første marathon. Siden da har jeg haft en off periode, men nu begynder motivationen så småt at komme igen.

Nu vil min kæreste så pludseligt annullere vores planer om at få barn, da hun ikke kan klare at jeg skal være fanatisk, (hvilket jeg aldrig har set mig selv som), når hun skal til at ødelægge sin krop.

Nogle gode råd?

Burde jeg droppe mine planer om at komme i form igen og tabe de 7-8 kilo jeg har taget på, så hun kan have det bedre med sig selv, imens hun er gravid?

Det her har ikke det store med træning at gøre! Der er visse regler som de fleste lever efter! De fleste kvinder går op i deres udseende (sikkert også de fleste mænd!). De fleste kvinder vælger mænd der har udseende svarende til dem selv. Hvis din kæreste har været lækrere end dig i alle de år i har været sammen, er det ikke rart for hende, hvis dette skulle ændre sig. I dette specifikke fald er din kæreste sikkert meget splittet i ønsket om en ungdommelig krop og det at blive mor! En factor for hende har måske været at du også er blevet mindre attraktiv med årene og derfor var det måske ok for hende at bevæge sig i den retning, uden at miste den status som hendes udseende har givet hende. Din beslutning om at komme i form er nok kommet meget uheldigt i forhold til hendes tanker om jeres udvikling.

Hvad du skal gøre er det kun dig der kan beslutte og i øvrigt god fornøjelse med det :bigsmile:

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Tak til alle støttende og konstruktive svar. Det hele bundede selvfølgelig ud i at hun følte sig usikker og nervøs for fremtiden. Hvem ville ikke det med så store beslutninger i hænde? Vi snakkede om det, og hun endte med at komme til fornuft, helt af sig selv. Hun vil nu selv godt igang med lidt træning, så alt ialt et rigtig positivt udfald.

Nej kæresten er hverken umoden eller controlfreak, men selv den bedstes verden kan rystes, når man kaster sig ud i det ukendte.

Til alle dem der foreslog at give op og smide hende på porten, tja.. Der er jo en grund til at jeg elsker hende, og jeg vil da ikke lade en lille ting som denne sætte tingene over styr. Jeg gætter på at I selv lever efter dette princip i resten af aspekterne i jeres liv. Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kommer igang igen nu, kommer du ALDRIG igang igen. Tænk dig at komme hjem fra arbejde og sige til kone "Jeg løber lige en tur", Konen "Fint skat, vi har været alene hjemme i 8 timer, så kan vi nok også klare et par stykker mere". Kan du mærke den dårlige samvitighed

det er nu du har motivationen, så er det sgu nu chancen skal gribes

Edited by Engdal
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Selvfølgelig skal du ikke ligge under for hendes "jeg bliver stor og tyk, derfor skal du også være det" - det er en forfærdelig offerrolle at havne i og det vil gøre dig skingrende sindssyg for tilsidst at ødelægge jeres forhold.

Når det er sagt, er der lidt her til den kreative indgangsvinkel:

Hvis hun er så bange for "at ødelægge sin krop" - hvilket jeg giver KåreS fuldstændig ret i, er en forfærdelig indgangsvinkel til graviditet - hvorfor så ikke tage hende på sengen og få hende til at træne også.

På den måde kan hun komme i form før graviditeten og holde sig kørende under graviditeten - husk, at der findes mange andre former for motion end løb. Div. statistikker viser, at kvinder der er i god form under deres graviditet får børn med lavere fødselsvægt/mindre fedt på kroppen og generelt har en nemmere fødsel.

Der er rigtigt mange gode argumenter for at komme i form før graviditet og holde det ved lige under graviditet.

Hvis hun er hys og mener, at hun får en abort ved den mindste form for fysisk aktivitet, er du velkommen til at bruge min hustru som eksempel, der både har klaret styrketræning, 8 timer lange vandreture og ligeså lange langrendsture under sin graviditet. Ellers kan du surfe forbi Crossfitmom.com - eller dk... og tjekke den lille solstråle historie ud.

Læs op på lektien om fordele ved træning ved graviditet og man derefter alle ammestue-skræk-historier i jorden, så hun kan se at komme igang. På den måde vinder i begge.

Generelt set er jeg helt enig, det er bare ikke alle graviditeter der forløber lige nemt...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej MOL,

fandt denne gamle post og syntes lige at jeg ville komme med en update.

Vores skønne datter fylder nu 2 år i næste måned, og livet kunne ikke være bedre. Der var bestemt nogle ting der skulle bearbejdes igennem, men det har vi gjort sammen, og nu går vi bare og nyder at være en familie.

Min dengang kæreste (nu kone), har gennemført sit første 5 km løb, og jeg er særdeles stolt af hende. Hun tabte hurtigt graviditets kiloene og fik sin krop tilbage. Hun løber nu 3 gange om ugen og elsker det.

Jeg selv træner nu omkring 7-8 timer om ugen, og konen støtter mig hele vejen!

Moralen er vel, aldrig at give op. Om det gælder din træning eller livet generelt. Jeg er i hvert fald lykkelig for at vi havde styrken til at kæmpe os igennem de issues vi havde.

Nu er livet bare skønt!

Trip

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share