Proteinholdig snack / "Tabe" sig som let løber...


Jexz
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er pt i gang med at trimme lidt fedtprocent af kroppen for at optimere min idræt (løb), og da jeg i forvejen ikke vejer meget og er ret spinkel, er jeg meget opmærksom på kun at kører med et lille kalorieunderskud, så jeg stadig har energi til træning og ikke mister mere muskelmasse end allerhøjst nødvendigt. Altså fornuftige kulhydrater samt protein.

Min kost består af følgende:

Morgen: Havregryn og mælk

Formiddag: Nødder og frugtstang

Middag: Groft rugbrød med magert kød (alternativt hvad kantinen kan tilbyde), samt salat med majs, agurk, gulerod og tun eller æg.

Eftermiddag: Nødder og frugtstang

Aften: Fuldkornspasta og kylling

Det kan selvfølgelig varieres, men det er sådan en 'almindelig dag'.

Jeg kunne dog godt bruge nogle alternativer til mine mellemmåltider. Det skal helst indeholde protein for at mætte ok (selvom jeg kører med kalorieunderskud føler jeg mig dog ikke udpræget sulten), og gerne lidt kulhydrat for at holde den kørende og have energi til træning.

Mellemmåltiderne skal ikke kræve tid at lave (eller meget lidt), og skal kunne ligge i tasken hele dagen og ikke kræve køleskab.

Noget gode forslag? :)

Jeg har prøvet at spise æbler, men det bliver jeg faktisk lækkersulten af, eller får i hvert fald lyst til mere...

Hvis der i øvrigt er nogen der har erfaringer med at trimme sig når man i forvejen er lille (andre løbere??), men stadig have overskud til 6-9 træningspas om ugen er de velkomne :)

På forhånd tak,

/JS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share