Så, nu skal det altså være!


Strong Mind
 Share

Recommended Posts

Nu skal det altså prøves, seriøst og ordentligt!

Jeg har længe tænkt på at få en lavere fedtprocent, og blive lidt mere hakket/markeret, og nu synes jeg tiden er inde.

Jeg bor pt. langt fra min kæreste, og derfor ses vi kun hver 2-3 uge. Så mens vi er væk fra hinanden, så vil jeg prøve at cutte noget fedt% af.

Derfor henvender jeg mig til jer, for at høre om i har nogle gode guldkorn!

Jeg er glad for motion, og meget motiveret. Kunne være så fedt at få bygget "en slags sixpack" op, eller i det hele taget blive mere markeret mens vi er væk fra hinanden i ny og næ.

Lige nu kører jeg 2-split progrmam,

Styrketræner mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Onsdag og søndag kører jeg 20-30 min. HIIT træning før morgenmaden.

Jeg spiser intet sukker overhovedet. Ingen søde sager eller hvidt brød og pasta. Kun fuldkorns, og bor selv så kan selv styre fødevarene.

Håber i har nogle gode råd, og gider hjælpe mig godt på vej med at blive mere markeret.

Hvordan skal kostplanen lyde? Jeg er villig til at tælle kalorier og det, men synes det er rimelig svært at holde øje med, og finde ud af hvad jeg ca. skal have og hvordan jeg skal gøre det.

Jeg vejer 81,4 kg. Fedtprocent er 18,4%. Det vil sige en fedt-masse på 15kg.

Mit LMB er lige nu 1792,8.

TAK FOR AL BRUGBART HJÆLP! Plejer jeg at få herinde hehe :)

OBS! Selvfølgelig med at beholde mest mulig muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Det er i virkleigheden ganske enkelt:

Faa nok proteiner

Faa nok sundt fedt

faa for lidt kalorier (maaske 20% under vedligeholdelses indtag)

loeft tunge vaegte og saet dem ned igen

Gentag indtil hakket i bund, doed eller sindsyg

Han skal aldrig have for lidt kalorier, det drejer sig om hvor han får sine kalorier fra, hvis han vil tabe muskelmasse er kalorierestriktion dog en glimrende ide!

Link to comment
Share on other sites

Hvad?

Hvad forstår du ikke? :)

Hvis han vil tabe fedt, så kan man ikke bare tro man udfra en ligning kan spise færre kalorier end kroppen har brug for, og så taber man fedt, uden at det er på bekostning af alt muligt andet i kroppen, som både på kort og længere sigt vil have konsekvenser.

Link to comment
Share on other sites

Hvad forstår du ikke? :)

Hvis han vil tabe fedt, så kan man ikke bare tro man udfra en ligning kan spise færre kalorier end kroppen har brug for, og så taber man fedt, uden at det er på bekostning af alt muligt andet i kroppen, som både på kort og længere sigt vil have konsekvenser.

Jeg forstår ikke hvorfor du lukker så meget lort ud? Der er ingen, jeg gentager ingen, der råder nogen som helst ud i et ekstremt kalorieunderskud. Men cool story bro.

Link to comment
Share on other sites

Hvad forstår du ikke? :)

Hvis han vil tabe fedt, så kan man ikke bare tro man udfra en ligning kan spise færre kalorier end kroppen har brug for, og så taber man fedt, uden at det er på bekostning af alt muligt andet i kroppen, som både på kort og længere sigt vil have konsekvenser.

Har du flere gode raad fra glimrende resourcer som netdoktors sund kost forum eller fedtfattig.dk ?

Link to comment
Share on other sites

Var ikke meningen jeg skulle få disse svar :/

Lige nu er min opstilling sådan:

Jeg ligger på 2500kcal om dagen. Så er jeg 500kcal i underskud.

Styrketræner:

Mandag, tirsdag, torsdag og fredag. ( 2 split).

Laver 20-30 min. intervaltræning onsdag og søndag før morgenmaden.

Og spiser ordentligt. Ingen søde sager, hvidt brød eller andet "skidt". Og som sagt, tæller kalaorier.

Lyder det ikke som en plan, man kan cutte på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share