DØD OVER POPDRENGE!


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

AARRRGGGHHH!!

LAV SÅ BÆNKPRES FULDT UD! ELLER JEG LAVER DIN HJERNESKAL OM TIL NATPOTTE!

Var jeg ved at udbryde da jeg for nogle dage siden, så nogle typer der troede at de var stærke i bænkpres! Fu*king popdrenge! :poptøs: De vidste nemlig hvordan man udfører bænkpres korrekt, man tager stangen ud og kører den ½vejs til 3/4 dele af vejen ned til brystet og så op igen.... ARGH! jeg prøvede at tæve fornuft inf i dem med en nærlæggende Barbell-stang. Men de insissterede på at "det kommer jo an på hvad man træner for" og så sluttede den ene af med at sige: "jeg er da ligeglad, jeg bænker 100" hvor jeg så ikke kan sige andet end "NEJ! det gør du IKKE!!"

Er der nogle der kan give mig det videnskabelige bevis, der siger at man SKAL køre stangen helt ned til brystet, for at træne ordentligt bænkpres??

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Ih ja da! Klaus Jensen!! Hvor er du?? :crazy:

Nej det er bare dordi at du ved hvad du snakker om, du kalder jo heller ikke boardpress for original bænkpres. For bænkpres udføres til brystet og op. Så det kan godt pisse mig af at en person går og bryster sig med noget han i realiteten ikke kan, og i det hele taget ikke engang ved hvad går ud på!

Ok?

Hvorfor træner du boardpres? Hva er det godt for? Hvorfor ik den normale udgave?

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle der kan give mig det videnskabelige bevis, der siger at man SKAL køre stangen helt ned til brystet, for at træne ordentligt bænkpres??

Altså... hvis man er styrkeløfter så SKAL den ned på brystet og holde pause for at løftet er godkendt, og hvis man er bodybuilder så vil jeg da også mene at den skal ned og røre eller i hvert fald derned omkring, da den større ROM vil give en større muskelproteindegration (eller hvad det nu hedder).

Boardpresses er i øvrigt en variant af bænkpres til at træne toppen/lockout af løftet med.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Så det kan godt pisse mig af at en person går og bryster sig med noget han i realiteten ikke kan, og i det hele taget ikke engang ved hvad går ud på!

Ok?

Hvorfor træner du boardpres? Hva er det godt for? Hvorfor ik den normale udgave?

Jeg blev nok lidt irriteret over din lidt farverige måde at beskrive det på.

Og det er da plat at sige man kan bænke 100kg, hvis det ikke er helt til brystet.

Jeg laver boardpress som supplement til alm. bænkpres, fordi jeg mit stickingpoint ligger ca. 20cm over brystet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev nok lidt irriteret over din lidt farverige måde at beskrive det på.
Jeg blev bare så harm da jeg så dem, ikke skyggen af teknik over det shit de lavede. Og så måtte jeg vænte et kvarter på at de fik sig hudlet færdige! Trælst!
Og det er da plat at sige man kan bænke 100kg, hvis det ikke er helt til brystet.

TAK

Jeg laver boardpress som supplement til alm. bænkpres, fordi jeg mit stickingpoint ligger ca. 20cm over brystet.

Ok :)

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

>Ethan

Og hvis du ikke havde fundet MOL, så havde du nemlig været meget bedre ik'?! Synes efterhånden der bliver flere og flere udbrud mod folk, der bare ikke har nogen anelse om hvad de laver... For "vi" er jo meget bedre!

Så vidt jeg husker ville du ikke træne squats fordi din røv ville vokse af det, i mine øjne er det for poppet...

Og hvorfor brokker du dig over at du skulle vente på dem? Det skulle du da stadig hvis de bænkede "normalt"?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer selv at bruge den strategi, at jeg venligt retter på folk hvis jeg kan se at det de laver er helt galt! Hvis folk så ikke gider at hører, eller har en anden mening om det, så fint med mig! Det må være deres problem ;)

Jeg kunne aldrig finde på at være arrogant når jeg rettede på en person! Jeg er selv blevet rettet en masse på gennem tiden, og mange af de råd jeg har fået er jeg så blevet bedre til at sortere i efterhånden som jeg er blevet mere erfaren :)

Link to comment
Share on other sites

kort og godt handler historien om, hvem der har den længste.

I bund og grund kunne du være fuldstændig ligeglad med hvad han går og siger han har gjort.

Som du selv skriver, aner han åbenbart ikke hvad den øvelse han laver hedder,

det burde næsten hinte lidt om hans ekspertise.

Det kommer måske som en overraskelse, men os dødelige der ikke fatter en brik af div. fagudtryk,

har tendens til at gøre tingene lidt mere simple.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er komplet ligeglad med andres træning. Det interesserer mig overhovedet ikke. Det eneste tidspunkt jeg kan finde på at blande mig, er hvis de ser flinke ud, og der forefindes en overhængende skadesfare dvs fx dødløft med buet ryg eller squat med knæene langt ude over tåspidserne. Men om de laver 15 sæt biceps med forced reps, eller praler med 150 i bænken, når de ikke engang kan løfte en 20 kg skive... dem om det. Noget helt andet er mine venner og så MOL'ere, dét interesserer mig.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ellers nogle voldsomme udbrud, du kommer med en gang imellem.

Jeg må jo indrømme, at jeg selv har kategoriseret dig som pop-dreng (selv om vist er ved at se lyset med dødløft ;) ), så du må passe på med, hvad du ønsker :D

Grunden til at de gør det er vel simpelt nok, ego, specielt hvis et par (jævnbyrdige) træningskammerater træner sammen, så er der jo lidt prestige i at kunne løfte mest. Jeg bænkpressede selv på samme måde indtil en behjertet Australier forklarede mig (og lykkedes at overbevise mig om), at det var dumt. De kostede da lidt på egoet at gå fra 65kg til 50kg dengang ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu også, at der er bud efter andres livsstil.

Jeg trænede også squat i starten uden at komme ned til vandret, og måtte gå noget ned i vægt samtidig med at jeg begyndte at går helt ned.

Og så træner jeg med handsker....

og for at gøre mig klar til stranden....

OK jeg træner med frie vægte og næsten ikke i maskiner (kun cable cross)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt harmen. Folk må da træne som de vil. For et par uger siden kom der to drenge ind i AaSK og bænkpressede i Smithstativet. Den ene kørte også kun vægtstangen ca. halvt ned til brystet. Vi var et par stykker, som trænede oppe i styrkeløfterafdelingen som snakkede om, at det da så helt håbløst ud. Så vi gik ned og spurgte, om der var nogen grund til, at han bænkpressede sådan? Hans svar var, at han ikke kunne få den længere ned. Han fik så forklaret, at det ville give ham problemer, hvis han på et tidspunkt skulle til at træne rigtigt bænkpres, og det vidste han godt.

Fint nok. Så havde han i hvertfald fået forklaret vores bud på kendsgerningerne, og hvis han vil træne anderledes, så fred være med det. Man bør ikke hidse sig op over, at andre vælger at gøre noget anderledes end man selv mener er rigtigt. Ligesom jeg heller ikke kunne finde på at kritisere en af vores licensløftere (bænkpresser 200kg), for at bruge smithstativet til at lave incline BP på en gang imellem. Bare fordi det er blevet dømt dybt latterligt af flertallet på MOL. Som ikke selv bænkpresser noget der bare ligner 200kg.

Man har derimod lov til at grine lidt indvendigt, når de samme drenge derefter går ned til et bænkpresstativ, sætter 2½kg på hver side af stangen. Og derefter sætter låse på :D .

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Beleriand << :)

Jeg må indrømme, jeg godt kan ryste på hovedet når en - indrømmet - meget stærk fyr sætter sig til at træne fx. skulderpres og så aldrig lader den mange kilo tunge vægtstang komme helt ned til det punkt, hvor bevægelsen er hårdest. OK, det må de jo selv om. De vil imponere for enhver pris.

Men jeg kan ikke ha, når den type så mellem sættene finder det passende at tale LIDT FOR HØJT SÅ ALLE ANDRE I HVERT FALD KAN HØRE DET om, at de andre jo "ikke fatter en skid af at træne - man skal jo træne tungt og hårdt, det er de sidste reps der gir noget" osv osv bla bla bla. DEN type er slem, helt igennem latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Ligesom jeg heller ikke kunne finde på at kritisere en af vores licensløftere (bænkpresser 200kg), for at bruge smithstativet til at lave incline BP på en gang imellem. Bare fordi det er blevet dømt dybt latterligt af flertallet på MOL. Som ikke selv bænkpresser noget der bare ligner 200kg.

Det bliver jo ikke mere fornuftigt eller rigtigt at køre bænkpres i smithmaskinen, bare fordi man bænker 200 kg. Der er ikke noget grundlæggende forkert i at anvende smithmaskinen, men man bør vide at det ikke er den bedste løsning. Mere er der som sådan ikke i det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

når den type så mellem sættene finder det passende at tale LIDT FOR HØJT SÅ ALLE ANDRE I HVERT FALD KAN HØRE DET om, at de andre jo "ikke fatter en skid af at træne - man skal jo træne tungt og hårdt, det er de sidste reps der gir noget" osv osv bla bla bla. DEN type er slem, helt igennem latterlig.

Enig. Den type højrøstede typer er latterlige stort set ligegyldigt hvad de siger :lol: .

Der er ikke noget grundlæggende forkert i at anvende smithmaskinen, men man bør vide at det ikke er den bedste løsning. Mere er der som sådan ikke i det.

Enig. Men det er jo ikke det synspunkt, som der oftest bliver givet udtryk for her på MOL. Prøv f. eks. at finde den seneste tråd omkring Smithstativet frem, og se hvordan den udviklede sig til en latterliggørelse af alle, som dristede sig til at bruge det stativ til noget som helst andet end at hænge sit overtøj på. Når jeg nævner vores 200kg bænkpressende Master-løfter og hans periodiske brug af Smithstativet, så var det med et bestemt formål. Nemlig at illustrere, at man ikke nødvendigvis er en uduelig nar (eller en popdreng), fordi man gør noget, som af et flertal på en debatside betragtes som tåbeligt. Man gør bare tingene på sin egen måde, som man selv af en eller anden årsag finder bedst i den konkrete situation. Det berettiger ikke til, at man skal hånes, latterliggøres eller erklæres død over.

Som jeg skrev i første indlæg, så er alle naturligvis velkomne til at trække på smilebåndet, når nogen gør noget, som de selv finder forkert. Men dels er der jo ingen garanti for, at man selv har ret (har vi ikke alle prøvet at skifte mening om et emne i takt med at vi har lært noget nyt?), og dels er det i sidste ende "popdrengenes" egen træning det går ud over. Så hvorfor hæve blodtrykket i harme over, at andre træner "forkert"?

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo ikke det synspunkt, som der oftest bliver givet udtryk for her på MOL.
Tror du ikke en stor del af det er lidt i sjov. Når jeg gør grin med LAWMAN´s smithmaskine passion, så er det da mest i sjov :)
Når jeg nævner vores 200kg bænkpressende Master-løfter og hans periodiske brug af Smithstativet, så var det med et bestemt formål.

Nu nævnte du vist også at det var incline han brugte det til. Her er anvendeligheden også lidt større, primært fordi incline bænkpres laves i en mere ret linie end almindelig bænkpres. I almindelig bænkpres er korrekt form så langt fra en ret linie, at det gør mere skade end gavn at lave sit bænkpres i smithmaskinen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tror du ikke en stor del af det er lidt i sjov. Når jeg gør grin med LAWMAN´s smithmaskine passion, så er det da mest i sjov :)

Skal man nu også til at have humor for at forstå indlæggene her på MOL? Jamen, hvad så med kedelige og humorladte gamle mænd som mig? Verden bliver sgu da også mere og mere indviklet... ;) .

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm

Jeg kunne flippe ud, eller jeg kunne sætte en hvis emoticon ind.

:ugone2far:

Til alle dem der har kritiseret mig (inklusivt kaldet mig popdreng).

Grunden til at jeg tændte af på de typer var (og nej, jeg råbte og skreg ikke af dem i centeret, jeg prøvede at forklare at det de gjorde IKKE var bænkpres. I en roligt tone):

1: De snakkede mere end trænede.

2: når de endeligt lå under vægten i stativet, så snakkede de IGEN

3: de tog 15min, ud af min tid

4: gider ikke tage imod råd

5: arrogante narrøve

Historien:

Ham jeg snakkede med derinde sagde først at den skulle ned til brystet, de sagde at det passede ikke, jeg bakkede ham op, de begyndte med alt muligt shit om at det passede i hvert fald ikke... yak yak... Jeg fortæller at i en styrkeløftskonkurrence var det blevet underkendt så det står efter, "jamen det her er ikke en styrkeløfts konkurrence".. NEJ men derfor skalde da tage den ordentligt alltigevel! Og så slutter den ene af med arrogant at sige "jeg kan da være ligeglad, jeg bænker 100"... Hva fanden er det for et svar?? Det kan man sku da ikke sige? Og han skal -bib- ikke sige at han bænker 100, når "bænker" antyder at han bænkpresser, han har sikkert ingen anelse om hvordan øvelsen ser ud. En mix af alt det her blev jeg sur over... Ok? Fes den ind nu?

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Der er også dem der mens de sænker vægten hæver hovedet. Eller vifter med det ene ben. Eller løfter røven. Eller har fødderne oppe på bænken.

Og jeg har da også selv ligget sådan en gang. Og jeg ville ikke høre.

Sådan er det bare.

Nogle af dem vil finde ud af det med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share