Hvad andet en motion kan sætte forbrændingen op?


LotteUnn
 Share

Recommended Posts

Hej ven.

Er du enig i at man tager på hvis man indtager mere energi end man forbrænder, ven?

Hvis du er det, ven, hvordan kan du så være uenig i at hvis man indtager sit ligevægtsindtag+en appelsin, at man, ven, vil tage en lille smule på, ven?

Ven, det kan godt være at det aldrig vil ske i praksis, ven, da ingen har 100 % kontrol over deres ligevægtsindtag 24/7/365, ven, men ChristianB har stadig ret, ven. Ven. :smile:

Hej venner.

Jeg ved hvad i mener, men i glemmer at ens ligevægtsindtag ikke er en konstant. Kroppen bruger desuden energi på at fordøje appelsinen - så det er ikke så simpelt, som i åbenbart tror - og én af grundene er forøgelsen af stofskiftet ved de små sunde mellemmåltider.

Men venner, jeg er helt på jeres side hvad angår generelle stofskifte-myter, som oftest er opfundet af overvægtige mennesker, der bruger det som undskyldning for de er federe end andre. Det er ikke en voldsom øgning af stofskiftet jeg taler om - men absolut målbar. Et enkelt skippet måltid bremser ikke stofskiftet - men et for lavt kalorieindtag over en længere periode vil helt sikkert få stofskiftet til at nedjustere.

Jeg postede ikke indlægget for at genere nogen - eller spille kloge-åge - men for at give mit råd videre til trådstarter. Det virker for mig, så derfor kan det være hun kan bruge rådet også.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Hej venner.

Jeg ved hvad i mener, men i glemmer at ens ligevægtsindtag ikke er en konstant. Kroppen bruger desuden energi på at fordøje appelsinen - så det er ikke så simpelt, som i åbenbart tror - og én af grundene er forøgelsen af stofskiftet ved de små sunde mellemmåltider.

Men venner, jeg er helt på jeres side hvad angår generelle stofskifte-myter, som oftest er opfundet af overvægtige mennesker, der bruger det som undskyldning for de er federe end andre. Det er ikke en voldsom øgning af stofskiftet jeg taler om - men absolut målbar. Et enkelt skippet måltid bremser ikke stofskiftet - men et for lavt kalorieindtag over en længere periode vil helt sikkert få stofskiftet til at nedjustere.

Jeg postede ikke indlægget for at genere nogen - eller spille kloge-åge - men for at give mit råd videre til trådstarter. Det virker for mig, så derfor kan det være hun kan bruge rådet også.

Det er slet ikke pointen, Du blir ikke tyk af at spise appelsiner, det er vi helt enige om.

Problemet er at du bringer den gamle myte om at man skal spise små måltider konstant for at undgå at kroppen sætter forbrændingen helt vildt ned og evidensen er enten "det er gængs viden" eller "det virker for mig".

Har du uddannelse og resourcer til at lave sådanne tests af din forbrænding ved henholdsvis få og mange måltider? Nej selvfølgelig har du ikke det. Det kan være en fordel at spise mange små måltider for at holde blodsukkeret stabilt, så risikoen for binge eating minimeres- derudover er hyppig protein tilførsel smart i forhold til at forbrænde fedt fremfor muskler.

Hvad ikke er relevant er hyppige måltider for at holde forbrændingen oppe, hvor "logisk" det så er for dig.

Edit: Men nok om dette- Til trådstarter kan jeg kun sige som Sina, der er ingen magisk vej, chili, grøn the, vita wrap tarmskylning etc har sin plads i damebladene og er tåbeligt irl. Spis mindre og træn hårdere.

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentlig kun intereseret i at høre om nogen havde personlig erfaring med noget der evt virkede. Jeg har jo skrevet at jeg godt ved hvordan man taber sig sundt og syntes ikke at min tråd skal bruges på sure diskutioner. Alle ved noget eller tror de ved noget.... det gør jeg også selv, jeg efterlyset erfaringer, ikke holdninger vh lotte

Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentlig kun intereseret i at høre om nogen havde personlig erfaring med noget der evt virkede. Jeg har jo skrevet at jeg godt ved hvordan man taber sig sundt og syntes ikke at min tråd skal bruges på sure diskutioner. Alle ved noget eller tror de ved noget.... det gør jeg også selv, jeg efterlyset erfaringer, ikke holdninger vh lotte

Læser du hvad der bliver skrevet? Jeg tror at du skal ind på østrogen.dk for at finde nogle der har haft "gode erfaringer" ved at drikke vand fra det nordlige Nepals bjerge eller sat forbrændingen i vejret ved at spise koldpresset habañero chili olie. Sagen er den, at der findes ikke gode erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har skam læst alle indlæg og der var faktisk nogen der havde læst hvad jeg søgte og gav deres erfaringer vidre, og det var fint :-)

Hvis der ikke er noget der kan hjælpe så er det jo sådan det er, men det må testes først. Jeg fik et par gode råd og så må jeg se om de hjælper.

Men det du skriver hører ingen steder hjemme og det egentlig bare dårlig opførsel.

Lotte

Edited by LotteUnn
Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter!

http://www.jstage.jst.go.jp/article/jmi/54/3,4/385/_pdf

Artiklen omhandler mellemlange fedtsyrers indflydelse på stofskifte og fedme. For Kvinder med BMI over 23 har det tilsyneladende en slankende effekt. Årsagen er øget fedtforbrænding og termogenese. Hvor stor effekten er i den virkelige verden er svært at udtale sig om. Den nemmeste måde at få de nævnte fedtsyrer, er gennem kokosfedt (findes i kokosnød, kokosmel, kokosmælk osv.).

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter!

http://www.jstage.jst.go.jp/article/jmi/54/3,4/385/_pdf

Artiklen omhandler mellemlange fedtsyrers indflydelse på stofskifte og fedme. For Kvinder med BMI over 23 har det tilsyneladende en slankende effekt. Årsagen er øget fedtforbrænding og termogenese. Hvor stor effekten er i den virkelige verden er svært at udtale sig om. Den nemmeste måde at få de nævnte fedtsyrer, er gennem kokosfedt (findes i kokosnød, kokosmel, kokosmælk osv.).

Mvh Andreas

By the looks of it, ligner det nu nærmere end reklame for en madlavningsolie, fremfor noget såvel videnskabeligt som applied anvendeligt.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har skam læst alle indlæg og der var faktisk nogen der havde læst hvad jeg søgte og gav deres erfaringer vidre, og det var fint :-)

Hvis der ikke er noget der kan hjælpe så er det jo sådan det er, men det må testes først. Jeg fik et par gode råd og så må jeg se om de hjælper.

Men det du skriver hører ingen steder hjemme og det egentlig bare dårlig opførsel.

Lotte

Måske du har læst alle indlæg, men det virker ikke som du forstår dem.

Der er ikke nogle nemme løsninger og hvis der var, så var personen der hade fundet ud af det mega rig og ville ikke skrive herinde.

På MOL får du ikke de samme svar som i dame blade, men som regel noget der er bevis for modsat dame blade og ligende.

Held og lykke med det vægttab, men der er ikke nogle nemme løsninger og jo hurtigere du lærer det jo hurtigere vil du tabe dig :)

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam læst alle indlæg :-) og Jeg søger ikke nemme løsninger, men små ting der kan booste forbrændingen, udover nedsat forbrug af Kcal og Motion.

Jeg ved ikke hvad de skriver i damebladene for dem bruger jeg ikke penge på, alt jeg søgte var om der var nogle små ændringer som kunne hjælpe processen lidt på vej.

Vægtabet skal nok komme og jeg når sikkert ned på min ideal vægt igen inden jul, det ville bare være lækkert hvis det gik bare lidt hurtiger. Der har været nogle små råd/fif som jeg bestemt har tænkt mig at teste måske det kan give 100+ g mere i vægtab om ugen, man kan jo håbe ;-)

Hvad andgår det citat du har citeret så var det skam ikke myntet på alle dem der har været søde a give deres fif/idéer med herinde. Beklager hvis i utilsigtet føler jer ramt, det var ikke en omgang spedhagl jeg affyrede, det var myntet på dem som gør diskutionen personlig og tarvlig, sorry

Mange tak og god weekend

Lotte

Edited by LotteUnn
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er ved at tabe mig efter min graviditet. Jeg benytter madlog så jeg kan se fordelinge på det jeg spiser samt holde mig på mellem 1200-1500 Kcal dagligt. Jeg dyrker motion 3-4x ugeligt (løb, zumba og loop styrketræning)

Så vidt vides gør jeg det rigtige, men hvor går det da sløvt..... 100-300 g om ugen :-(

Jeg spørger derfor, er der nogen der kender til noget (ikke efedrin eller andet farligt medicin tak) som kan booste min forbrænding lidt? Mad, drikke, evt behandlinger. Man læser jo så meget, men er der nogen der har erfaring med noget der virker? gider ikke bare smide en masse penge efter platugler, so to speak

På forhån tak :-)

Vh lotte

Fedtfattige mælkeprodukter har i følge nyere forskning vist sig at have en "slankende" effekt. Så drik rigeligt med skummemælk til maden. Det smører tarmene og mindsker optagelsen af fedt.

Grapefrugt og pomelofrugt, når du spiser frugt, uden at det er dokumenteret... Og så skift den ene frugt ud med fx en håndfuld kikærter. Så du får protein istedet for frugtsukker...

Hvis kaffen skal have en virkning, så skal du kun drikke én kop efter hvert hovedmåltid...

Og så er der tankerne oppe i hovedet. Tænk på dig selv som om du allerede har nået dit mål og er så slank som du vil være...

pøj pøj med det.

Link to comment
Share on other sites

Fedtfattige mælkeprodukter har i følge nyere forskning vist sig at have en "slankende" effekt. Så drik rigeligt med skummemælk til maden. Det smører tarmene og mindsker optagelsen af fedt.

Grapefrugt og pomelofrugt, når du spiser frugt, uden at det er dokumenteret... Og så skift den ene frugt ud med fx en håndfuld kikærter. Så du får protein istedet for frugtsukker...

Hvis kaffen skal have en virkning, så skal du kun drikke én kop efter hvert hovedmåltid...

Og så er der tankerne oppe i hovedet. Tænk på dig selv som om du allerede har nået dit mål og er så slank som du vil være...

pøj pøj med det.

Hvad er det for noget nyere forskning?

Jeg har tidligere læst at flydende kalorier skulle have tendens til lettere ved at sætte sig som fedt. Derudover at sødmælk er bedre efter træning end bl.a. skummetmælk hvis målet er lean gains.

Men hvordan kan det have en slankende effekt? Det vil højst sandsynligvis bare forøge hendes kalorieindtag og så vil hun jo ikke tabe sig.

Link to comment
Share on other sites

"Hungersnødsmode" er et ord der det sidste års tid er blevet nævnt flere og flere gange af folk der ikke har haft helt styr på hvad de snakker om. Og jo flere gange det bliver nævnt, jo flere tror på at det er rigtigt, og vupti så er det "gængs viden".

Men som med eksemplet med muskler der får forskelligt udseende ved at blive trænet med forskellige antal reps, så er det ikke alt der bliver nævnt mange gange der er sandt.

Link to comment
Share on other sites

Til MamboMads: http://www.foodoflife.dk/Nyheder/2010/992_maelk_rygte.aspx Har desuden set den samme undersøgelse udført af danske forskere i et engelsk program, samt læst om det tilfældigt et par gange. Det var ganske imponerende mængder ekstra fedt der endte i "tønden" når det blev indtaget ekstra mælkeprodukter - også selvom dagens samlede indtag af fedt var det samme som i kontrolperioden hvor de ikke indtog mælk eller mælkeprodukter.

Link to comment
Share on other sites

Til MamboMads: http://www.foodoflif...aelk_rygte.aspx Har desuden set den samme undersøgelse udført af danske forskere i et engelsk program, samt læst om det tilfældigt et par gange. Det var ganske imponerende mængder ekstra fedt der endte i "tønden" når det blev indtaget ekstra mælkeprodukter - også selvom dagens samlede indtag af fedt var det samme som i kontrolperioden hvor de ikke indtog mælk eller mælkeprodukter.

Jeg syntes at en hel del gange stå "tror", "Sandsynligvis er det på grund af " osv.

Den slutter med.

Resultaterne af hendes ph. d.-projekt kunne ikke påvise en sammenhæng,

Janne Lorenzens forskningsprojekt er økonomisk støttet af mejerierne. Mejerierne har dog ingen form for indflydelse på projektet, understreger hun.

Jeg syntes ikke det er det bedste bevis.

Man skal drikke 1 L letmælk om dagen, dvs 480 kcal mere om dagen.

Det ville da være ret ok hvis man kan tabe 2,2 kg på et år, ved at drikke 1 L mælk om dagen, så er det bare synd det smager så dårligt, det ville så være endnu bedre hvis man kunne få 1.200 mg kalcium uden, mælk så burde man kunne tabe sig meget mere.

1 L mælk om dagen giver 175200 kcal ekstra om året, det er ca. 25 kg vægttab mere.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lotte

Jeg er en mand på 49, 189 cm og 85 kg. Men sådan har det ikke altid været. For 6 år siden vejede jeg 106 kg. Jeg besluttede mig derfor at jeg ville tabe mig 21 kilo. Jeg meldte mig ind i Vægtvogterne, og tabte mig på tre mdr. 21 kilo. Mine erfaringer herfra er flg.:

Der skal spises lidt mindre mad end der forbrændes.

Det er en god ide ikke at drikke alkohol under et vægtab, årsagen hertil er at alkohol stopper forbrændingsprocessen.

Fordelingen af kulhydrater, fedt og protein skal ændres, således at kulhydrat-, fedtindtaget formindskes og proteinindtaget øges. Det kan gøres på flg. måde: Spis ikke fastfood herunder også pizza, undgå og spis ikke leverpostej, salami og alle slags pølse, det meste pålæg, det meste af kød fra gris, drik ikke sodavand og andre læskedrikke, Spis ikke slik, chokolade, kage, hvidt brød. Spis ikke ketchup. Spis ikke sovs og alle typer af dressing undtaget er dog olie, eddike dressing. Olie skal gerne være koldpresset og meget gerne af oliven, da det smører tarmene. Raspolie er også godt. Spis ikke smør og margarine. Drik ikke mælk og undgå stort set alle mejeriprodukter, da de er fede og tildannelsen af eks. homogeniseret mælk gør at mælkens molekyle struktur er smadret i små bitte molekyler der kan gi blodpropper.

Spis gerne flg produkter: Havregryn med soya mælk og friskpresset juice til morgenmad og kaffe/te. Et stk. frugt til mellemmåltid. Spis meget gerne 300 gram grøntsager til middag, gulerod, hvidkål, men ikke agurk og salat. Hertil ca 200 gram fisk, eller kylling(fjerkræ) eller oksekød(vildt). Det er en god ide at starte hvert måltid med et glas kold vand. Spis evt et stk rugbrød hertil og 30 gram mayonaise. Mayo smører tarmene. Til mellemmåltid vand og frugt. Til aften spiser du ca 200 g kød gerne af fjerkræ, fisk eller oksekød, 300 gram grøntsager. Start gerne med et koldt glas vand. Du skal drikke ca 2-3 liter pr. dag. Til hygge om aftenen kan du drikke en hjemmelavet smoothie på friskpresset juice og frosne frugtstykker og gerne med blåbær, jordbær, eller hvad der er sæson til.

En dag i ugen er det tilladt at synde og f.eks tag sig en ristet hotdog, men ikke slik, is og chips.

Der var dem der spiste grape frugt da de mente at det øger forbrændingen, lissom chili. Men på mig har det dog ikke nogen effekt.

Hvis du spiser som jeg foreslå her vil du kunne tabe dig ca. 3-4 kilo pr. måned og dermed nå din idealvægt på ca. 56-57 kg. ved juletid. Husk at and er en meget fed spise. Jeg spiser kylling uden skind. Skær al fedtet væk fra kødet.

Her udover er det en god ide at dyrke motion mindst tre-fire gange i ugen og gerne med høj intensitet, således at du sveder. Varm gerne op på cykel, crosstrainer i ca 12 m. Træn hereftet i mindst ti maskiner og slut af med vægttræning foran spejl, således at du kan nyde synet af alle de kilo du taber. Træn i halvanden til to timer pr. gang.

Det er også en god ide at cykle på arbejde. På arbejdet kan du lave en masse små øvelser, åndedræt, mave, nakke, skuldre, og det kan man også når man handler ind.

Når du så har nået din idealvægt på 56 kilo til jul, vil jeg anbefale at du ændrer lidt på kosten igen. Men det er en anden snak.

Det er også en god ide at tage et kosttilskud i form af fiskeolie, ingefær.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share