NFL 2010/11


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

HERE WE GO! :w00t:

I nat blev sæsonen 2010/11 endelig sparket i gang, og det med en gentagelse af sidste sæsons NFC finale, hvor Saints hjemme tog i mod Vikings.

Saints er forsvarende SB mestre, og Vikings har den aldrende QB Brett Favre tilbage bag roret (Vel og mærke først da training camp var ovre :tongue:).

Saints starter sæsonen med den første sejr, af hvad der sandsynligvis vil være mange i den kommende sæson.

Ellers kan den kommende sæson byde på masser af godt (og måske skidt?). 2010 sæsonen er et såkaldt uncapped år, dvs. der ikke er et salary cap for denne sæson. Grunden hertil er, at ejerne ikke kan blive enige med spillerne om en ny CBA (Collective Barganing Agreement). Konsekvensen af en manglende aftale, kan i 2011 betyde, at der ikke bliver spillet NFL (Det er set tidligere i NHL, hvor spillerne blev lockouted). Dog forventer jeg ikke at det kommer så vidt for NFL, jeg håber det inderligt ikke.

Men hvad er overskrifterne for denne sæson?

* Packers er af mange eksperter udråbt som favoritter til NFC tronen.

* T.O. har fundet nyt hjem i Cincinatti, hvor han nu er sammen med OchoCinco. :w00t:

* Matt Leinart er skiftet til Texans, hvor han skal agere backup til Schaub (han var røget ned som 3. QB i Arizona).

* Jets (især HC Rex Ryan) tror stærkt på egne muligheder for en SB sejr i denne sæson. Noget man har kunnet følge i den meget underholdene Hard Knocks serie (Se den hvis i kan!).

* Der er kommet nye regler omkring hvor Umpire placerer sig, for at yde mere sikkerhed til dem. Dette har i pre-season givet hold som Colts problemer med deres hurry-up offense. Reglerne er blevet ændret en smule til fordel for sådanne hold, men mon ikke det kommer til at skabe problemer?

Hvad ellers?

Hvad forventer i andre jer af den kommende sæson?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fik set Saint vs. Vikings igår aftes. Hvis Vikings ikke får gang i deres passing game bliver det en meget lang sæson for dem. Iøvrigt hvorfor valgte Vikings at stoppe med at løbe bolden i 2 halvleg, Peterson var jo godt igang med at smadre Saints forsvar :blink:

Hvis jeg skal nævne nogen ting som kan være afgørende iår:

- Colts forsvar er raske i modsætning til sidste år. De bliver rigtig giftige med Bob Sanders tilbage, som ser ud til være i god form. Herudover har de får draftet en rigtig god pass rusher i Jerry Hughes, som kan aflaste Freeney og Mathis. Colts kan dog stadig komme i problemer mod Texans på søndag, da det måske er en rookie der skal spille på left tackle.

- Cowboys, har fået en potentiel rigtig god receiver i Dez Bryant fra OSU. Det store spørgsmål for Cowboys her i opstarten er, hvem skal spille left tackle. Svagheden på left tackle kan gøre at Cowboys ikke får spillet Superbowl på hjemmebane.

-Bears, har Urlacher klar og har fået Peppers. BOOM, jeg har store forventninger til deres forsvar i år.

- Cardinals ligner allerede årets skuffelse med salg på forsvar og Derick Anderson på QB-pladsen.

- Rams kan være overraskelsernes hold i år. De har en god Running back og Rookie QB Bradford har gjort det fortræffeligt i preseason.

- Det bliver spændende og se hvilket niveau Redskins har i år med en rask Portis og McNab som QB.

Glæder mig til på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Fik set Saint vs. Vikings igår aftes. Hvis Vikings ikke får gang i deres passing game bliver det en meget lang sæson for dem. Iøvrigt hvorfor valgte Vikings at stoppe med at løbe bolden i 2 halvleg, Peterson var jo godt igang med at smadre Saints forsvar :blink:

Ja det så ikke alt for godt ud, men på den anden side havde jeg ikke regnet med det store.

Jeg tror tanken er tom hos Kaptajn B, og de mangler Sidney Rice fordærdelig meget. Dog skal det siges, at det heller ikke er et nemt hold (Saints), at skulle kaste mod.

Hvis jeg skal nævne nogen ting som kan være afgørende iår:

- Colts forsvar er raske i modsætning til sidste år. De bliver rigtig giftige med Bob Sanders tilbage, som ser ud til være i god form. Herudover har de får draftet en rigtig god pass rusher i Jerry Hughes, som kan aflaste Freeney og Mathis. Colts kan dog stadig komme i problemer mod Texans på søndag, da det måske er en rookie der skal spille på left tackle.

Desværre for Colts, fandt de ikke rigtig rytmen mod Texans, og må sandsynligvis undvære Sanders resten af sæsonen, igen igen, de frygter en overrevet biceps.

Syntes også der var utroligt mange skader i første runde. Alene i Packers - Eagles kampen, blev 3 spillere skadet for resten af sæsonen, og Kolb så noget groggy ud efter Matthews havde fingrene i ham (i øvrigt tror jeg sagtens Matthews kan komme på tale som Defensive MVP i år, især hvis Packers lever op til forventningerne).

Det var i øvrigt også den lavest scorende runde i NFL siden 2002.

Link to comment
Share on other sites

Desværre for Colts, fandt de ikke rigtig rytmen mod Texans, og må sandsynligvis undvære Sanders resten af sæsonen, igen igen, de frygter en overrevet biceps.

Offensivt kørte det vel nogenlunde for Manning, men defensivt kunne de slet ikke stoppe Foster. Rigtig ærgeligt med Sanders, håber at han bliver hurtigt klar igen :unhappy:

Iøvrigt er jeg så træt af Bøjgaard. Hvorfor skal kommenteringen ned på så lavt niveau :crazy: Idioten sidder bla. og afbryder Elming i en udemærket analyse, med noget lign. "Hvordan kan du tænke fodbold når du lige har set Katie Perry".

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Offensivt kørte det vel nogenlunde for Manning, men defensivt kunne de slet ikke stoppe Foster. Rigtig ærgeligt med Sanders, håber at han bliver hurtigt klar igen :unhappy:

Iøvrigt er jeg så træt af Bøjgaard. Hvorfor skal kommenteringen ned på så lavt niveau :crazy: Idioten sidder bla. og afbryder Elming i en udemærket analyse, med noget lign. "Hvordan kan du tænke fodbold når du lige har set Katie Perry".

Sanders er blevet opereret og er sandsynligvis ikke klar igen før spilleuge 12. Han er dog ikke sat på IR, så de regner nok med at han kan komme tilbage til slutspillet (Hvis altså deres forsvar opper sig). Taber Colts igen i næste kamp, er det første gang de går 0-2 siden P.Mannings rookie sæson.

Bøjgaard er og vil altid være en drengerøv. Problemet med TV2Sport er IMO at de ikke kan finde ud af om det skal være en seriøs eller en drengerøvs produktion. Dog syntes jeg stadig det er milevidt foran hvad 3+ kan præstere. Hvor ville jeg dog ønske at de også sendte deres kampe med Amerikanske kommentatorer.

Der er nogle spændende match-ups i den kommende spilleuge, Patriots - Jets, Ravens - Bengals, Giants - Colts og Steelers - Titans.

Link to comment
Share on other sites

Der er nogle spændende match-ups i den kommende spilleuge, Patriots - Jets, Ravens - Bengals, Giants - Colts og Steelers - Titans.

Så er det søndag. Hvis jeg skal nævne nogen andre spændende matchups, må det være tv-kampen mellem Cowboys vs Bears samt Redskins vs Texans

Bears @ Cowboys

Det er altid underholdende med Bears og Cutler, men hvordan klarer Cutler sig mod Cowboys pass rush og gode secondary. Omvendt er der et kæmpe pres på Cowboys, som jo overraskende tabte til Redskins. Romo havde en halvskidt kamp mod Redskins og får nok ikke mere tid i lommen mod det stærke Bears forsvar.

Texans @ Redskins

Begge vandt uventet deres første kamp og det hold som går 2-0 har virkelig momentum i deres division. McNabb så dejlig bevægelig ud mod Cowboys og Texans har nu med Foster også en stor trussel på jorden.

Det bliver spændende, jeg tror på Cowboys og Texans i de to kampe, som kan blive meget tætte. I det hele taget tror jeg at Texans kan blive den store overraskelse i år.

Link to comment
Share on other sites

Så er det søndag. Hvis jeg skal nævne nogen andre spændende matchups, må det være tv-kampen mellem Cowboys vs Bears samt Redskins vs Texans

Bears @ Cowboys

Det er altid underholdende med Bears og Cutler, men hvordan klarer Cutler sig mod Cowboys pass rush og gode secondary. Omvendt er der et kæmpe pres på Cowboys, som jo overraskende tabte til Redskins. Romo havde en halvskidt kamp mod Redskins og får nok ikke mere tid i lommen mod det stærke Bears forsvar.

Texans @ Redskins

Begge vandt uventet deres første kamp og det hold som går 2-0 har virkelig momentum i deres division. McNabb så dejlig bevægelig ud mod Cowboys og Texans har nu med Foster også en stor trussel på jorden.

Det bliver spændende, jeg tror på Cowboys og Texans i de to kampe, som kan blive meget tætte. I det hele taget tror jeg at Texans kan blive den store overraskelse i år.

Bears @ 'Boys var faktisk noget mere spændende end jeg havde troet. Det så ellers tidligt ud som om at Cutler ville få problemer med DeMarcus Ware og Co., men en lille finjustering af strategien og vupti, Cowboys er 0-2. Inden kampen troede jeg Cowboys ville klare skærene, men sådan ville skæbnen det ikke.

Texans ligner et hold der for alvor melder sig ind i kampen om AFC South (En division der godt kunne gå hen og blive meget lige). Fedt at et nyt hold (det er kun 8 år gammelt), viser så positive takter :smile:

Ellers var det overraskende at Patriots ikke formåede at slå Jets. Jeg så desværre kun 1. halvvej, hvor jeg syntes det så ud som om at Patriots havde fat i den lange ende.

Link to comment
Share on other sites

Ellers var det overraskende at Patriots ikke formåede at slå Jets. Jeg så desværre kun 1. halvvej, hvor jeg syntes det så ud som om at Patriots havde fat i den lange ende.

Det er også svært ikke at have fat i den lange ende, når man har bolden 14 ud af 15 minutter i første quarter. Jets oppede sig dog gevaldigt, og viste, hvad det er der skal til, hvis de skal vinde divisionen - en Mark Sanchez der spiller på sit højeste uge efter uge. Efter første quarter var kampen igår klart den bedste han nogensinde har spillet i NFL. Han turde nu at tage chancer, nogle gange lykkedes det, andre ikke, men det vigtigste var at han ikke lavede noget der var dårligt. Ingen interceptions, ingen fumbles og generelt en masse gode reads og beslutninger.

I mine øjne er spørgsmålet om, om Mark Sanchez kan holde niveauet fra week 2 og ikke falde ned på week 1 niveauet alfa omega for Jets denne her sæson. Igår så man, hvor meget det betyder for alle led på holdet, at quarterbacken spiller godt. Det giver selvtillid til hele holdet, både offense og defense. På trods af, at Revis blev sendt ud kort før halvlegen og ikke kom ind igen, sørgede Jets' secondary i 3. quarter for at Brady lavede 2 interceptions på 4 passes. Det vidner om, at hele holdet blev løftet da de kom ind i rytmen på offense. Som de spillede igår, er holdet en Super Bowl kandidat i mine øjne.

Lions - Eagles igår var iøvrigt også en rigtigt spændende kamp, der ikke var afgjort før til allersidst. Det er altid fedt at se Michael Vick spille - når han er bag center er der ALTID en chance for et stort spil, uanset hvilket spil der bliver kaldt. Man kan aldrig vide sig sikker. Lions, der endda var uden Stafford, viste også rigtigt gode takter og de har enormt meget talent på stort set alle poster, både defense og offense - det er et hold jeg glæder mig til at se mere til både i år og de kommende år. De går i hvert fald ikke 0-16 i år, det er helt sikkert. Jahvid Best & Matthew Stafford ligner en duo der kan føre Lions' offense til store ting i fremtiden.

Jeg gad i øvrigt godt have set Texans - Redskins. 923 samlede passing yards er fuldstændigt latterligt. Mine forventninger er generelt høje til den her sæson. Jeg synes ligaen virker til at være mere lige end den længe har været. Jeg spår, at mange af divisionerne først vil blive afgjort i sidste spillerunde.

Edited by hulck
Link to comment
Share on other sites

Rigtig imponerende comeback af jets. jeg lagde ikke helt mærke til hvad det var de gjorde anderledes i anden halveg men det fungerede godt. forskellen var vel at pats ikke kunne konvertere de lange 3. downs som de gjorde i første halveg. tilgengæld synes jeg ikke welker blev brugt særlig meget i anden halveg ligesom de nok også, som levi også påpegede, skulle have løbet mere.

Dallas vs. Housten næste uge bliver virkelig virkelig interessant. IMO skal Dallas vinde hvis de ikke skal begynde og se rigtig rigtig svært ud og Housten er ret stærke for tiden. håber det er den tv2 viser :4band:

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

Det er også svært ikke at have fat i den lange ende, når man har bolden 14 ud af 15 minutter i første quarter. Jets oppede sig dog gevaldigt, og viste, hvad det er der skal til, hvis de skal vinde divisionen - en Mark Sanchez der spiller på sit højeste uge efter uge. Efter første quarter var kampen igår klart den bedste han nogensinde har spillet i NFL. Han turde nu at tage chancer, nogle gange lykkedes det, andre ikke, men det vigtigste var at han ikke lavede noget der var dårligt. Ingen interceptions, ingen fumbles og generelt en masse gode reads og beslutninger.

I mine øjne er spørgsmålet om, om Mark Sanchez kan holde niveauet fra week 2 og ikke falde ned på week 1 niveauet alfa omega for Jets denne her sæson. Igår så man, hvor meget det betyder for alle led på holdet, at quarterbacken spiller godt. Det giver selvtillid til hele holdet, både offense og defense. På trods af, at Revis blev sendt ud kort før halvlegen og ikke kom ind igen, sørgede Jets' secondary i 3. quarter for at Brady lavede 2 interceptions på 4 passes. Det vidner om, at hele holdet blev løftet da de kom ind i rytmen på offense. Som de spillede igår, er holdet en Super Bowl kandidat i mine øjne.

Det vil naturligvis helt klart give Jets størst muligheder for at komme langt i slutspillet, hvis Mark Sanchez spiller som han gjorde i søndags hver søndag. Dog betyder dårlige præstationer fra QBen ikke altid, at der ikke er chancer og muligheder for et hold. Se bare Bears i 2006, hvor de havde Rex Grossman bag center. Just sayin'.

Lions - Eagles igår var iøvrigt også en rigtigt spændende kamp, der ikke var afgjort før til allersidst. Det er altid fedt at se Michael Vick spille - når han er bag center er der ALTID en chance for et stort spil, uanset hvilket spil der bliver kaldt. Man kan aldrig vide sig sikker. Lions, der endda var uden Stafford, viste også rigtigt gode takter og de har enormt meget talent på stort set alle poster, både defense og offense - det er et hold jeg glæder mig til at se mere til både i år og de kommende år. De går i hvert fald ikke 0-16 i år, det er helt sikkert. Jahvid Best & Matthew Stafford ligner en duo der kan føre Lions' offense til store ting i fremtiden.

Jeg gad i øvrigt godt have set Texans - Redskins. 923 samlede passing yards er fuldstændigt latterligt. Mine forventninger er generelt høje til den her sæson. Jeg synes ligaen virker til at være mere lige end den længe har været. Jeg spår, at mange af divisionerne først vil blive afgjort i sidste spillerunde.

Nu blev Matthew Stafford som bekendt skadet i 1. runde (skulderen), men ja, han giver klart Lions større muligheder end Shaun Hill gør. Og Jahvid Best ligner efter 2 kampe en solid back. Lions spiller dog i en svær division, hvor Packers af mange er spået til at gå i SB i år. Bears begynder også at vise kløer, så det bliver ikke nemt i fremtiden for Lions.

Enig i at ligaen i år virker mere lige i år, selvom der stadig er nogle hold (Bills, Browns, 49ers(?)), der ikke ser for gode ud. Bliver en spændende sæson. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dallas vs. Housten næste uge bliver virkelig virkelig interessant. IMO skal Dallas vinde hvis de ikke skal begynde og se rigtig rigtig svært ud og Housten er ret stærke for tiden. håber det er den tv2 viser :4band:

De viser Saints vs. Falcons, som også kan blive rigtig god. De to hold hader virkelig hinanden.

Apropos Dallas vs. Houston, så er interessen enorm i Texas http://cowboysblog.dallasnews.com/archives/2010/09/cowboys-texans-ticket-prices-a.html

Link to comment
Share on other sites

Hvordan var det så? Fortæl fortæl... :smile:

Det var en super oplevelse!

Det startede allerede da vi stod på trolleyen og så at alle vognene var fyldt fuldstændigt op med Chargers fans. Virkelig god stemning allerede der og en stor diversitet i demografi.

Vores pladser var de ringeste på stadion, men jeg vil langt fra kalde dem dårlige. Vi kunne se alt hvad der foregik og det var nemt at følge med i spillet. Fansene var ca som jeg havde forventet det, altså meget sådan "Vi er her for at bliver underholdt, ikke fordi vi skal forsvare Chargers" agtig som man fx ser med danske og engelske fodboldfans. Fx var næsten hele stadion tomt da der manglede 3-4 min - det var lidt fladt.

Ellers var det også meget sjovt at opleve den amerikanske pre game, der var komplet med helikoptere, faldskærmsudspringere, hilsen fra Afghanistan og stort Stars and Stripes på banen. Det fungerede super godt i situationen, men hold da op hvor er det klicheet!

Alt i alt en stor oplevelse, og specielt 1. drive, der bliver kørt til TD var super super fedt!

Nu skal vi ind og se baseball d. 29. så det bliver meget sjovt at opleve forskellen.

Link to comment
Share on other sites

lidt sent....men for fanden det var en fed kamp de viste på tv2sport i søndags. Var jeg den eneste der blev motiveret til at squatte af at se Michael Turners fysik + præstation på banen ??

Ja lækker match-up, og en imponerende kamp af Matt Ryan.

Nattens kamp mellem Packers og Bears var ikke på samme niveau. Packers smed kampen væk, med hele 18 gule flag (!!!). Så vinder man ikke football kampe...

Bears, Chiefs og Steelers er nu de eneste 3 og 0 hold.. Hvem havde lige set det komme inden sæsonen? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke allerede folk ved det så kan man købe adgang til ALLE kampe i HD (live og on-demand) inkl redzone og NFL Network for ca 250 USD for en sæson.

Ser man dem on-demand slipper man for reklamer.

Man slipper desuden også for irriterende danske værter og kampe hvor halvdelen af tiden foregår i studiet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share