hvilken proteinpulver er bedst?


KBML
 Share

Recommended Posts

Hej.

Mit spørgsmål går på om jeg kan have nogen effekt af anvendelse af proteinpulver og kreatin.

Jeg træner minimum hver anden dag, da jeg har en ryg der skal trænes "kraftigt" for at fungere optimalt. Jeg træner ca. 1½ til 2 timer og typisk coretræning, men også muskeltræning med lille vægt og ufattelig mange gentagelser.

Jeg har en opfattelse af at min krop er klar på andendagen til at træne, men er alligevel i tvivl om hvorvidt mine muskler godt kunne bruge et tilskud for at være optimalt klar - jeg har en fornemmelse af at musklerne ikke bliver meget stærkere?? Og når man træner core, er det så unødvendigt med pulver??

Håber der er gode råd at hente her.

Vh. KBML

Link to comment
Share on other sites

Det afhænger jo hvad du ellers spiser?!

Og hvad er ufattelig mange gentagelser?!

Men under alle omstændigheder, så dør du jo ikke af en bolle og en liter mælk efter træning :)

**************

Tak for svaret. Du har jo nok ret vedr. ernæringen, men nu er en liter mælk jo ikke sindsyg lækker efter to timer i et træningsskab :O)

Vedr- gentagelserne, så snakker vi 3x30

Men skal jeg forså dit svar som, at du ikke mener at pulver er noget værd??

Link to comment
Share on other sites

Kreatin vil sandsynligvis have en effekt på udviklingen af din muskelmasse. Tilskuddet fungerer ved, at muskelvævet binder en lille smule mere væske, hvorfor massen bliver større, og styrken stiger en lille smule.

Mht. proteinpulvers effekt er det svært at svare på dit spørgsmål, når vi ikke ved, hvor høj, gammel, tung du er, og hvordan din normale kost ser ud. Hvis du ikke får nok protein i din dagligdag i forhold til din træning, vil proteinpulver hjælpe dig og give dine muskler bedre forudsætninger for at vokse. Spiser du for meget (har du et højere kalorie-/energiindtag end -forbrug), vil det dels lagres som fedt og dels udskilles i nyrer og lever, der så bliver unødigt belastet. Hvis du træner relativt intensivt to timer ad gangen, ville et godt udgangspunkt være at få 2-2,5 g protein pr. kg kropsvægt pr. dag. Dette naturligvis fordelt over flere portioner, da en 70 kgs mandekrop, der ikke er meget vant til diæten, ikke kan optage meget mere end 30 g protein pr. 2-3 timer.

Det kan hjælpe at spise protein, men det kan tun, magert kød, mælk, æggehvider o.lign. lige så vel.

Edited by MrAwesome
Link to comment
Share on other sites

Kreatin vil sandsynligvis have en effekt på udviklingen af din muskelmasse. Tilskuddet fungerer ved, at muskelvævet binder en lille smule mere væske, hvorfor massen bliver større, og styrken stiger en lille smule.

Mht. proteinpulvers effekt er det svært at svare på dit spørgsmål, når vi ikke ved, hvor høj, gammel, tung du er, og hvordan din normale kost ser ud. Hvis du ikke får nok protein i din dagligdag i forhold til din træning, vil proteinpulver hjælpe dig og give dine muskler bedre forudsætninger for at vokse. Spiser du for meget (har du et højere kalorie-/energiindtag end -forbrug), vil det dels lagres som fedt og dels udskilles i nyrer og lever, der så bliver unødigt belastet. Hvis du træner relativt intensivt to timer ad gangen, ville et godt udgangspunkt være at få 2-2,5 g protein pr. kg kropsvægt pr. dag. Dette naturligvis fordelt over flere portioner, da en 70 kgs mandekrop, der ikke er meget vant til diæten, ikke kan optage meget mere end 30 g protein pr. 2-3 timer.

Det kan hjælpe at spise protein, men det kan tun, magert kød, mælk, æggehvider o.lign. lige så vel.

Tak for svaret. - gir' go' mening.

Hvilket kreatinpulve vil du anbefale??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share