crostrainer program


shato
 Share

Recommended Posts

Hej alle

har en kettler crostrainer xtr1 med 22 kg svingmasse men ved ikke hvordan jeg ska sammesætte et program så jeg fedtforbrænder, så håber at der herinde er nogle der kan hjælpe mig, så den ikke bare står og samler støv

hvis du vil smide noget fedt, bør du komme igang med noget styrketræning og få kigget på kosten. Det er de to vigtigste parametre ifht. at ændre på kropssammensætningen (kosten vigtigst). Traditionel cardio kommer ind på en sen 3. plads...

Link to comment
Share on other sites

hvis du vil smide noget fedt, bør du komme igang med noget styrketræning og få kigget på kosten. Det er de to vigtigste parametre ifht. at ændre på kropssammensætningen (kosten vigtigst). Traditionel cardio kommer ind på en sen 3. plads...

Hvorfor mener du at styrketræning er meget bedre til vægttab end cardio?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor mener du at styrketræning er meget bedre til vægttab end cardio?

Ikke til vægttab, men til kropstransformation. Dvs. ændring af muskel/fedt-ratio. Øget muskelmasse giver øget stofskifte og hermed en øget forbrænding hele tiden - ikke kun når du træner.

Der er flere andre årsager, men disse har jeg ikke tid til at komme ind på nu...

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

har en kettler crostrainer xtr1 med 22 kg svingmasse men ved ikke hvordan jeg ska sammesætte et program så jeg fedtforbrænder, så håber at der herinde er nogle der kan hjælpe mig, så den ikke bare står og samler støv

Er i øvrigt enig i at styrketræning og kost også bør benyttes!

Maksimal fedt forbrænding hænger sammen men maksimalforbrænding. Træner du i 1 time og forbrænder eks 500kcal (lidt mere hvis du er mand og lidt mindre hvis du er kvinde), vil ca halvdelen af disse kcal være i form af fedt. God træningstilstand, lavt blodsukker og små sukkerdepoter vil øge fedt forbrændingen noget. Træner du hårdt i 2 timer i stedet for 1 vil forbrændingen være fordoblet og fedt forbrændingen ligeså (hvis du træner 2 timer i rap vil du typisk forbrænde mere end dobbelt så meget fedt som den ene time). Mere kompliceret end som så behøver det ikke at være. Træningen kan bestå af intervaller af skiftende belastning eller mere ensartet træning. Det der er afgørende for din forbrænding er det totale arbejde som du udfører.

Mvh Andreas

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share